Michael Jackson - Thriller (1982)

Pop / R&B
Label: Epic

1. Wanna Be Startin' Somethin' (6:03)
  2. Baby Be Mine (4:20)
  3. The Girl Is Mine (3:41)

met Paul McCartney

4. Thriller (5:57)

met Vincent Price

5. Beat It (4:15)

met Eddie Van Halen

6. Billie Jean (4:56)
  7. Human Nature (4:06)
  8. P.Y.T. (Pretty Young Thing) (3:57)
  9. The Lady in My Life (4:53)
  10. Someone in the Dark * (4:49)
  11. Billie Jean [Home Demo from 1981] * (2:20)
  12. Carousel * (1:49)
  13. Vincent Price * (2:53)
  14. The Girl Is Mine 2008 * (3:11)

met will.i.am

15. P.Y.T. (Pretty Young Thing) 2008 * (4:17)

met will.i.am

16. Wanna Be Startin' Somethin' 2008 * (4:11)

met Akon

17. Beat It 2008 * (4:10)

met Fergie

18. Billie Jean 2008 [Kanye West Mix] * (4:34)
  19. For All Time * (4:08)
avatar van dazzler
Dardan schreef:
"Michael, we're not going to fight about this, okay?" - Hoe kwamen ze er toch bij?

En toch zouden ze een paar jaar later vechten... Om de rechten van de Beatles songs.

avatar van dumb_helicopter
MJ gaat nooit mijn favoriete artiest zijn af een toe eens een los nummer kan ik zeker smaken. Ook hier heeft niet elke track even veel ingang maar de wat stevigere, dynamische vind ik absoluut prettig om te beluisteren. De rustigere nummers vind ik daarentegen soms iets te glad.

avatar van dominicano fonso
Ik vind dit het beste album van Michael Jackson. Heb hier weinig negatieve zaken op aan te merken.
Hij werkte voor dit album samen met heel wat goede muzikanten: Paul McCartney, Eddie Van Halen, Steve Luthaker en Michael Sembello. Het enige minpunt is dat de laatste twee nummers iets te traag zijn voor het album.

avatar van teus
dominicano fonso schreef:

Minpunt ?????...the Lady of my Life vind ik juist de mooiste op dit album

teus schreef:

Minpunt ?????...the Lady of my Life vind ik juist de mooiste op dit album

Precies. En één van de mooiste uit zijn carrière. Met Baby be mine.
En sinds wanneer is P.Y.T. traag? Funkier dan dat wordt het niet.

avatar van Robje1968
Ben nooit fan geweest van Michael Jackson, maar dit is een prima CD.
Soms wat te zoetig, zoals "The Girl is Mine", maar verder prima weg te luisteren.
Geen of weinig kennis van het overige werk van Michael Jackson, maar gevoelsmatig is hij met deze CD op zijn best.

avatar van Tony
Robje1968 schreef:
Geen of weinig kennis van het overige werk van Michael Jackson

Da's wel een indrukwekkende prestatie, er was jarenlang geen ontkomen aan MJ op radio, TV en in het nieuws. Hij is wat weggezakt in mijn muziekvoorkeur, dus luister niet veel meer naar MJ, maar wat was het een grootheid in de jaren '80 en '90...

Robje1968 schreef:

Heb je een goede ruimtereis gehad?

Tony schreef:

Uiteraard was het een grootsheid in de jaren 80 en 90 en heb ik zijn hits meegekregen.
Maar dan hebben we het alleen over zijn hits. Ik heb geen volledige albums van hem beluisterd.

Robje1968 schreef:

7 van de 9 nummers van dit album zijn op single uitgebracht. Overigens vind ik net die andere 2 de beste nummers.

Minneapolis schreef:

Oké, dat kan uiteraard en is ook niets mis mee.
Ikzelf vind "Beat it", "Thriller" en "Billie Jean" de beste nummers van het album.
Om die reden heb ik het album ooit eens gekocht.