MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Van Halen - The Best of Both Worlds (2004)

Alternatieve titel: The Very Best Of

mijn stem
3,92 (80)
80 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Warner Bros.

  1. Eruption (1:43)
  2. It's About Time (4:15)
  3. Up for Breakfast (4:57)
  4. Learning to See (5:16)
  5. Ain't Talkin' 'Bout Love (3:49)
  6. Finish What Ya Started (4:24)
  7. You Really Got Me (2:39)
  8. Dreams (4:54)
  9. Hot for Teacher (4:43)
  10. Poundcake (5:21)
  11. And the Cradle Will Rock... (3:34)
  12. Black and Blue (5:27)
  13. Jump (4:04)
  14. Top of the World (3:55)
  15. (Oh) Pretty Woman (2:54)
  16. Love Walks In (5:12)
  17. Beautiful Girls (3:57)
  18. Can't Stop Lovin' You (3:54)
  19. Unchained (3:43)
  20. Panama (3:34)
  21. Best of Both Worlds (4:51)
  22. Jamie's Cryin' (3:33)
  23. Runaround (4:22)
  24. I'll Wait (4:44)
  25. Why Can't This Be Love (3:50)
  26. Runnin' with the Devil (3:39)
  27. When It's Love (5:41)
  28. Dancing in the Street (3:47)
  29. Not Enough (6:51)
  30. Feels So Good (4:34)
  31. Right Now (5:25)
  32. Everybody Wants Some!! (5:12)
  33. Dance the Night Away (3:12)
  34. Ain't Talkin' 'Bout Love [Live] (4:46)
  35. Panama [Live] (6:41)
  36. Jump [Live] (4:20)
totale tijdsduur: 2:37:43
zoeken in:
avatar van vielip
4,5
Machtiger? Hm, dat hoor ik dan weer niet eerlijk gezegd. Zo mega veel verschillen beide stemmen niet naar mijn idee. Ze gebruiken 'm wat anders maar qua klank? Neuh...
Dat de songs met Sammy aan boord anders werden lijkt me duidelijk. Daar hoef je geen conservatorium voor gedaan te hebben. En Bon Jovi mocht willen dat ze ook maar in de buurt kwamen van alles dat Van Halen met Sammy hebben opgenomen.

avatar van iggy
3,5
vielip schreef:
Machtiger? Hm, dat hoor ik dan weer niet eerlijk gezegd. Zo mega veel verschillen beide stemmen niet naar mijn idee. Ze gebruiken 'm wat anders maar qua klank? Neuh...


Ik weet niet of dit nu een smaak verschil is of een gehoor verschil? Mijn oren schat ik in zijn waarschijnlijk op zijn minst iets wat slechter dan die van Vielip. Gezien het luisteren naar harde muziek en dat in combinatie met veel live concerten. Is het een feit dat mijn gehoor niet meer dat is wat het ooit is geweest.
Maar vielip is ook niet vies van beiden hobby's denk ik vermoed ik. Dan moet het dus aan mijn verder slechter gevorderde /gehoor en leeftijd liggen.
Ik vind het namenlijk een verschil van dag en nacht. Qua stem qua sfeer qua timing qua gevoel qua feeling qua idee qua inbreng qua alles eigenlijk. Ik snap ook geen barst van deze stelling om eerlijk te zijn.
Maar dat zal dus aan mijn oren liggen.

The best of Both world is een redelijk goede verzamelaar. Niet dat ik hem heb. Voor mij namenlijk bijna geheel overbodig. Om deze plaat nu te kopen voor een paar nieuwe Sammy nummers mmm daar ga ik dus niet aan beginnen.

avatar van vielip
4,5
Dat zal dan wel persoonlijke beleving zijn inderdaad. Ik heb het trouwens alleen over de klank hè. Het zijn beide typische hardrock zangers vind ik. Maar je hebt gelijk als je zegt dat ze qua sfeer, gevoel en qua timing totaal verschillend zijn.

avatar van keijzm73
vielip schreef:
... .. . Zo mega veel verschillen beide stemmen niet naar mijn idee. Ze gebruiken 'm wat anders maar qua klank? Neuh... Dat de songs met Sammy aan boord anders werden lijkt me duidelijk... .. .

vielip schreef:
Dat zal dan wel persoonlijke beleving zijn inderdaad. Ik heb het trouwens alleen over de klank hè. Het zijn beide typische hardrock zangers vind ik... .. .


Dat is dan ook mijn persoonlijke beleving Geinig dat nu ook hier de discussie over de twee zangers opborrelt. Bij mijn reactie op het album 'Women and Children First' werd ik er een tijdje geleden nog spontaan (dat dan weer wel) om uitgelachen
Van Halen - Women and Children First (1980)

Vandaag dit album en 'Van Halen - Van Halen' opgehad! Extra heerlijk met dit weertype

avatar van iggy
3,5
Het valt niet te ontkennen dat er op zijn minst anderhalve mm liefhebbers ( want Vielip is het een beetje met me eens) dat blijkbaar vinden.
Maar jij spande wel de kroon Keijzm73. Om eerlijk te zijn ik moet er nu nog om grinniken ha.

avatar van ricardo
3,5
Logisch dat bij dit album de discussie over de 2 zangers opborrelt, want ze doen beiden mee op dit album.

Orbit zei het ergens zo mooi treffend het verschil tussen een koorknaap (Hagar) en een brullende leeuw (roth).

Het verschil tussen de beide zangers vind ik zo overduidelijk, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er maar weinig verschil tussen horen.

De stem van Roth klinkt zo heerlijk machtig, dat je automatisch alweer rijkhalzend uitkijkt wanneer er weer een roth nummer aan komt.

avatar van keijzm73
Toch maar even in herhaling vallen dan. Nú hoor ik het verschil ook tussen Roth en Hagar (heb ik ook beschreven bij 'Women and Children First'. En 10 jaar geleden hoorde ik dat ook. Maar toen ik 'van Halen' voor het eerst hoorde - zo'n 20 á 25 jaar geleden - had ik dat niet gelijk door nee. In die tijd was ik niet zo intensief bezig met muziek. Toen leende ik gewoon 3 cd's bij de bibliotheek, kopiëren op een bandje en huppekee zo de walkman in en knallen maar. En dat op '5150' ineens iemand anders zong dan op 'Women and Children First' is destijds gewoon aan me voorbij gegaan. Grappig hè!

En dat hier op MuMe vrijwel iedereen het verschil in zangers wél duidelijk hoort vind ik ook niet zo gek. Erg logisch zelfs. Hier komen alleen muziekliefhebbers en degenen die hier specifiek op reageren zullen vaak ook liefhebber zijn van de band.

avatar van vielip
4,5
ricardo schreef:

Het verschil tussen de beide zangers vind ik zo overduidelijk, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er maar weinig verschil tussen horen.

De stem van Roth klinkt zo heerlijk machtig, dat je automatisch alweer rijkhalzend uitkijkt wanneer er weer een roth nummer aan komt.


Zo overduidelijk vind ik het dus helemáál niet! Er is natuurlijk wel verschil maar zo overdreven veel als sommigen hier willen doen geloven? Daar ga ik niet in mee. Ik vind het altijd leuk om een Roth nummer te horen maar wordt toch nog steeds net weer wat blijer als Sammy het van 'm overneemt

avatar van ricardo
3,5
Moet jij weten.

Ik kan mij prima in de mening van met name Orbit vinden.

Die verwoorde het ooit eens perfect tussen de 2 zangers.

Zo denk ik er ook over.


avatar van vielip
4,5
Natuurlijk moet ik dat weten. Anders zei ik het niet...

avatar van ricardo
3,5
The best of both worlds, mooie titel voor deze rommelige verzamelaar, deze dubbel cd heeft mij lang doen geloven dat ik van halen een beetje als een mager rockbandje heb gezien.

Vind de titel wel leuk gekozen, maar alles uit de verschillende periodes zo doorelkaar heen word je niet echt vrolijk van. Heb inmiddels de eerste 7 reguliere albums van deze band, kan ik deze het beste als onderzetter gebruiken nu.

Is nog een dure plaat ook, want op cd kost hij bijna altijd meer dan 15 euro.

Echt laat deze liggen en koop als je de best of both worlds echt wilt horen gewoon het debuutalbum, en het album 5150, de eerste met Hagar uit 1986, dan heb je een betere aankoop dan met deze verzamelaar.

avatar van vielip
4,5
Juist omdat nummers uit beide periodes door elkaar staan is dit zo'n gave verzamelaar! Als alles er chronologisch op had gestaan dan had ie voor mij totaal geen waarde gehad. Het meest irritante aan deze cd vind ik dat er nummers dubbel opstaan. En alleen het debuut en 5150 kopen? Sorry maar ik heb zelden zulke onzin gehoord.

avatar van freakey
4,0
Eens met vielip.... ik ben niet zo heel erg gek op de Hagar periode maar vind deze verzamelaar dan wel weer erg gaaf... hoef voor de rest geen VH Sammy Hagar platen meer (de live plaat heb ik wel trouwens....), mn. de 3 nieuwe nummers hierop (met Hagar dus) vind ik erg de moeite waard...
(ik kocht deze trouwens ooit voor € 5,--, dus prijzig hoeft ie ook niet te zijn).

avatar van ricardo
3,5
Ik zeg niet dat je alleen het debuut en 5150 zou moeten kopen, maar die 2 albums zouden beter gewerkt hebben bij mij als ik roth en hagar nummers zou willen luisteren als van halen start dan deze Kris kras door elkaar verzamelaar.

Vind deze juist meer een eerbetoon aan de band voor mensen die alles al in huis hebben dan om als eerste album te kopen.

Je bent soms gewoon een vervelende zeurpiet vind ik vielip, ik zeg alleen maar hoe het voor mij gewerkt zou hebben meer niet.

Misschien dat er mensen zijn die zich daar ook in zouden kunnen vinden.

En freakey ik heb deze nog nooit voor een koopje zien liggen, volgens mij heb ik er een paar jaar terug nog 20 of 18 euro voor betaald.

avatar van freakey
4,0
ricardo schreef:
...En freakey ik heb deze nog nooit voor een koopje zien liggen, volgens mij heb ik er een paar jaar terug nog 20 of 18 euro voor betaald.


Hier alvast behoorlijk betaalbaar... WOW HD Nederland - wowhd.nl €8,99

avatar van vielip
4,5
ricardo schreef:

Je bent soms gewoon een vervelende zeurpiet vind ik vielip


Gek, maar dat gevoel heb ik nou vaak bij het lezen van jouw stukjes...

avatar van ricardo
3,5
Dan liggen we elkaar dus gewoon niet, dat kan niet iedereen is gelijk.

Zijn leuke users genoeg waar ik de stukjes wel graag van lees, keuze genoeg dus.


avatar van Bollieblauw
Dames, dames. Aangezien deze plaat The Best of Both Worlds heet, is het eeuwig zonde dat er drie van de beste stukken ontbreken:

- Humans Being (Misschien wel het beste wat ze ooit met Sammy Hagar hebben opgenomen en met werkelijk fenomenaal gitaarspel, van het intro naar de riff naar de solo's naar de outtro. Eddie op zijn allerbest)
- Can't Get This Stuff No More (DLR). Heerlijke groove en typerende Diamond Dave lyrics.
- Me Wise Magic (DLR). Zeker een van de beste VH platen aller tijden. Dit nummer schopt kont. Hard.

En verder mis ik toch echt de knallers Mean Street (klassieker), Girl Gone Bad, Romeo Delight, So This Is Love en Somebody Get Me A Doctor. Ik snap dat je altijd concessies moet doen bij verzamelaars maar wat doet in hemelsnaam Dancing In The Streets hier dan op? Wel leuk dat Feels So Good erop staat, altijd een zwak voor gehad.

Hierdoor kan deze verzamelaar mij niet helemaal bekoren. Het door elkaar husselen van de nummers had heel erg kunnen storen, maar werkt eigenlijk best goed.

avatar van ricardo
3,5
Niet alleen dancing in The streets staat hierop maar zelfs ook o pretty woman, dat vind ik zo ongeveer de 2 minst goede nummers van de eerste 6 platen. En gek dat inderdaad mean streets hier niet opstaat, stukken beter dan 2 covers die eigenlijk niet bij de muziek van halen hoort vind ik.

Het doorelkaar husselen werkt denk ik beter als je wat meer thuis bent in de muziek van halen, en een aantal reguliere platen al kent.

Eigenlijk vooral een mooi eerbetoon aan een klasse band.


avatar van iggy
3,5
ricardo schreef:
I

Je bent soms gewoon een vervelende zeurpiet vind ik vielip,.


Helemaal mee eens. Vielip is trouwens niet soms maar vaak een heel vervelende, zeikende,irritante zeurpiet. Maar dat maakt het toch ook oa leuk. Heel leuk zelfs. Teminste in mijn optiek. Vielip en jij ook blijven altijd binnen de fatsoensnormen. Ik heb al zo vaak met Vielip in de clinch gelegen. Altijd leuk gevonden trouwens om met hem telkens te zeiken en te zeveren. Eens of oneens maakt niet uit. Dat kan ook leiden tot nieuwe inzichten toch? Soms dan toch ha. En jij kunt er ook wel wat van om te zeiken en zeveren of niet soms! Af en toe zelfs erg kinderachtig. Maar wat maakt dat uit Ricardo! Ik lees je berichtjes over het algemeen graag. Mede om je zeikerige,eigengereide en vooral je grillige mening.

Kortom lekker blijven zeiken,zeveren,irriteren,provoceren,uitdagen,kinderachtig zijn en het vooral niet eens zijn met elkaar. Altijd leuk. Vooral over Van Halen. Sign me up for that zou Dave zeggen ha

avatar van vielip
4,5
Bollieblauw schreef:
zonde dat er drie van de beste stukken ontbreken:

- Humans Being (Misschien wel het beste wat ze ooit met Sammy Hagar hebben opgenomen en met werkelijk fenomenaal gitaarspel, van het intro naar de riff naar de solo's naar de outtro. Eddie op zijn allerbest)
- Can't Get This Stuff No More (DLR). Heerlijke groove en typerende Diamond Dave lyrics.
- Me Wise Magic (DLR). Zeker een van de beste VH platen aller tijden. Dit nummer schopt kont. Hard.

En verder mis ik toch echt de knallers Mean Street (klassieker), Girl Gone Bad, Romeo Delight, So This Is Love en Somebody Get Me A Doctor.


Ik wil daar dan toch echt 5150 bijzetten! Eén van de allerbeste Van Halen krakers aller tijden vind ik.

avatar van Bollieblauw
Ja, mee eens! Toevallig net onder het fitnessen nog de Live Without A Net versie van 5150 gehoord. Wat een knaller is dat nummer zeg en wat een solo! Genieten.

avatar van vielip
4,5
Ja dat nummer heeft 'iets' wat simpelweg onweerstaanbaar is vind ik. Maar ik mis natuurlijk nog veel meer nummers op deze verzamelaar. Hear about it later bijvoorbeeld, of Judgement day, of ....gelukkig heb ik alle albums in huis

avatar van ricardo
3,5
iggy schreef:
Het valt niet te ontkennen dat er op zijn minst anderhalve mm liefhebbers ( want Vielip is het een beetje met me eens) dat blijkbaar vinden.
Maar jij spande wel de kroon Keijzm73. Om eerlijk te zijn ik moet er nu nog om grinniken ha.
ik heb net Poundcake beluisterd en daarna and The cradle Will rock, maar met die 2 nummers achterelkaar is het verschil in zangstem overduidelijk te horen tussen Paul Stanley en Sammy Hagar.

Ook leuk het verschil tussen het snelle en opgefokte Poundcake en de slomere trage en woeste rocker and the cradle.

Ik moet zeggen dat ik deze verzamelaar nu wel iets meer waardeer nu ik ook een aantal reguliere albums van halen ken.

Vooral leuk om ook een paar nummers van FUCK te kunnen luisteren, namelijk Poundcake, runaround en right now.

avatar van De buurman
Bollieblauw schreef:
Dames, dames. Aangezien deze plaat The Best of Both Worlds heet, is het eeuwig zonde dat er drie van de beste stukken ontbreken:

(...)
- Can't Get This Stuff No More (DLR). Heerlijke groove en typerende Diamond Dave lyrics.
- Me Wise Magic (DLR). Zeker een van de beste VH platen aller tijden. Dit nummer schopt kont. Hard.




Ik denk dat mr. Hagar daar een groot probleem mee gehad zou hebben, aangezien dat juist twee nieuwe Dave nummers die ze opnamen toen ze Hagar er net uitgegooid hadden. Verdere hopen ze misschien dat je (naast deze compleet overbodige verzamelaar) nog The Best Of Vol. 1 koopt, waar ze op te vinden zijn. Fantastische nummers idd.

Wat ik altijd wat zwak heb gevonden, is dat ze niet gewoon een Best Of Vol. 2 hebben gemaakt. Daar hadden alle ontbrekende nummers dan mooi op gekund. Desnoods met die nieuwe Hagar stukken van deze erbij. Vol. 1 en Vol. 2 samen was voor Van Halen newbees waarschijnlijk een prima verzameling geweest.

Hadden ze Without You van VH3 ook nog een plekkie kunnen geven, want dat blijft een mooi nummer.

avatar van vielip
4,5
ricardo schreef:
ik heb net Poundcake beluisterd


Poundcake!

avatar van ricardo
3,5
Staan wel meer mooie nummers op, maar daar kom je pas achter als je de complete albums kent vind ik.

Van halen is meer een album band nog dan ik in eerste instantie gedacht had.

De mooiste en beste nummers vind ik meer op hun reguliere albums staan dan op deze verzamelplaat.

Vooral van hun debuutplaat mist hier gewoon teveel op.

avatar van Edwynn
Verzamelalbums zijn dan ook de bijl aan de stam van de optimale muziekbeleving. Schijt hebben aan chronologie lijkt een lekkere dwarse zet van de samensteller, maar is illustratief voor een ultieme hak en takbeleving. Daar kun je van houden. Ik word er echter doodnerveus van. Eerst Eruption en daarna géén You Really Got Me. Argh! De pijn!
Het is maar één voorbeeld. Daar heb je uiteraard geen last van als je de albums niet kent, maar wie de keus moet maken tussen de 36 nummers hier of gewoon (een paar) van de albums voor weinig te aanschaffen zou ik altijd het laatste adviseren. De albums hebben allemaal een goede flow. Iets waar het deze verzamelaar aan ontbreekt.

avatar van vielip
4,5
Edwynn schreef:
maar wie de keus moet maken tussen de 36 nummers hier of gewoon (een paar) van de albums voor weinig te aanschaffen zou ik altijd het laatste adviseren.


Helemaal mee eens!

avatar van gigage
4,0
Voordeel van deze verzamelaar is dat ook de Hagar songs zijn geremastered itt de reguliere albums vanaf 5150. Plus 3 nieuwe songs maakt de aanschaf toch onweerstaanbaar...

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.