Stephen Stills / Manassas - Manassas (1972)

4,05

Label: Atlantic

1. Song of Love (3:27)
  2. Rock and Roll Crazies / Cuban Bluegrass (3:32)
  3. Jet Set (Sigh) (4:24)
  4. Anyway (3:21)
  5. Both of Us (Bound to Lose) (3:02)
  6. Fallen Eagle (2:05)
  7. Jesus Gave Love Away for Free (3:01)
  8. Colorado (2:54)
  9. So Begins the Task (4:01)
  10. Hide It So Deep (2:48)
  11. Don't Look at My Shadow (2:31)
  12. It Doesn't Matter (2:30)
  13. Johnny's Garden (2:46)
  14. Bound to Fall (1:54)
  15. How Far (2:53)
  16. Move Around (4:18)
  17. The Love Gangster (2:52)
  18. What to Do (4:45)
  19. Right Now (2:59)
  20. The Treasure [Take One] (8:09)
  21. Blues Man (4:07)
66 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van brandos
Ja als je bij CSN al opveert bij iedere Stills-song wordt je hier natuurlijk erg verwend. Dit is (voor mij) 1 van de allerbeste albums uit de rockgeschiedenis. Als je zo'n kwaliteitscurve 4 plaatkanten vol weet te houden en tegelijk zoveel afwisseling weet te bieden ben je een hele grote. Ook Crosby en Nash zagen Stills toendertijd als een duivelskunstenaar (oftewel 'captain manyhands' zie legends of the Canyon). Wat ik mooi aan Stills vind is dat zijn songs altijd zo persoonlijk zijn; hij legt zijn hart erin, zonder enige reserve.

avatar van henk01
Komt wel.
Halfje erbij.

avatar van teus
brandos schreef:

Mooi omschreven brandos,helemaal mee eens!
Ook voor mij een van de beste Albums ooit
Heb hem hier 2 x in mijn pers album top 10 (een top 10 is veel te klein) gehad,en wss keert hij weer eens terug,het wisselt met andere albums
Er staat geen zwakke track tss, dit album boeit enorm ,de 4 (bedoeld destijds in LPvorm) plaatkanten met de ieder zijn eigen stijl staat vol met kwaliteit
De formule Stills/Hillman gecombineerd met invloeden van Rock,Blues,Folk,Country was een gouden greep
Gelukkig ook in ons land niet onopgemerkt ,het album haalde destijds zelfs de toppositie
Ik ga geen favoriete tracks noemen heel het album is favoriet

avatar van teus
Update...
3 dagen verder ,na weer 2 luistergenotbeurten
besloten ...Dit moet absoluut terug in mijn Top 10
Wie dit album nog niet kent, maar wel ongv met je muziek smaak ook in deze hoek bivakkeert van harte aanbevolen, het is minimaal een luisterbeurt waard

Jeutje zeg. Ik heb het album net pas ontdekt. Ik was wel bekend met de eerste twee soloplaten van Stills en vooral die eerste vond ik geweldig. Maar dit is echt heel heel heel erg goed. Wat mij betreft van hetzelfde niveau als Exile on main st. Dit wordt voorlopig even mijn favoriete dubbelaar.

avatar van robbrouwer58
Geen woorden voor, twee dan: indrukwekkend sterk.