KISS - Destroyer (1976)

Label: Casablanca

1. Detroit Rock City (5:15)
  2. King of the Night Time World (3:20)
  3. God of Thunder (4:16)
  4. Great Expectations (4:24)
  5. Flaming Youth (3:00)
  6. Sweet Pain (3:20)

met Dick Wagner

7. Shout It Out Loud (2:50)
  8. Beth (2:48)
  9. Do You Love Me? (3:39)
  10. Rock and Roll Party (1:24)
  11. Doncha Hesitate [Paul Stanley Demo] * (2:41)
  12. God of Thunder and Rock and Roll [Paul Stanley Demo] * (2:56)
  13. It's the Fire [Paul Stanley Demo] * (3:42)
  14. Detroit Rock City [Paul Stanley Demo] * (2:20)
  15. Love Is Alright [Paul Stanley Demo] * (3:22)
  16. Bad, Bad Lovin' [Gene Simmons Demo] * (3:36)
  17. Man of a Thousand Faces [Gene Simmons Demo] * (3:43)
  18. I Don't Want No Romance [Gene Simmons Demo] * (2:43)
  19. Burnin' Up with Fever [Gene Simmons Demo] * (3:59)
  20. Rock N' Rolls Royce [Gene Simmons Demo] * (3:02)
  21. Mad Dog [Gene Simmons Demo] * (2:32)
  22. Night Boy [Gene Simmons Demo] * (2:35)
  23. Star [Gene Simmons Demo] * (2:54)
  24. Howlin' for Your Love [Gene Simmons Demo] * (2:50)
  25. True Confessions [Gene Simmons Demo] * (3:31)
  26. Beth [Acoustic Mix] * (2:48)
  27. Shout It Out Loud [Single Edit] * (2:39)
  28. Flaming Youth [Single Edit] * (2:41)
  29. Detroit Rock City [Single Edit] * (2:58)
  30. Shout It Out Loud [Mono Single Edit] * (2:39)
  31. Flaming Youth [Mono Single Edit] * (2:42)
  32. Detroit Rock City [Mono Single Edit] * (2:58)
  33. Beth [Mono] * (2:46)
  34. King of the Night Time World [Live Rehearsal Instrumental] * (4:01)
  35. Do You Love Me? [Mono Instrumental] * (3:35)
  36. God of Thunder [Early Instrumental Mix] * (4:07)
  37. Ain't None of Your Business [Instrumental] * (3:31)
  38. Detroit Rock City [Instrumental] * (3:52)
  39. King of the Night Time World [Alternate Mix] * (3:34)
  40. Great Expectations [Early Version] * (4:26)
  41. Flaming Youth [Early Version] * (3:10)
  42. Do You Love Me? [Early Version] * (3:08)
  43. Shout It Out Loud [Alternate Mix] * (3:16)
  44. Ain't None of Your Business (Outtake) * (3:59)
  45. Beth [Take 6 - Instrumental] * (2:45)
  46. Beth [Instrumental] * (2:13)
  47. Do You Love Me? [Alternate Mix] * (3:37)
  48. Detroit Rock City Car Intro * (1:13)
  49. Detroit Rock City Car Crash * (0:18)
  50. Deuce [Live in Paris - L'Olympia] * (4:49)
  51. Strutter [Live in Paris - L'Olympia] * (3:21)
  52. Flaming Youth [Live in Paris - L'Olympia] * (3:51)
  53. Hotter Than Hell [Live in Paris - L'Olympia] * (3:20)
  54. Firehouse [Live in Paris - L'Olympia] * (3:49)
  55. She / Ace Frehley Guitar Solo [Live in Paris - L'Olympia] * (7:39)
  56. Nothin' to Lose [Live in Paris - L'Olympia] * (3:37)
  57. Shout It Out Loud / Gene Simmons Bass Solo [Live in Paris- L'Olympia] * (4:01)
  58. 100,000 Years / Peter Criss Drum Solo [Live in Paris - L'Olympia] * (10:37)
  59. Black Diamond [Live in Paris - L'Olympia] * (7:17)
  60. Detroit Rock City [Live in Paris - L'Olympia] * (5:58)
  61. Rock and Roll All Nite [Live in Paris - L'Olympia] * (4:05)
avatar van Sinnerman
derkrijks schreef:
Alive! vind ik toch de beste, al is dat niet een officieel studioalbum (of toch wel).

Ja, toch wel...

Heerlijk meebrul album en dat verwacht je van kiss.
4 sterren met als toppers Detroit Rock City en God Of Thunder

avatar van master-rens
Inderdaad, dit is waar KISS goed in is, meebrul nummers en technisch hoogstaande muziek speelt nog maar een bijrol.
Geen enkel nummer van het album voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Puur voor sensatie en sfeer is deze muziek, het blijven simpele liedjes en simpele teksten (gelukkig!)

avatar van Casino Boogie
Destroyer is wel een goede Kiss-plaat. Zeker kant A is prima te pruimen, daarna wordt het toch wel wat minder, met als uitzondering Shout It Out Loud.

avatar van bikkel2
Kiss in hun hoogtijdagen . Gelikt maar wel met stijl en de nodige portie goede songs aanwezig . Hier moet nog sprake zijn geweest van een eenheid want de band musiceert hier voorbeeldig en is er sprake van een hoop power .
De opener Detroit Rock City is een droombegin en blijkt ook 1 van de hoogtepunten van de plaat , heerlijke rock .
God Of Thunder , Shout It Oud Loud , Do You Love Me en de tranentrekker Beth zijn andere favorieten .
Echt wel een Kiss klassieker deze , al is dit wat sterieler als je de Alive I en II kent .
Maar na dit album kostte het Kiss steeds meer moeite om een fatsoenlijk album te fabriceren . Opvolger Love Gun is een stuk wisselvalliger .

avatar van Casino Boogie
Ho, het geweldige Rock And Roll Over zat er nog tussen.

avatar van freakey
Daar waar er heus wel een paar Kiss lp's onderschat zijn, vind ik deze eigenlijk overschat, Great Expectations en Beth zijn ronduit saaie nummers, Flaming Youth en Sweet Pain zeer middelmatig, dan hou je nog een redelijke EP over met echt goede Kiss nummers. Meer dan 3 sterren kan ik er dan ook echt niet aan geven.

avatar van Kronos
Een gemiddelde van 3.66 vind ik niet zo wijzen op overschatting. Maar ik vind het ook een wat onsamenhangende en wisselvallige plaat. Zeker niet slecht, maar niet Kiss' beste.

avatar van vielip
Wat mij betreft het beste Kiss album uit de jaren 70! Geweldige produktie en met nummers als Shout it out loud, God of thunder, Detroit rock city, Flaming youth, King of the night time world en Do you love me kan het gewoonweg niet mis gaan.

avatar van iggy
Toch wel een van de betere van kiss. Een totaal ander geluid dan we gewend waren en dat pakte naar mijn idee goed uit. Aan de andere kant te veel meezingers(daar gaan we weer). Maar met detroit rock met dat heerlijke intro en god of thunder 2 absolute kiss krakers en in iets mindere mate king of the night time world. En dat is al heel wat voor deze band. Beth, en vooral shout it out loud hoeft voor mij niet. De rest is aardig. Ik heb altijd de indruk gehad dat kiss te snel lp's achter elkaar uitbracht teminste in de periode 1973/1977. Had bijv van rock&roll over en love gun 1 lp gemaakt. Dan was het niveau behoorlijk gestegen. Bij kiss had je in die tijd veel te veel flut nummers. Left overs noemen ze dat meen ik. Plus dat kiss niet zo snel uitgemolken was.

Iggy/diver

avatar van Von Helsing
KISS was een blitzkrieg in de jaren 70, een wervelwind die door Amerika trok. Onafgebroken touren én twee albums in een jaar. Niemand die wist welke onmogelijke koppen schuil gingen achter de make-up en de populariteit groeide flink. Destroyer was hun drang om ook als muzikanten te groeien, vandaar de grote Bob Ezrin achter de knoppen. Menig toekomstige Metal band noemde later Destroyer als hun eerste album. KISS was hun Beatles voor een nieuwe generatie.

Na de behoorlijk zwakke eerste 3 studioalbums, is dit HET album van Kiss. Betere productie, en een aantal sterke songs, niet in de laatste plaats door de gedegen productie van Bob Ezrin. De band speelt hier op het maximum van hun muzikale kunnen, en alhoewel ze het al die jaren meer van hun show moesten hebben, kunnen ze een redelijk deuntje spelen. Om dit album een klassieker binnen het Rock genre te noemen gaat me te ver, maar binnen de Kiss katalogus is dit voor verzamelaars het must have album van het beschilderde kwartet. 3

off topic bericht verwijderd.

avatar van IJH15
Nummers 1 en 3 zijn absolute KISS-toppers. Ook 'King of the Night Time world' is wel een aardig nummer én typisch Kiss. Daarna volgt een nogal waardeloze ballad, die ik absoluut niet wil horen van Kiss (dat geldt ook min of meer voor 'Beth', maar die klinkt teminste nog lekker). De overige nummers zijn van het niveau 'acceptabel'.

Ik denk dat we het er allen wel over eens zijn dat ze de outro er beter af hadden gelaten.

Voorlopig 3,5

avatar van Psykootje
Klassieker !

Niet dat alle nummers even goed zijn maar er staan veel nummers op die later werden bestempeld als klassiekers , en dat is meestal niet zonder reden !

Killer tracks zijn natuurlijk Detroit Rock City en God of Thunder, maar ook feestnummer Shout it Out Loud en Do You Love Me zijn favorieten
Verder nog wat zwakke nummers en een twijfelgeval ( Beth )
Kan dan ook niet begrijpen dat dit voor vele het Ultieme KISS album is.

kepi666 schreef:

Kan dan ook niet begrijpen dat dit voor vele het Ultieme KISS album is.

De heren zijn blijkbaar nooit met iets beters op de proppen gekomen? Niet als geheel tenminste denk ik.

"Sweet Pain" en "Flaming Youth" vind ik ook wel prettige nummers. Lekker catchy, niet al te moeilijk.. Enige mindere nummer vind ik "Great Expectations".

Komt volgend jaar overigens een Deluxe Edition van, met bonustracks en de oorspronkelijk bedoelde cover (dus met een iets agresievere achtergrond en Alive!-kostuums).

Towser schreef:

Komt volgend jaar overigens een Deluxe Edition van, met bonustracks en de oorspronkelijk bedoelde cover.

zucht....je kon er op wachten

avatar van Crush
De nummers 'Detroit rock city', 'God of thunder', 'Beth' en 'Do you love me' leerde ik kennen via de verzamelaar 'Double platinum' en bleven favoriet nadat ik ook de rest van 'Destroyer' had gehoord.

Ik ben wel benieuwd naar de bonustracks van de 2 CD uitgave.

avatar van Dibbel
Misschien dan toch wel nipt het beste album van voor de doorbraakplaat Dynasty.
Een klassieker is dit echter achteraf toch niet gebleken, daarvoor staan er toch een paar matige nummers teveel op zoals Flaming Youth, Sweet Pain en Great Expectations.
Maar de rest hoor ik nog graag, vooral Detroit Rock City en Shout It Out Loud.
Beth kwam laatst nog voor in een film die weer eens op TV was, maar waarvan ik de naam weer kwijt ben.
Alleen het nut van het Outro ontgaat mij geheel.
Op vinyl.

avatar van noisecommando
Crush schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de bonustracks van de 2 CD uitgave.

Remix van Bob Ezrin en als bonustrack "Sweet Pain", maar nu met de gitaarsolo van Ace.
That's it geen 2CD versie en geen andere digitaal opgepoetste demotracks uit die tijd. (gelukkig hebben we de bootlegs nog).
Maar had je anders verwacht we hebben het hier over Kiss nou niet echt een band waar muziek op de eerste plaats staat.. En Paul & Gene lopen nou ook niet echt reclame voor deze heruitgave te maken.
Dus waarschijnlijk komt dit project meer uit de hoek van Universal dan van Kiss.

avatar van Crush
Ja, zo'n heruitgave is ook allen heel interesant voor bands die geen reet meer uitvoeren. Logisch dat het nieuwe album 'Monster' voor de heren zelf er meer toe doet.

Kan me niet voorstellen dat er maar één bonustrack op komt te staan, zoals de nieuwsberichten melden. Maar goed, we zullen zien.

avatar van Edwynn
Tja, ander artwork enzo. Dat alleen al sluit voor mij de deur naar aanschaf van zo'n heruitgave. En om bonustrack op een regulier studioalbum zit ik al helemaal niet te wachten. Die heb ik het liefst op een apart schijfje als het ooit zover komt.

avatar van laxus11
Detroit Rock City is een heerlijk nummer, net als Shout It Out Loud

avatar van aarrtentonny
De heruitgave van dit album klinkt veel beter dan het origineel!

avatar van iggy
aarrtentonny heb je haast ha?

avatar van Heer Hendrik
Gisteren zat ik naar een film te kijken Paul Blart: Mall cop. Komt ineens een scene met guitar heroes( game) en het nummer wat nagespeeld moest wordn was Detroit rock city. De film stelde tot dan niet veel voor, maar had ineens mijn interesse. het was ook direct de leukste scene

avatar van Rockfan
Klassieker of niet maar ik blijf Beth een vreselijk zeiknummer vinden.