Mobb Deep - Hell on Earth (1996)

Label: Loud

1. Animal Instinct (3:30)

met Ty Nitty en Twin Gambino

2. Drop a Gem on Em (4:18)
  3. Bloodsport (3:35)
  4. Extortion (3:32)

met Method Man

5. More Trife Life (3:45)
  6. Man Down (5:03)

met Big Noyd

7. Can't Get Enough of It (4:51)

met General G

8. Nighttime Vultures (4:29)

met Raekwon

9. God Pt. III (5:17)
  10. Get Dealt Wit (3:56)
  11. Shook Ones Pt. 1 * (4:12)
  12. Hell on Earth (4:35)
  13. Give It Up Fast (4:01)

met Nas en Big Noyd

14. Still Shinin (4:11)
  15. Apostle's Warning (4:06)
een beetje een vervolg op 'the infamous'. dezelfde ingehouden agressieve rapstijl en kil gebruik van beats, alleen dan nog extremer doorgevoerd. ook deze cd hoort in de top van beste hiphop albums ever thuis.

avatar van Jordy
Erg goede opvolger inderdaad, vooral omdat Havoc qua productie een erg grote stap voorwaarts maakte. Prodigy nog steeds in topvorm (misschien iets minder geniaal, maar ja neem dat 'm 's kwalijk). Nummers als Drop a Gem On 'Em (2pac dis), Extortion, Still Shinin' ... erg fijn.

Deze doet het de laatste tijd erg goed in mijn auto . De beats zijn simpel maar wel echt goed. Als bij het beluisteren van dit album je hoofd niet gaat knikken kun je beter stoppen met het luisteren van hiphop.

mes-one
Ik vind persoonlijk niet dat Havoc een grote sprong voorwaards heeft gemaakt qua beats op dit album...

Op Infamous vond ik ze nog net iets donkerder + beter sfeer....

maar met name tegen het einde van dit album zijn de beats ook weer erg...ehm...plezant.

tevens wil ik even de aandacht vestigen op de geweldige gast-vocalen van Nasir Jones, die destijds nog de longen uit zijn lijf rapte...

Minder goed dan The Infamous, maar wel goed voor 4 sterren!

avatar van Gyzzz
Weer een sterk album, net iets minder dan The Infamous, maar alsnog 4 sterren waard.

Enne, Shook Ones pt 1

Ja, vage titel, had andersom moeten zijn . Part 2 is overigens stukken beter!

avatar van Gyzzz
Benninf schreef:
Ja, vage titel, had andersom moeten zijn . Part 2 is overigens stukken beter!

Ik bedoel eigenlijk meer dat mijn versie die niet heeft, en dat ik nog nooit een versie gezien heb die hem wel bevatte. Ik dacht dat hij alleen op Free Agents (murda mixtape) stond.

Overigens luisterde ik dit album vandaag weer, en ik vind dat hij ongeveer aan Infamous kan tippen, dus halfje erbij naar 4,5*.

avatar van thomzi50
Vrijwel gelijk aan The Infamous, dus ook vier sterren!

avatar van MJ_DA_MAN
die beat van drop a gem on em is egt dodelijk

Marcel²
thomzi50 schreef:
Vrijwel gelijk aan The Infamous, dus ook vier sterren!

avatar van MJ_DA_MAN
Jezus, ook dit album is geweldig. Na het geweldige album Infamous leek me deze minder, maar nee hoor. Perfecte beats, goede teksten en flow, en goede gastoptredens. Dit album en Infamous zijn 2 van klasiekers van je jawelste.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind dit album zelfs (ietsje) beter dan Infamous. Ik ben nu al verslaafd aan dit album

Relax
Lelijk hoesje, maar ik vind 'm wel beter dan The Infamous, ik geef dees 4.0, die ander gaat ook ff omhoog.

nouja ik ga deze zeker kopen tesamen met Murda Muzik
en The Infamous.nouja van die 3 cd's vind ik deze het minst goeie maar mijn mening kan zeker nog veranderen.
nouja zeker een klassieker met trax als Animal Instinct,
Drop a Gem on Em,Extortion,Nighttime Vultures,God Pt. III,
..... .teveel om op te noemen

Schelpvandezee
Belachelijk dat dit album op nr. 3 staat in de hiphop-lijst..
Zeer Overschatte album!

Schelpvandezee schreef:
Belachelijk dat dit album op nr. 3 staat in de hiphop-lijst..
Zeer Overschatte album!

pff waarom leg uit

avatar van MJ_DA_MAN
Komt hier de 3e ban in 2 dagen aan?

MJ_DA_MAN schreef:
Komt hier de 3e ban in 2 dagen aan?

ban? voor wie?

Is al geband

avatar van MJ_DA_MAN
Dit album is een meer dan waardige opvolger van The Infamous. Ik neem mijn uitspraak terug over dat ik dit album ietsjes beter vond dan The Infamous, maar nu is het net even andersom. Maar desondanks hoor ik dit even graag als The Infamous. Het begint zeer goed met Animal Instinct en volgt daarop met, naar mijn mening, een van de beste disses allertijden. De nummers daarop zijn allemaal van een ongekend niveau, zowel tekst als beat zijn geweldig goed. Absolute favorieten zijn de nummers die ik net opnoemde, plus More Trife Life, GOD pt. III, Hell On Earth en Still Shinin'. Conclusie: klassieker, naar mijn mening nét iets minder dan The Infamous, maar goed voor een top 10 plek. 4,5* blijft staan.

eazyfan
deze heeft wel een heel andere sound dan de vorige.
wat natuurlijk niet erg is ofzo maar ik vind The Infamous wel beter.tjah volgens mij bestaan de beste Mobb Deep trax als alleen Mobb Deep erop rapt of met minstens met 2 andere gastartiesten en dat 2de gebeurt hier niet veel.
maar dat maakt het album er zeker niet slechter op.
Hell On Earth en Give It Up Fast vind ik tog de 2 beste op Hell On Earth.

avatar van MJ_DA_MAN
Het feit dat ik hem nét iets minder vind dan the Infamous kost hem nu een half punt en mijn top 10. Hij haalt hem helaas net niet meer na nog 2 keer luisteren. Maar het blijft natuurlijk nog wel een topalbum

avatar van Niek
MJ_DA_MAN schreef:

Ik snap niet waarom je dit zo'n goede diss vind.. Hij is tot 2Pac gericht en dat weten omdat deze toen als enige beef had met Mobb Deep, verder is het haast niet uit de track af te lijden. Ik heb het idee dat ze alleen maar vertellen hoe gevaarlijk ze wel niet zijn, en dat je niet met ze moet ******. Niet echt hard gediss vind ik, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. tIs zonder twijfel heerlijke track.

eazyfan
ik ga deze toch 4.5* geven,zeer sterk album,Extortion,Hell On Earth en Give It Up Fast vind ik zeer goed,dit album klinkt totaal anders dan The Infamous en dat vind ik geweldig,je hoort duidelijk dat het duo het met 2 zeer verschilende sounds kunnen brengen,The Infamous is toch beter maar deze mag er zeker zijn!!

4/5
toch niet zo goed als The Infamous

Ik ben echt gek op dit soort hiphop, rauwe duistere beats gecombineerd met het (toen nog) geweldige rappen van Prodigy en Havoc.

De perfecte score die ik aan The Infamous gaf, kan ik hier echter niet aan geven, deze krijgt een 4 uit 5 van mij. Dit komt simpelweg omdat ik (soms letterlijk) The Infamous iedere dag kan opzetten en er dan nog geen genoeg van krijg. Hell on Earth is eigenlijk een voortborduring op Infamous maar mist nét dat ene magische iets waardoor het voor mij een klassieker wordt, wat dat dan is weet ik eigenlijk zelf ook niet.

eazyfan
Ik weet niet waarom maar dit album vind ik momenteel stukje beter dan The Infamous ,dit album is me favo-album in me top10 qua productie .Hell On Earth blijft me favo Mobbtrack ooit!!op The Infamous staan miss wat sterkere tracks enzo maar deze vind ik toch beter .

eazyfan
Ja dat was hier ook maar tijdelijk , de productie is zeer zeer zeer Vet ,Dit album is een ware classic ,Havoc levert hier ongelooflijk werk ,Hell On Earth (Front Lines) heeft een van de beste beats ooit als je het mij vraagt ,Extortion vind ik ook zeer goed en als 3de track kies ik toch Give It Up Fast, nergens een slechte track te zien!!Deze Cd mag er 1OO % zijn.

benni_jolink schreef:
een beetje een vervolg op 'the infamous'.

Jordy schreef:
Erg goede opvolger inderdaad
dat 100% eentje die prakisch even goed is vind ik ,de productie is idd zeer veel beter ,de teksten beetje minder maar nog altijd ijzersterk ,Havoc levert hier een van de beste productie ooit in Hip-Hop vind ik ,Nogmaals geen enkele slechte track te vinden die ik wil vind op The Infamous ,dus zware twijfels bij mij welke ik echt beter vind .