Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame (1983)

Label: Midnight

1. Imagination * (6:24)
  2. Cow Boys * (5:36)
  3. 3 Lines * (3:14)
  4. Big Tracks Little Tracks (3:32)
  5. On Another Day (5:01)
  6. Sleep (Is for Everyone) (5:05)
  7. Vendetta (4:37)
  8. Man of Straw (6:20)
  9. Close to the Sea * (4:47)
  10. Strange Orchard (6:11)
  11. Burning Beaches (4:10)
  12. Your Skin and Mine (5:25)
  13. In Flux (6:00)
avatar van freddze
Uitgezonderd misschien 'Burning Beaches' staan hier toch wel allemaal nummers op die wat mij betreft van de grootse klasse zijn!

Dit album staat maar net onder de groten der aarde, vandaar ook die 4,5* die ik eerder altijd al had staan, maar qua gemiddelde verdient deze plaat eigenlijk gewoon een 5* -

Daarom ook voor eens en altijd de maximum score en in mijn top-25 geplaatst

avatar van wibro
Dit album nu voor de vierde keer beluisterd nadat ik via de New Wave KO voor het eerst kennis gemaakt heb met deze band door het te beluisteren van "On Another Day", een wondermooi nummer. Ik heb het al in een eerder bericht gezegd; dit is new wave van een zeer hoog niveau. Behalve "On Another Day" zijn het vooral de tracks "Man of Straw" en het rustige en melancholieke "Strange Orchard" die er voor mij uitspringen. Het beoordelen voor dit album stuit voor mij op een probleem en dat zijn de bonustracks, die ik toch de mindere nummers vind op dit geweldige new wave album. Inclusief bonustracks krijgt dit album van mij een 4,5*, zonder bonustracks een 5,0*. Daar ik bij mijn beoordeling van een album altijd uitgaat van de release in het jaar dat dit album oorspronkelijk is verschenen - 1983 dus - beoordeel ik dit album los van de bonustracks.