KISS - Revenge (1992)

1. Unholy (3:43)
  2. Take It Off (4:51)
  3. Tough Love (3:44)
  4. Spit (3:33)
  5. God Gave Rock 'N' Roll to You II (5:20)
  6. Domino (4:01)
  7. Heart of Chrome (4:03)
  8. Thou Shalt Not (4:00)
  9. Every Time I Look at You (4:40)
  10. Paralyzed (4:15)
  11. I Just Wanna (4:08)
  12. Carr Jam 1981 (2:44)
48 BERICHTEN 1 MENING

Edwynn
Zoals je ziet is Revenge een jaren 90 album. Met een geheel andere vibe dan Hot On The Shade of Crazy Nights. De mening over de video koppelen aan het album lijkt mij wat misplaatst. Iets met appels en peren.

avatar van goldendream

Ik koppel de dvd (opgenomen van vroegere vhs) niet aan 'Revenge', maar is ontstaan rond dezelfde periode. Daarom plaats ik de bespreking hier.

goldendream schreef:
Daarom plaats ik de bespreking hier.

Dat argument is te stom voor woorden.

Als je iets over KISS kwijt wil wat niet bij een specifiek album hoort kan je dat gewoon doen bij de berichten over KISS, hier.

Edwynn
Ik was net iets aan het tikken over Basic Instinct. Ongeveer in dezelfde periode als Revenge gemaakt.

avatar van Kronos
Bovendien wordt in Basic Instinct gekust en wraak genomen.

avatar van goldendream

Ach, dus alles wat niet rechtstreeks over een album gaat, moet in de vergaarbak of container waarnaar hierboven verwezen wordt. Goed om weten. Reguliere, door de band uitgegeven dvd's opnemen op MuMe is begrijpelijk veel slechter dan zo'n container.

goldendream schreef:

Misschien wel, misschien niet. Maar die discussie hoort hier ook niet.

avatar van Faalhaas

Bij andere albums van Kiss flikt ie dit geintje ook al eens.

avatar van goldendream

Geintje? Is dat tegen mij?

Ja.

En wat bedoel je dan?

avatar van iggy

Dat je een stoute belhamel bent.

avatar van Faalhaas

Ja hou je maar van de domme, jij vlegel!

avatar van milesdavisjr
Wellicht het hardste maar zeker een van de sterkste albums van Kiss. Energieke hardrock in optima forma. De hit God Gave Rock n' Roll kan mij gestolen worden maar ik word erg vrolijk van Tough Love, Spit, Heart of Chrome en Paralyzed. Op de een of andere manier is dit album nooit groots opgepikt buiten de aandacht voor de hit om. Het viel al snel buiten alle lijsten. Dat is jammer, aan de kwaliteit ligt het niet.

avatar van vielip
Klopt, prima album! Wat mij betreft geen echt zwak nummer te bekennen.

avatar van ricardo
Prachtig album idd, met allemaal mooie nummers, alleen vind ik het geen typisch kiss album. Vind de jaren 70 albums beter bij hun stijl passen, maar deze van na de jaren 70 zeker 1 van hun beteren

avatar van gigage

Hoogst scorende Kiss (studio) album hier op de site klinkt wel lekker weg. Puik gitaarwerk van Kulick, catchy rockers en de producer Ezrin heeft het netjes verpakt. Het wordt nergens te cheesy maar kleurt wel netjes binnen de lijntjes. Dus eigenlijk valt er niks echt te klagen. En zo kom je dus aan een hoog gemiddelde. Leuke plaat.
Albumpicks Heart of Chrome en Unholy