The National - Trouble Will Find Me (2013)

Label: 4AD

1. I Should Live in Salt (4:08)
  2. Demons (3:32)
  3. Don't Swallow the Cap (4:46)
  4. Fireproof (2:58)
  5. Sea of Love (3:41)
  6. Heavenfaced (4:23)
  7. This Is the Last Time (4:43)
  8. Graceless (4:35)
  9. Slipped (4:25)
  10. I Need My Girl (4:05)
  11. Humiliation (5:01)
  12. Pink Rabbits (4:36)
  13. Hard to Find (4:13)
  14. Learning * (3:02)
avatar van Rudi S
Thekillers87327 schreef:
Ben ik trouwens de enige die in the national soms editors hoor?

Die vergelijking zul je waarschijnlijk nog vaker bij oudere albums terugvinden.
Maar Interpol , The National en Editors zijn altijd wel met elkaar vergeleken , ook in de muziekbladen.
Tja en terug ook nog Joy Division

avatar van rebjuh
Thekillers87327 schreef:
Ben ik trouwens de enige die in the national soms editors hoor?

Nja, ze spelen een beetje in hetzelfde genre. Voor de rest zou ik zeggen van niet. Ik ben ook niet zo'n fan van hen. Jij?

rebjuh schreef:

Ik zeker wel, vind editors erg goed! Beide overigens

avatar van VladTheImpaler
Misschien zijn er hier en daar wat kleine raakvlakken, maar verder zit Editors toch wel in een ander hoekje en competitie dan The National denk ik.

VladTheImpaler schreef:

Ik vind national ook geweldig maar laten we niet doen alsof editors koekenbakkers zijn. Sterker nog, ik vind ze gelijkwaardig en het is me om het even welke de voorkeur krijgt. Post punk revival hoort zowel editors als Interpol maar ook the national in wat mij betreft. Alhoewel laatstgenoemde iets minder.

avatar van VladTheImpaler
The National - en al helemaal dit album - heeft echt niks met post-punk (revival) te maken.

VladTheImpaler schreef:

Dan zit ik fout, mijn excuses. Mijn gevoel neigt er wel naar maar goed.
On topic, een geweldig album dit

avatar van Finidi
De eerdere albums, zeg Boxer maar vooral voorgangers, vallen prima te associëren met post-punk revival, hoor.

Finidi schreef:

Kom aan, hoogstens Mistaken For Strangers van Boxer heeft iets van post-punk weg, maar verder is dat album - en die van daarvoor - toch geen post-punk?

avatar van rebjuh
VladTheImpaler schreef:

Eens. Misschien kan Finidi dit nog even verduidelijken. Ben wel benieuwd nu.

avatar van Finidi
rebjuh schreef:

Eens. Misschien kan Finidi dit nog even verduidelijken. Ben wel benieuwd nu.

Ik ben geen genre-fetishist, genrediscussies zijn vooral vermoeiende exercities die niks opleveren.
Ken je nog die websites waar je 'n band in het midden hebt, en dan in een cirkel eromheen staan acts die er wat op lijken / mee te maken hebben / je ook wel leuk zult vinden? Bands staan steeds verder weg naarmate het er minder op lijkt. Zo heel veel afstand zit er niet tussen The National en post-punk revival spul als Editors. In mijn beleving althans niet. Ik heb overigens nooit gezegd dat The National zelf (voor hele albums) post-punk revival is, maar het valt er mee te associëren.

De claim 'prima te associëren met post-punk revival' is lijkt me sowieso wel te verdedigen door wat simpele verwijzingen naar wikipedia en rateyourmusic.com. Allemaal post-punk revival volgens deze bronnen:
The National (band) - Wikipedia - en.wikipedia.org
The National Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Alligator by The National (Album, Indie Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Boxer by The National (Album, Indie Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Ik moet zeggen dat ik dit best een prettige plaat vind. Allemaal goed in elkaar gestoken pop/rock songs. De zanger mag misschien soms een beetje meer pit hebben, zingt soms wat slomig. Maar dat dit gewoonweg goed in elkaar zit is goed te horen. Eigenlijk vind ik alleen de nummers Sea of Love en Graceless wat minder.

avatar van Vert Lin
Minstens even fijn als de voorganger, vooral pink rabbit is van grote schoonheid. Nog geen moment dat the National gaat vervelen.