Bullet for My Valentine - The Poison (2005)

Label: Gun

1. Intro (2:22)

met Apocalyptica

2. Her Voice Resides (4:17)
  3. 4 Words (To Choke Upon) (3:43)
  4. Tears Don't Fall (5:48)
  5. Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do) (3:35)
  6. Hit the Floor (3:30)
  7. All These Things I Hate (Revolve Around Me) (3:46)
  8. Hand of Blood * (3:35)
  9. Room 409 (4:01)
  10. The Poison (3:39)
  11. 10 Years Today (3:55)
  12. Cries in Vain (3:56)
  13. Spit You Out (4:07)
  14. The End (6:55)
  15. 7 Days * (3:24)
  16. My Fist, Your Mouth, Her Scars * (3:52)
  17. Welcome Home (Sanitarium) * (6:13)
  18. Tears Don't Fall [Acoustic Version] * (4:37)
  19. Spit You Out [Live at the Brixton Academy] * (4:16)
  20. All These Things I Hate (Revolve Around Me) [Live at the Brixton Academy] * (4:03)
  21. Room 409 [Live] * (4:00)
bro
hier is dus echt niets emo-achtig aan. En niets zo normaal als bands die hun inspiratie halen uit andere benkende bands.

avatar van andnino
Laat ik dan het emo vervangen door puberaal. Tekstueel word ik er in ieder geval misselijk van.
En met bands die hun (let op)"inspiratie" halen uit andere bands is absoluut niks mis.
Ik ben alleen op BfmV tegen omdat hun riffs écht slappe Metallica-aftreksels, enhun nummers soms zelfs bijna regelrechte kopieën zijn (Tears Don't Fall ahum) die in een zoals eerder gezegd Térgend simpel jasje zijn gestoken... waarna ze er ook nog eens bekend mee werden... ík vind het maar belachelijk eigenlijk

bro
Dat kan mij nu eens echt niet schelen. haha
als iets goed klinkt klinkt het voor mij goed. Ik haat nadenken over al die dingen

avatar van andnino
Als ik alleen zou afgaan op hoe het klinkt, zou ik exact hetzelfde oordeel krijgen, maar dan zonder het metallica zinnetje.
Meeste nummers vind ik gewoon niet (meer) aan te horen.

ik wel, so be it

dit is de beste cd van bullet for my valentine. ik vind het écht een héle goeie cd! en zoals Bro zegt, hoef je helemaal niet na te denke over die dinge.. Het is echt goed!
Favoriete nummers op deze cd:
Tears don't fall
All these things I hate
The Poison
10 years today

en al de rest zijn ook écht goed. ik kan geen enkel slecht nummer bedenke op deze cd!

0,5
verschrikkelijk cd voor pubertjes die nog moeten ontdekken wat echte muziek is. saai voorspelbaar, en wekelijk alles behalve orgineel. eerst t succes van trivium en nu dit weer,word er niet echt vrolijk van. als ik dan al die reacties lees krijg ik t idee dat ik op een TH fansite ben beland

Bobiej
mastodonner schreef:

Mwoah, ik zelf ben toch redelijk bekend op muzikaal gebied (buiten Metal om wat minder...still working on it!), maar vind Bullet for my Valentine toch nog hartstikke lekker om te luisteren! Niets hoogstaands, maar gewoon, snelle hap-slik-weg metal .

avatar van andnino
Die ken ik ook wel beter...

avatar van dirkje25
dit album is gefaalt

ElsenaarMetal
Ik vind het hoe dan ook wel een goede plaat.
Nou ben ik jong en weet niet wat origineel is, maar toch vind ik dit erg lekkere muziek om naar te luisteren.
Tears don't fall, 4 words, Spit you out, en de rest het zijn stuk voor stuk lekkere nummers.
Zeker nog vele malen beter dan het nog al wat zwakke Scream aim Fire.

IK geef een 4 voor deze plaat.

mvg

Ik had de cd voornamelijk gekocht voor een paar nummers die ik leuk vond,
maar na een paar keer luisteren kwam ik erachter dat ze veel meer
goede nummers hebben.
Ben van plan de andere ook te kopen.

4.5*

Laurora
mastodonner schreef:

Beetje overdreven reactie hoor. Die TH vergelijking slaat ook natuurlijk nergens op. Geloof mij nou maar dat de meeste BFMV liefhebbers TH niks vinden.

Origineel is deze plaat zeker niet, maar zo slecht vind ik het nou ook weer niet.

avatar van andnino
Dit is wel een van de beste bands uit die hele scene...

en dat zegt wat...

Laurora
andnino schreef:
Dit is wel een van de beste bands uit die hele scene...

en dat zegt wat...

Daar sluit ik mij bij aan,
ook aan de 2e zin,

Laurora schreef:

ik vergelijk de muziek van deze bands niet met elkaar. Ik doelde enkel op het gedweep met deze band van een aantal mensen. Deze kritiek loze houding (fanboy gedrag?) daar kan/kon ik mij niet in vinden.

avatar van MusicMonnie
Zeker een goed album, goeie riffs, rockt hard , alleen snap ik niet dat mensen er goeie solo's in kunnen vinden. De solo's zijn niet zo sterk... Toch 4 sterre!

avatar van dragonforcefan
andnino schreef:

wat klets je uit je nek man ik heb een vriend die metallica luistert en het kan aan mij liggen maar ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft

dragonforcefan schreef:

Ga nog maar eens goed luisteren dan. Misschien is niet elk moment daadwerkelijk terug te horen nee, maar tal van structuren, intro's, outro's, riffs en solo's zijn gewoon typisch Metallica in hun 80s periode. In een iets zoeter jasje dan.

ElsenaarMetal
En daar is natuurlijk niet heel veel mis mee...toch?

ElsenaarMetal schreef:
En daar is natuurlijk niet heel veel mis mee...toch?

Nee hoor. Beter goed gejat dan slecht gemaakt. Wat Bullet for my Valentine echter doet is overal een zoet sausje overheen gooien. Leuk voor de fans, maar ik word er minder blij van.

Paulus90
mastodonner schreef:

Sorry maar jij bent het toppunt van arrogantie, en dan druk ik het zacht uit. Wat versta jij precies onder muziek? Hoe harder de metal hoe beter ofzo?
Ik hou normaal gesproken absoluut niet van metal, maar dit album staat me wel aan. Met name Tears don't fall klinkt erg goed.

Maar ik zal het wel verkeerd hebben, jij hebt namelijk pas echt verstand van muziek...

Paulus90 schreef:

Je veronderstelt dingen die op deze pagina nog niet eens genoemd zijn. En met dat hij zegt dat Bullet for my Valentine instap-metal is en vaak door pubers geluisterd word heeft hij gewoon gelijk. Mensen die zich gaan verdiepen in metal (en dan niet gewoon de 'hardere' maar meer complexe, technischere en diepgaandere metal) verliezen bands als deze uit het oog. Hij praat inderdaad een beetje vanuit de hoogte, maar dat is begrijpelijk gezien de reacties die hier soms staan.

Mastodonner, zeg het maar wanneer ik ongelijk heb

0,5
heb hier niet veel aan toe te voegen, prima verwoord!
@ paulus
hoe harder hoe beter? nee. orginaliteit goede structuren. niet al te voorspelbaar refrein/couplet herhalingen. mooi doordachte teksten. durf orginaliteit.
dus geen iritant posergdoe (sychroon headbangen, gadverdamme, Trivium) gewoon echte muziek dus. niet dit soort werk.
goede muziek is meer dan instrumentenbeheersing.

mastodonner schreef:

goede muziek is meer dan instrumentenbeheersing.

Nuja, misschien heb ik hier een hoger cijfer voor over omdat ik voor ZM regelmatig promo's binnenkrijg die écht (en dan bedoel ik écht) om te huilen zijn.

joeri592
weet iemand waar deze en de niewe voor goedkoop te krijgen is??

Vind dit een hele goeie plaat. In ieder geval stukken beter dan scream aim fire (waar echter toch enkele leuke nummers op staan). Ik kocht deze plaat vooral omdat ik enkele nummers zoals 'tears don't fall' en '4 words' al kende en best wel goed vond. Maar na het luisteren van deze plaat had ik meteen een hoop nieuwe nummers gevonden die hier nu wel vaker door het hele huis klinken. Ben gek op hun muziek, en live, op groezrock, waren ze ook echt goed! Zeker een 5*

avatar van Phoebe318
Origineel hoeft het van mij per se niet te zijn. Zolang het goed in mijn oren klinkt, vind ik het wel best Hoewel ik "Scream, Aim, Fire" toch mooier vind, vind ik deze ook goed te beluisteren.

*3.5

Kadafi
Opmerkelijke intro. Goed tweede nummer dat "her voice resides", lekker agressief. Tears don't fall vind ik weer een mooie afwisseling hebben tussen beukwerk en mooie coupletten met een opzwepende bridge. Beste nummer van de cd. Bij het nummer "All These Things I Hate (Revolve Around Me)" slaat de boel om, dan vind ik de nummers niet meer zo schitterend als daarvoor, een beetje een allemaal net niet verhaal.

avatar van horrorfreak7
De lyrics zijn inderdaad vreselijk slecht.

Gelukkig deden ze die op Scream Aim Fire (niet veel, maar toch) beter.