Bullet for My Valentine - The Poison (2005)

Label: Gun

1. Intro (2:22)

met Apocalyptica

2. Her Voice Resides (4:17)
  3. 4 Words (To Choke Upon) (3:43)
  4. Tears Don't Fall (5:48)
  5. Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do) (3:35)
  6. Hit the Floor (3:30)
  7. All These Things I Hate (Revolve Around Me) (3:46)
  8. Hand of Blood * (3:35)
  9. Room 409 (4:01)
  10. The Poison (3:39)
  11. 10 Years Today (3:55)
  12. Cries in Vain (3:56)
  13. Spit You Out (4:07)
  14. The End (6:55)
  15. 7 Days * (3:24)
  16. My Fist, Your Mouth, Her Scars * (3:52)
  17. Welcome Home (Sanitarium) * (6:13)
  18. Tears Don't Fall [Acoustic Version] * (4:37)
  19. Spit You Out [Live at the Brixton Academy] * (4:16)
  20. All These Things I Hate (Revolve Around Me) [Live at the Brixton Academy] * (4:03)
  21. Room 409 [Live] * (4:00)
slapkoekske
Je zult het zelf zien...

brecht geers
ondertussen vind ik Room 409 iets tussen gemiddeld en goe maar meer zal het nooit beteken voor mij

avatar van chansadres
All these things I hate (Revolve around me) O+

Andries Jonniaux
goed album, met een plaatske in mijn top 10. Liedjes als 4 words (to choke upon), Tears don't fall zijn mijn absolute uitstekers

4.5*

bro
top 10 is dit album zeker waard!
ook The Poison vindt ik super zalig. Ik moet eens goed nadenken om een echt slecht nummer op dit album te vinden... nope , die zijn er niet .
De zang is gewoon perfect en gitaren eigelijk ook. prefect melodieus en toch ook ergens wel een goede beukplaat.

lambf
Wel lekker licht metal albumpje, heeft wel wat weg van Unearth(de melodielijnen in elk nummer) en ook wel een beetje Chimaira, wel leuk, een 3*

Bobiej
Ik heb net even een paar videos van Bullet for my Valentine gekeken op youtube, klinkt wel lekker, lekkere screams, aanstekelijke reffreinen, enige nadeel vind ik de clean gezongen stukjes. Dat klinkt me toch iets te 'emo' (net als hun uiterlijk trouwens). Als ze de cleane zang laten vallen zouden ze een stuk vetter zijn.

lostprophet
Ik denk ook dat Bullet For My Valentine groot gaat worden. Als je ziet hoe groot de groep fans is in zo'n onvoorstelbaar korte tijd, dan doe je ergens toch iets goed denk ik.

Ik geef dit album 5 sterren. Dit omdat ik er de hele dag naar kan luisteren en het niet zat wordt. Dat weten niet veel albums te presteren bij mij.

Persoonlijk top 3-tje:

1. Hand Of Blood
2. Cries In Vain
3. Words (To Choke Upon)

Bobiej
Dit album vind ik niet veel speciaals, afgezien van Hand of Blood en All These Things... staat er weinig bijzonders op, ik stem 3*.

Ik vind dit echt een kei mooi en goed album
Veel leuke en mooie gitaar solo's in de liedjes
ik geef dit album een 5

Joy
ken alleen tears dont fall, zit reetestrak in mekaar als je het mij vraagt (iron maiden jatwerk zien we door de vingers)

bandje met potentie

bro
ik zie BFMV niet echt als gelijkaardige band van iron maiden. al ken ik iron maiden niet echt bijster goed.

Joy
ik ook niet, maar er zitten een paar kleine typische iron maiden geluiden in, maar dat is maar een detail, zit verder strak in mekaar

bro
bfmv is metalcore, iron maiden heavy metal ofzo denkik. is niet gelijkaardig

avatar van SOAD
wat een slechte cd er word verschrikkelijk lelijk gebrult en het enige goede nummer is tears don't fall.
Ik schrok me dood toen ik het gemiddelde zag.

bro
welk gebrul?? bedoel je die ruwe trilling in zijn stem?? en ja, ik vind ook dat het gemiddeld vel hoger moet liggen. maarja, daar zullen we mee moeten leren leven zeker

avatar van Genesis
Die solo op een gegeven moment bij Tears don't fall is zooo vet!
Kippenvel keer op keer.

bro
je vergeet de solo bij the poison, hand of blood, Her Voice Resides, 4 words..., sufffocating.., ...
(heeft niet bijna elk liedje een heerlijke solo om kippevel van te krijge?? ik denk dat het niet veel zal schelen )

avatar van Genesis
Ja maar die bij Tears dont fall is extra goed!

avatar van My Addiction
Bullet for my valentine = ZEER GOEDE GROEP
Reden: de muziek is eerlijk en goed gezongen PERFECTE afwisseling tussen brullen en gewone zang. De Gitaarsolo's zijn ongelooflijk goed en er zit egt power in, elk liedje heeft zo een mooie solo zoals zij het alleen kunnen...
En den drummer, chapeau e maat! egt zéér goed drumwerk, een van de beste dat ik ooit gehoord heb.

Ik vind elk nummer origineel, de teksten zijn goed opgebouwd, deze band word GROOTS, daar ben ik zeker van...

Omdat ik gewoon geen opmerkingen heb bij deze band of slechte commentaar geef ik ze een dikke ( ik wil ze een tien geven maar dat gaat niet )

*5,0*

bro
Deze cd heerst gewoon!! solo's zitten erg goed in elkaar en meeschreeuw gehalte ligt lekker hoog 5*, steenvast

Joy
reetestrakke groep, die ik nog un kans wil geve omdat dit album wat tegenvalt, tears s super, de rest egt minder

hier staan niet echt slechte nummers op. veel toppers. hand of blood, tears don't fall zijn zeker favorieten.

0,5
heb het geprobeerd. vind het maar slapjes

avatar van LieN..
ik snap alle negatieve commentaren niet van 'slapjes' of 'eentonig'.
ik vind het juist een goed album, kan niet echt veel commentaren geven.

*4.5

avatar van dennisrammstein
0,5
vind dit echt helemaal niks

Klinkt echt heel vet dit album. Het album staat vol met goede nummers, persoonlijk vind ik er geen slecht nummer opstaan. Ben de plaat ook meer gaan waarderen sinds het zwakke Scream Aim and Fire.

ElsenaarMetal
trrrrriing wat een goede plaat, met de beste drie: "Hit the floor" "Tears Don't fall" en "Hand of Blood" alleen staat Hand of Blood niet op mijn versie van het albuM

maarvoor de rest perfect perfect perfect.

4.5

avatar van JaredxKurt
My Addiction schreef:
Bullet for my valentine = ZEER GOEDE GROEP

*5,0*

zo zou ik het eigenlijk ook precies omschrijven... En ik ga ze spotten op GraspopMM

avatar van andnino
Zojuist mijn stem verlaagd van 4* naar 3*...
Ik word hier namelijk een beetje ziek van, met name door de veel te duidelijke Metallica invloeden, die stuk voor stuk terugkomen in tergend simpel opgebouwde nummers met een veel te hoog emo-gehalte. Tekstueel is het al helemaal oninteressant.
toch nog een 3*'tje omdat ik niet kan ontkennen dat Her Voice Resides, 4 Words, Hand of Blood en Cries in Vain wél erg sterke nummers zijn. Verder is dit aan mij gewoon niet (meer) besteed.