System of a Down - Hypnotize (2005)

Metal / Rock
Label: Sony

1. Attack (3:06)
  2. Dreaming (4:00)
  3. Kill Rock 'N' Roll (2:28)
  4. Hypnotize (3:09)
  5. Stealing Society (2:58)
  6. Tentative (3:36)
  7. U-Fig (2:55)
  8. Holy Mountains (5:29)
  9. Vicinity of Obscenity (2:52)
  10. She's Like Heroin (2:44)
  11. Lonely Day (2:48)
  12. Soldier Side (3:40)
avatar van aslan
aslan (crew)
BlueBerry schreef:
dit album is oke. het is toch niet echt iets voor mij en live kunnen ze ook al niet spelen

zag ze vorig jaar live: waren super!!!

van wat ik live van ze heb gezien vind ik ze live super goed! soms nog beter dan op het album!

brecht geers
dit album is walgelijk!!!
waar is het oude SOAD?!?! die waren teminste goe!

kevin15
Helemaal gelijk

Ik vind het een erg gaafe cd beter dan mezmerize denk ik, maar het is jammer dat serj zijn stem een beetje is "verloren". vroeger was het harder.

avatar van Facedown
Dat is inderdaad jammer aan dit album die voor de rest uitstekend is...

bendrino
brecht geers schreef:
dit album is walgelijk!!!
waar is het oude SOAD?!?! die waren teminste goe!

vind ik ook, de eerste cds waren echt geweldig, maar ze zijn net verloren, volgens mij willen ze iets commerciëler zijn.
is ze ook gelukt, maar ze zijn ook een pak fans verloren, volgens mij.

Waarom zouden ze commerciëler willen zijn?

brecht geers
om meer geld te verdienen natuurlijk!

luister maar nekeer naar de eerste cd, ge zult het verschil wel horen

bendrino schreef:
... ze zijn ook een pak fans verloren, volgens mij ....

Ja, mij .

VEEL te snel gezongen/praat. 'T is gewoon geen Metal meer, eerder één of andere Core of zo...

brecht geers
uiters raar eigelijk dat de helft van de soad-fans dit een zeer slechte cd vinde en da andere helft juist weer zeer
goed

avatar van SOAD
hij is anders dan mezmerize en mischien ook wel heeeeel ietsjes minder maar het blijven 5 dikke sterren

lostprophet
Dit is zeker geen slechte cd. Integendeel, ik vind het één van de betere! Samen met hun beste album Toxicity, heeft deze naar mijn mening geen één track die de spreekwoordelijke plank misslaat.

En ja, waarom vindt de ene helft van de S.O.A.D. fans dit album goed en de andere helft niet? Kwestie van smaak noemen ze dat!

Wees blij dat niet iedereen het met elkaar eens is over de kwaliteit van dit album; dat zou betekenen dat er niks meer te discussiëren viel.

avatar van mstb
Ik vond het in het begin wat saai klinken, maar nadat ik het meermaals na een heb beluisterd kon het mij wel positief bekoren. 3.5 sterren!

bro
@ lostprophet : ja gelukkig wel. maar ik bedoelde eigelijk dat bijna niemand de cd iets tussenin vind (of dat toch niet laat blijken in hun de posts hier)

ik moet zeggen dat mijn menign er al op verbtered is. ik vind hem helemaal niet zo slecht meer als vroeger.

ik denk dat ik mezelf nu wel als iemand mag rekene die juist tussen de 2 zit

avatar van Facedown
Wel, ik vind het wel iets tussenin Het is een goede cd, maar te weinig voor System of a Down, het kan beter en dat bewezen ze met hun eerste 2 albums. Die stem van de gitarist (Daron?) werkt na een tijd toch héél erg op de zenuwen. Maar muzikaal heel sterk.

Fuser
System is 1 van die bands die altijd mijn aandacht heeft getrokken, dat resulteerde dus al snel in alle cd's en live bewonderen.
Ik mag me dus scharen onder de personen die redelijk bekend zijn met System, en in tegenstelling tot de rest van de personen binnen dit topic is dit mijn favoriete album van System wat ik beter vindt dan het debuut of Toxicity terwijl dat al krakers waren.

De reden waarom ik deze plaat zo hoog heb zitten is voor het grootste deel de samenhang tussen Serj en Daron want die vind ik nagenoeg echt perfect uitgewerkt, en het is daarnaast een heerlijk vervolg op Mezmerize.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het artwork/uitgave, geweldig.
Wat ook een pluspunt is in mijn geval; is de levensduur van de plaat.
Want Hypnotize is heerlijk, intens en chaotisch; en hoe meer je Daron's vocalen hoort hoe verslaafder je er aan wordt, dit resulteert dus in luisterbeurten die nog met grote regelmaat intens voorkomen, en nog lang door gaan hoop ik.

Dus 5* is meer dan op zijn plaats voor deze knappe plaat, met heerlijke nr's die naar mijn mening een constant hoog niveau hebben en een ware muzikale belevenis te weeg brengen.
Kortom op naar de volgende plaat die hoop ik in het verlengde ligt van deze plaat.. en daarnaast een mooi live tourtje want de vorige keer stamt alweer uit de periode Mezmerize.

'een oorvijg aan de publieke smaak'

MP3
ik ken alleen deze plaat en de plaat Toxicity
ik moet toch zeggen dat ik deze plaat absoluut
de best vind van ze alle 2, in toxicity lijkt het
meer op metal terwijl hier meer sentimentelere liedjes
in zitten. Ik was onmiddelijk weg van de song Soldier Side
hun 1ste song die ik hoorde, echt ongeloofelijk goed
ik verhoog van 4 naar 4.5 sterren

Berzerker
Hmm, ik vond juist Toxicity beter, en zelfs die vind ik niet meer zo goed, zoals je al zei, meer een metal-geluid waar ik wel van hou. Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik helemaal niets van rustige nummers moet hebben, maar hierop vind ik ze gewoon niet leuk, en dat komt veelal doordat die Malakian er de hele tijd zingt. (sorry ik vind zijn stem niet om uit te staan... ,)

Niks tegen de fans uiteraard, ik luister alleen liever naar Toxicity dan dat ik naar deze luister (en nog liever naar Steal This Album, wat ik tot nu toe de beste vind).

MP3
je hebt wel gelijk, ik vind de zanger van dit album ook niet zo spectaculair maar ik vind het mooie melodiekes

Joy
altijd hetzelfde liedje, tis nooit goed, klagen over eenheidsworst en als de favoriete band een andere koers vaart ,weer gaan klagen

je zou het juist moeten koesteren dat een band als soad het aandurft wat anders te proberen ipv hetzelfde met meer kans op succes

avatar van Snowblood
precies.

dope

AC/DC
Eerste album dat ik van system of a dwon hoorde en er stonden wel enkele zeer goede nummers op zoals attack, stealing society, she's like heroin en netuurlijk lonely day wat het beste is van heel het album.

EVANSHEWSON
Sorry, AC/DC, hier ga ik weer; en ik bedoel dat absoluut niet cynisch, maar bloedernstig.

Ik leer muziek enkel kennen door het op een radiozender te horen.

Ik ben 48 en luister het vaakst naar Radio één (in België), omdat ik mij daar het best kan in vinden.

helaas draaien die niet deze muziek, dus om die muziek ooit te ontdekken, ik weet het niet.

Ken deze band dus ook enkel van naam. Een mens kan niet alles kennnen, hé ??

AC/DC
tja das waar. maar veel van die dingen zoals AC/DC ken ik ook niet van mijn eigen. veel van mij vader die er toch vrij veel van weet van al die dingen die niet op de radio komen. (Dit hoort waarschijnlijk hier niet thuis ).

avatar van Jeanneman
@ EVANSHEWSON : Huh?

AC/DC schreef:
(Dit hoort waarschijnlijk hier niet thuis ).

Lijkt me idd niet nee. Waarom reageren op albums die je niet kent en niet wilt kennen?

Nou goed, dit album: Tja, Toxicity is een toffe plaat en deze eigenlijk ook wel. Het slaat nergens op maar nummers als Hypnotize en Vicinity of Obscenity klinken prima.

avatar van My Addiction
@ EVANSHEWSON : Radio één is zo commercieel, da speelt alleen maar natalia af enzo( en reborn bleigh!)
ik ben ook een belg dus ik kan het weten, luister dan tog naar studio brussel das stukken beter
daar zul je wel deze soort muziek horen... (als je dat wil tenminste)

ik vind het wel een goede cd met goede liedjes maar na een 10x afspelen ben ik het beu gehoord, wat ik niet bij mezmerize heb die ben ik nog altijd niet beu gehoord... daarom een *3.5*

wel wat minder dan de vorige albums. hopelijk is de volgende wat beter.

kevin15
vroeger vond ik deze cd echt slecht, maar nu valt hij goed mee. Hij is wel slechter dan Mezmerize, vooral Lonely Day vindt ik een zagerig liedje, en zo kan ik er nog opnoemen. Holy Mountains en Hypnotize zijn zeer goed, en de clip van Hypnotize is een van de beste clips van SOAD. In deze cd zingt Daron veel mee, en zingt ook een eigen liedje en dat kan hij nog niet. Lonely Day is voor mij totaal mislukt, clipje en al. toch nog een 3.5 voor de goede maar er staan te veel slechte liedjes op om een 4.0 te geven, spijtig wel, maar ja.
Ben al benieuwd of SOAD nu aan een nieuw album bezig is, want ik wacht wel op een nieuw lied of clip.