Dire Straits & Mark Knopfler - The Best Of (2005)

Alternatieve titel: Private Investigations

Label: Mercury

1. Dire Straits - Telegraph Road * (14:20)
  2. Dire Straits - Sultans of Swing (5:50)
  3. Dire Straits - Love over Gold (6:16)
  4. Dire Straits - Romeo & Juliet (6:00)
  5. Dire Straits - Tunnel of Love (8:10)
  6. Dire Straits - Private Investigations [Single Edit] (5:58)
  7. Dire Straits - So Far Away * (5:05)
  8. Dire Straits - Money for Nothing (8:25)

met Sting

9. Dire Straits - Brothers in Arms (6:57)
  10. Dire Straits - Walk of Life (4:07)
  11. Dire Straits - Your Latest Trick * (6:29)
  12. Dire Straits - Calling Elvis * (6:25)
  13. Dire Straits - On Every Street (5:02)
  14. Mark Knopfler - Going Home (Theme from the Local Hero) (5:01)
  15. Mark Knopfler - Darling Pretty * (4:43)
  16. Mark Knopfler - The Long Road (Theme from Cal) * (7:17)
  17. Mark Knopfler - Why Aye Man [Radio Edit] (4:10)

met Jimmy Nail en Tim Healy

18. Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia [Extended Album Version] * (5:54)

met James Taylor

19. Mark Knopfler - What It Is (4:55)
  20. Mark Knopfler - The Trawlerman's Song * (5:00)
  21. Mark Knopfler - Boom, Like That (5:47)
  22. Mark Knopfler - All the Roadrunning (4:47)

met Emmylou Harris

totale tijdsduur: 1:21:25 (2:16:38)
avatar van c-moon
Vandaag toevallig op deze release gebotst op proxis.be. Lijkt me wel een interessante verzamel. Ik heb niks van Knopfler solo in huis, en het laatste Dire Straits album "on every street" vond ik niet goed genoeg om te kopen, maar de nummers uit dat album hier gepresenteerd vind ik wel goed.. Ga me deze (dubbel-)cd zeker aanshaffen... ik heb dan wel de meeste Dire Straits nummers van pre-On Every Street dubbel maar ja...

Vind het trouwens een mooi uigebalanceerde verzamelaar.. En de hoes vind ik heel mooi ook, maar aan de "Brothers In Arms" hoes kan ie toch niet tippen

avatar van HiLL
Schitterende hoes en een mooie compilatie. Mag hopen dat het de live uitvoeringen zijn, maar denk het niet.

avatar van Jasper
Als je niks van het solo werk van Knopfler heb gehoord is dit een redelijke verzamalaar. Het is in feite niet meer dan een opsomming van de singles (vooral bij het solo werk).
Maar die singles zijn dan ook stuk voor stuk zeer goed.

Ik mis alleen een beetje de variatie in deze verzamalaar. Het had wel iets meer solo werk mogen zijn en dan iets minder Dire Straits. Zo'n nummer als Calling Elvis, wat nog de opener is ook zie ik, hadden ze van mij wel weg mogen laten. Dan liever Speedway at Nazareth, met die geweldige outro.

Maargoed, de commerciële doeleinden hebben hier duidelijk de overhand, getuige ook de aanwezigheid van nummers als Walk of Life, Money for Nothing en So far Away.

Staan 2 "verassingen" tussen. The Long Road, een instrumentaal stuk dat weinig mensen wat zal zeggen. Zeer goed dat die op deze compiltatie staat. Jammer alleen dat dat stuk met Going Home het enige is wat de filmmuziek betreft. Dat gedeelte van Knopfler's werk krijgt hier duidelijk te weinig aandacht. Maar ook dat zal wel z'n commerciële redenen hebben.
En dan staat er ook een duet op met Emmylou Harris: All The Road Running, van een duetalbum dat waarschijnlijk volgend jaar zal uitkomen.

Nogmaals, ik vind dit verzamelabum te beperkt, maar als je een beeld wil krijgen van het solo werk van Knopfler is het best het aanschaffen waard.

ik vind het jammer dat er weer een verzamelaar alweer de derde uitgebracht wordt , daar ikzelf fan ben van deze artiest al zo n 30 jaar zit ik meer te wachten op een dubbele live cd of dvd van de shangri-la tour , groeten

avatar van superessy
De tracklisting klopt sowieso niet hier. Maar ik heb de speciale editie aangeschaft en dat is voor de echte fans toch wel erg mooi. Een 48 pagina's tellend boekje met daarin de 2 cd's en mooie foto's. Maar het is inderdaad al de 3de verzamelaar, dus allemaal wel dubbelop qua muziek, maar het is een leuk album om te hebben.

Deze Cd mag er wel zijn alleen had ik er So Far Away Afgelaten en er Lady writer opgezet of once upon a time in the west. Bij Deze Verzamelaar staan wel alle liedjes er helemaal op wat ik bij Money For Nothing mis een liedje als brothers in arms hoort er gewoon helemaal op te staan. Bij deze hoop ik dat DS nog een keer bij elkaar komt en nog een mooi nieuwe cd maakt.

avatar van c-moon
Ondertussen heb ik de CD. En de tracklisting, als je de 22-track versie, 2cd's hebt, klopt dus niet. Dankjewel proxis LOL. Ik zal de tracklisting aanpassen..

TELEGRPAH ROAD, een van mijn absolute Dire Straits nummers is de opener, een veel betere keuze!
CALLING ELVIS opent CD 2

Schitterende compilatie is dit!!!!

EVANSHEWSON
Schitterende compilatie met het beste werk van Knopfler solo en met zijn Dire Straits. Het dubbelalbum is te verkiezen boven het enkele omdat daar teveel nummers op ontbreken.
Heb hem helaas zelf niet, ik wacht om hem eens flink afgeprijsd tegen te komen, heb sowiezo al veel materiaal van wat hier opstaat, wil hem enkel om te cruisen in de auto, dit is zo lekkere ontspannende en virtuoze muziek dat het nooit verveelt, nou, mij althans niet !

avatar van rudiger
overbodige verzamelaar van de straits en mark k , zelf bezit ik al hun werk dus dit voegt niets toe aan mijn dire straits en mark knopfler verzameling , hij had beter nieuw werk uit kunnen brengen , dit is gewoon geld verspilling als je alle nummers al hebt

avatar van Oldfart
.... en als je nou niet alle nummers al hebt, en bovendien een beperkt budget.....?

avatar van rudiger
daar heb je helemaal gelijk in , als je niet veel cd`s van de straits en of mark k in je bezit hebt is dit natuurlijk wel een hele goede verzamelaar , zo was het ook bedoeld maar een echte fan heeft dit natuurlijk allemaal en dan is het in feite geld verspilling , daarom heb ik het een 3 gegeven

avatar van Lamontagne
Ben het met Rudiger helemaal eens. Dit album heb ik gekocht in de luxe verpakking omdat er ook weer een uitgebreid boekje in zat met foto's niet eerder uitgebracht.

En ook al lijkt hij op het eerste moment compleet, geen 1 nummer van Communique of van de 2 live albums, Wag the dog niet.

Het album Brothers in arms is teveel aanwezig, 1 voordeel is wel voor de Best Of kopers dat de lange versies gewoon op deze plaat staan en niet die irritante korte.

Mijn mening is dat je op deze manier van platen uitbrengt gewoon geldklopperij is want volgend jaar kerst ligt de nieuwe verzamelaar er want dit jaar brengt hij weer nieuw materiaal.

De vorige best of "Sultans of swing" was in combinatie met die limited 2e cd live in London een mooier overzicht.
Dus niet voor de muziek maar voor het totale commercie gebeuren een 3

avatar van Tavve
De heren hierboven schijnen te vergeten dat best-of CD's niet bestemd zijn voor de absolute fans - die hebben alles toch al - maar om de mensen te bereiken die nooit een gewoon album zouden kopen.

Overigens vind ik dit ook wel een geslaagde compillatie. En Telegraph Road is gewoon een magistraal nummer. Alleen daarvoor al wil ik mij deze dubbel-CD aanschaffen.

avatar van Tavve
En nog even om te reageren op Lamontagne:

Ik stoor er mij dikwijls aan als er op een best-of ineens een live-nummer opduikt tussen de CD-versies van andere liedjes. Ik vind gewoon dat dat niet past. En niet klinkt.

avatar van ckuhl
Niet helemaal mee eens Rüdiger, ten eerste zijn het HDCD's , bijv. klinkt Darlin Pretty anders dan op Golden Heart, en is overigens ook opnieuw ingezongen, en tevens een prachtige inlay met info over Mark/DS

Telegraph Road

Geweldigenoten
Persoonlijk vind ik deze verzamelaar vele malen minder als bijvoorbeeld Money for Nothing. Natuurlijk is het logisch dat Knopfler een gecombineerde verzamelaar uitbracht, maar de solo-albums zijn toch echt niet te combineren met het DS-werk.

Daarnaast (is al gezegd), zijn niet alle albums aanwezig en hebben ze ook nog eens de meest 'jammere' nummers van Knopfler gepakt. Waar zijn bijvoorbeeld tracks als Rüdiger, Golden Heart (titeltrack nota bene), Cannibals of El Macho.

Hieruit blijkt tevens absoluut het enorme gat wat is ontstaan tussen DS en zijn solo-carriere. Het album begint rete sterk met Telegraph Road...maar dan eindigen met een duet met Harris :-s... nee, ik ga dan nog liever paardrijden in de speeltuin...

avatar van rudiger
Ja als je een goede verzamelaar wilt hebben van DS en MK , dan moet er `n 13 cd box uitkomen , alleen zou dat `n dure aangelegenheid worden .

Geweldigenoten
Helaas en zoals gewoonlijk Rudiger begrijp je mij niet of je leest niet goed. Misschien nog een keer lezen...?

Als ik nl. 4 nummers noem die ik mis, houdt dat toch niet de complete collectie in? Misschien een tikkeltje overdreven toch?

Tevens had ik een eerste reactie van jou alweer verwacht, want jeetje, als er toch eens 1 kwaad woord over DS of MK wordt gezegd... Weet beste Rudiger, dat ik een enorme fan van DS was en naast mijn vele bootlegs, nog steeds een warm hart toedraag aan die grote groep...

Maar dat was toen en ik leef graag in het heden

avatar van rudiger
1 ding hebben wij gemeen , we hebben beide 3 sterren gegeven.

Father McKenzie
Kompleet of niet kompleet, zin of geen zin, deze compilatie is héél leuk voor een lange autorit, ideale muziek om de rit zo aangenaam mogelijk te maken!
Daarom begrijp ik Rudiger's stem niet zo, Rudiger, een superfan, notabene!

avatar van rudiger
Father , alles wat hierop staat heb ik al tig malen in bezit , dus deze verzamelaar voegt helemaal niets toe aan mijn collectie. Natuurlijk is dit `n prima verzamelaar voor iemand die de reguliere albums niet bezit .

Geweldigenoten
Kortom: aan het einde van de rit is iedereen het met elkaar eens over deze compilatie

avatar van CTK
CTK
Ik heb deze gekocht omdat ik al die albums niet meteen wil kopen. Hier staan voor mij uitstekende songs op. Heb de versie zonder dat lied met Harris.

Super CD, brengt je terug in de tijd

chevy93 schreef:
Super CD, brengt je terug in de tijd

En dit maal WEL met Tele. Road

avatar van Running On Empty
Weinig nieuws op deze uitgave. Ten tijde van release was de CD met Emmylloe Herris ( ) echter nog niet uit dus toen was het wel aardig om daar alvast iets van te horen en te hebben.

Overigens is de Longbox 2CD versie erg fraai uitgevoerd.

avatar van ricardo
Alle mooie nummers staan hierop van Dire straits. Solo werk ken ik niet echt van mark Knopfler, maar dat maakt mij verder ook niet uit. Ik ben van mening als je wilt beginnen met Dire Straits dat je het beste met het live album Alchemy kunt beginnen, samen met het studio album Brothers In Arms. Heb je gelijk de super nummers van DS allemaal in huis. Ze hebben natuurlijk nog veel meer moois gemaakt, dat weet ik wel. Maar Alchemy en Brothers In Arms zou je minimaal in huis moeten hebben als je begint, of ook maar een beetje van de muziek van DS houdt. En natuurlijk ook het debuutalbum niet te vergeten.

Beetje vreemde verzamelaar vind ik dit ook wel, om zowel solo werk als werk uit de DS tijd op 1 album te zetten. Had dan een verzamelaar van alleen zijn solo werk uitgebracht, en eentje van alleen de DS tijd.

avatar van chevy93
Weinig nieuws op deze CD ja. Maar who cares? Ik in ieder geval niet. Dit is mijn eerste CD van Dire Straits, haha. Door deze CD ben ik in aanraking gekomen met hun en het bevalt me uitstekend.

Alle nummers die men wenst staan hierop en als bonus nog wat nummers van 'The Guitargod himself'.

Luister elke dag naar meerdere nummers van deze CD op mijn iPod!