Bullet for My Valentine - The Poison (2005)

Label: Gun

1. Intro (2:22)

met Apocalyptica

2. Her Voice Resides (4:17)
  3. 4 Words (To Choke Upon) (3:43)
  4. Tears Don't Fall (5:48)
  5. Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do) (3:35)
  6. Hit the Floor (3:30)
  7. All These Things I Hate (Revolve Around Me) (3:46)
  8. Hand of Blood * (3:35)
  9. Room 409 (4:01)
  10. The Poison (3:39)
  11. 10 Years Today (3:55)
  12. Cries in Vain (3:56)
  13. Spit You Out (4:07)
  14. The End (6:55)
  15. 7 Days * (3:24)
  16. My Fist, Your Mouth, Her Scars * (3:52)
  17. Welcome Home (Sanitarium) * (6:13)
  18. Tears Don't Fall [Acoustic Version] * (4:37)
  19. Spit You Out [Live at the Brixton Academy] * (4:16)
  20. All These Things I Hate (Revolve Around Me) [Live at the Brixton Academy] * (4:03)
  21. Room 409 [Live] * (4:00)
ik heb er wel naar geluisterd, maar niet zi lang eigenlijk.
ik vond ze wel is goed om naar te luisteren, maar ben ze ondertusse al ontgroeid

er zit echt niets geen originaliteit in, al die metalcorebands klinken exact het zelfde. geef mij maar échte metal

bro schreef:
hier is dus echt niets emo-achtig aan. En niets zo normaal als bands die hun inspiratie halen uit andere benkende bands.

dit is wel degelijk emo (screamo); bekijk hun texten maar eens...

avatar van andnino
Emo wordt toch echt door meer bepaald dan door teksten alleen, screamo al helemaal, en dat is BfmV ook helemaal níet.

bro
inderdaad. Luister maar eens naar de teksten van wat Country artiesten, ga je gaan beweren dat zij ook emo zijn? dit geld trouwnes voor zo veel genres

Ik vind Bullet for my valentine opzich wel een goede band. Maar die Matt Tuck ( volgens mij ) is egt vreselijk als die ''clean'' gaat zingen. Daarom vind ik de nummers 4 en 7 ook het minst op dit album, maarja dat soort nummers is toch altijd makkelijk scoren.
De rest vind ik wel oke. Gaat alleen beetje snel vervelen omdat het nergens egt origineel word, zelfde opbouw etc. Je weet ook precies wanneer er een solo gaat komen.
Vind ''Room 409'' dan wel weer geniaal,

Pritje
Bullet for my valentine Goeie band mooie song goeie album weinig commentaar althans.
Ja, veel mensen denken dat het emo muziek is maar ik weet het net zo niet hoor . Omdat opeens veel emo`s het luisteren is het emo muziek nee lijkt me niet.

kingofrock
hand of blood en the poison zijn me favorieten, gevolgd door hit the floor en cries in vain heb tears dont fall en all these things gewoon te veel geluisterd dus zijn nu wat minder geworden, of het emo muziek is? geen idee boeit me ook neit zoveel ik vind het iniedergeval te gek en daar gaat het wat mij betreft om, word ook vaak emo genoemd... wat verstaan jullie eigenlijk onder de definitie emo muziek, niet alleen de tekst neem ik aan want dan is bijna elke muziek emo,

avatar van horrorfreak7
Wat ik onder emo muziek versta..

Van die screamo bandjes zoals Blessthefall en van die scene dingen.

Screamo hoeft totaal niet ''Emo'' te zijn.
Wat ik onder ''Emo'' versta vind ik als de zanger(es) op een vreselijk overdreven manier z'n emoties probeert over te brengen. Hier heb ik dat persoonlijk bij het nummer ''Tears don't fall'' een beetje,

kingofrock
bullet for my valentine, mischien wel mijn meest geluisterde band, maar toch vind ik lang niet alle nummers goed
korte review per nummer

her voice resides
vet gitaarwerk (zoals bij veel nummers van hun) maar toch trekt dit nummer me niet zo, niet zo goed begin van het album voor mij helaas

4 words
ook dit nummer trekt me weer niet, niet slecht maar ik vind het gewoon niet lekker luisteren, 3 *

tears dont fall
gelukkig ging ik toch door met luisteren want dit nummer vind ik dan wel weer top, heb het onderhand te vaak geluisterd maar vooral het einde blijft gewoonweg top! 4,5 *

Suffocating Under Words of Sorrow
gelukkig is dit nummer weer goed, niet zo goed als tears dont fall maar wel beter als de eerste paar 3.5 *

hit the floor
voor mij één van de beste nummers van de album, goed gitaarwerk bij dit nummer, goede zang, vet refrein en een vet eind! top!
4,5 *

all these things
rustig nummer maar toch erg goed, heb het vroeger te veel geluisterd en ben het nu wel een beetje zat maar toch erg goed 4*

hand of blood
beste nummer van het album samen met the poison vind ik, zeer vette gitaar zang solo enz. wat wil je nog meer?? er staat hier dat ie niet bij elke versie van het album aanwezig is? volgens mij wel hoor! 5 *

room 401
vet nummer! 3,5 *

the poison
idem hand of blood 5 *

ten years today , split you out en the end vind ik niet zo goed helaas
3* voor alle drie

cries in vain is dan wel weer erg vet! 4,5 *

topnummers
hand of blood the poison en hit the floor

kingofrock schreef:

hand of blood

Op mijn versie iig niet.

kingofrock
bedoel je dat je het wel hebt of niet? wel zeker, volgens mij zit ie gewoon op elke versie,...

ElsenaarMetal
nee op mijn versie zit HOB niet.

kingofrock
zonde! ongeveer het beste nummer van het album

ElsenaarMetal
Daarom daarom, en tevens één van de beste van alle BFMV nummers.

Berichten verplaatst naar Bullet for My Valentine

avatar van master-rens
Ik was toen ik 14 was liefhebber van BFMV, nu heb ik er niet zo veel meer mee.
Ik heb uberhaupt niet veel met -core.
Ik vind dat gejank van Matt niet interessant (zoals in All These Things I Hate), maar het geheel van nummers vind ik toch wel goed aan te horen.
Beste nummer op dit album vind ik The Poison.
Hand Of Blood is ook een erg vet nummer, en heb wel eens gehoord dat het is gejat van Burzum, het nummer War, maar daar heb ik niet echt een boodschap aan.
Ik heb het niet zo met dit genre uberhaupt, en dan vooral de zang.
Ondanks dit toch een solide 3*.

Jah dat nummer Hand of Blood is helemaal gejat van dit nummer idd
YouTube - Burzum - War

beetje jammer

avatar van master-rens
Die van Burzum is veel bruter

bro
ah, man toch. Je hoort inderdaad een beetje gelijkenissen, maar je hoort toch ook wel dat dit in dit geval puur toeval is. Er zit een volledig andere compositie in. De lengte van de riff en de basisopbouw is gewoon toevallig gelijkaardig.

avatar van master-rens
Ik denk inderdaad ook dat BFMV hem niet gejat heeft.

ik denk t wel

avatar van horrorfreak7
Helemaal gejat?

Uhm..ok..

avatar van master-rens
Gejat of niet het is een goed nummer.

her voice resides 4,5*

joeri_metal
TheBizkit schreef:
Mooi album, tip van een vriend,
wel een erg goede tip geweest, naar mijn zeggen beter als hun opvolgende album

beter dan hun nieuwe albums idd

bullet for my valentine is een heel sterke band, boordevol goede solo's en riffs,

het instrumentenwerk is zoiezo erg goed bij deze band, ook de stem van de zanger is goed, ookal vind ik de stem ' clean ' niet zo heel goed, tenminste als ie te lang clean zingt bedoel ik, daarom vind ik tot tegenstelling tot andere all these things i hate en tears don't fall de minste nummers, ookal heel tears don't fall toch wel een vet einde!

voor de rest zijn alle nummers ongeveer even goed, er zitten ook vaak goede solo's in en hele vette intro's
3 beste nummers uitkiezen gaat moeilijk maar room 409
vind ik toch wel het beste nummer van het album, wat een hard nummer is dat !
de albums hierna zijn ook erg goed maar toch een stuk minder naar mijn mening

PriestMaiden
Her Voice Resides, 4 Words (To Choke Upon), Tears Don't Fall, All These Things I Hate (Revolve Around Me), Cries in Vain en de persoonlijke favoriet Tears Don't Fall behoren tot hun beste songs.
Vet debuut dus. Veel vrienden van mij luisteren naar deze band, heb ze ook al 2x op Graspop gezien, goede live-band.

1,5
Voor mij veel te glad, te commerciele muziek en productie. Het lijkt inderdaad ook nog regelmatig op elkaar en de stem van de zanger klinkt zoooo Amerikaans jaren '80 rock groep. En dat terwijl ze uit the UK komen.

Sectumsempra
Waarom zeiken jullie zo vreselijk over EMO-muziek, er zijn mensen die het gewoon luisteren omdat ze zich even nergens op af kunnen reageren.
even on-topic;
prima album, heb 'm gedownload op iTunes. niks mis met wat jullie SCREAMO noemen.

Sterk debuut, vind deze een stuk beter als het recente Fever en het iets minder recente SAF.
Topnummer zijn toch wel The Poison, Suffocating en Hit The Floor. Ook All these things is een aardige semi-ballad en 7Days(bonus) is een erg lekker nummer.
Ik vond 4 words in tegenstelling tot velen een verschrikkelijk zeik nummer, vooral door het reffrein wat me na 2 keer luisteren al de strot uit hing.
De rest is allemaal goed te pruimen en daarom ook een dikke 7, oftwel 3'5*

avatar van Kees Peter
Topper van deze "jonge honden"

Helaas is het hieropvolgende materiaal vrij beroerd op enkele uitzonderingen na.

Deze krijgt er 4 en een half.

avatar van Kondoro0614
Redelijk album van de band waardoor mijn Metal liefde is begonnen, Bullet for My Valentine. Saampjes met Amon Amarth - Twilight of the Thunder God (2008). Dit album bevat Tears Don't Fall wat 1 van mijn eerste nummers was die ik in dit genre beluisterde, samen met Twilight of the Thunder God van Amon Amarth. Toch vind ik Tears don't fall de beste op dit album, de rest van het album is weg te luisteren maar niet van geweldige kwaliteit.