Faith No More - King for a Day, Fool for a Lifetime (1995)

Label: Slash

1. Get Out (2:16)
  2. Ricochet (4:28)
  3. Evidence (4:53)
  4. The Gentle Art of Making Enemies (3:28)
  5. Star A.D. (3:23)
  6. Cuckoo for Caca (3:41)
  7. Caralho Voador (4:00)
  8. Ugly in the Morning (3:04)
  9. Digging the Grave (3:03)
  10. Take This Bottle (4:57)
  11. King for a Day (6:35)
  12. What a Day (2:36)
  13. The Last to Know (4:26)
  14. Just a Man (5:36)
  15. Evidence [Version en Español] * (3:58)
  16. Absolute Zero * (4:05)
  17. Greenfields * (3:42)
  18. I Started a Joke * (3:01)
  19. Spanish Eyes * (2:59)
  20. I Won't Forget You * (4:10)
  21. Hippie Jam Song * (4:56)
  22. Instrumental * (5:00)
  23. I Wanna Fuck Myself * (2:55)
  24. Evidence [Versão Em Português] * (3:56)
  25. Digging the Grave [Live in los Angeles 27th April 1995] * (3:13)
  26. The Gentle Art of Making Enemies [Live] * (3:39)
  27. Faith No More Interview * (9:28)
avatar van Ernie
Oh nee, ik houd ook heel erg van de hardrock invloeden op deze hnzm, en bij uitbreiding al hun andere platen Ricochet, Digging the grave, The gentle art of making enemies en het meeslepende Just a Man zijn mijn andere favorieten hier. Evidence vind ik gewoon echt een topnummer ondanks de duidelijke softere jazzy kant. Heerlijk muzikaal en zit erg slim in elkaar met de overlappende keyboard en gitaren. Maar elk zijn keuzes en favorieten natuurlijk

avatar van Mssr Renard
Wat heeft Evidence met jazz te maken? Ik vind het meer een soft-r&b/soul song. Zo zie je maar dat iedereens referentiekaders anders zijn.

avatar van milesdavisjr

Dat is ook tevens de kracht van Faith No More, de setting en arrangementen van Evidence ademen een lichte jazzy setting maar je hoort ook zeker r&b/soul achtige accenten terug in de song. Het maakt wat mij betreft Evidence trouwens tot een van de beste nummers in het oeuvre van de band.

Lachende derde
Meesterwerk. Punt.