Spin - Whirlwind (1977)

Jazz / Rock
Label: Ariola

1. Tarantula (5:02)
  2. Baby's Delight (5:39)
  3. Dance of the Sea-gull (4:20)
  4. Telegraphcanyon-roadrunner (4:16)
  5. Super B (5:04)
  6. Yellow Kites (4:09)
  7. You're a Clown (6:00)
  8. T-Ford Two (5:36)
avatar van titan57nl
Van wat ik op youtube hoor weer een fijne plaat van Spin! Nou moet ik hem nog ergens zien te vinden.

avatar van DeWP
Echt een leuk album! Ik heb hem gedownload via Youtube, en dan via een youtube converter omzetten naar mp3, en dan...op cd branden. Zo heb ik het album toch nog te pakken gekregen. Dit is muziek die echt ontbrak in mijn verzameling. Hartstikke leuk om dit nu eens te kunnen luisteren.

avatar van Jonestown
Die twee LP´s zijn nog wel te vinden in de tweedehands bakken. Helaas nooit op CD verschenen, behoudens de Fonos-versies die in de 90's zijn uitgekomen, maar van vinyl zijn gehaald. En natuurlijk al helemaal niet op de streamingdiensten. Jammer, wat zowel het debuut als dit album bevatten formidabele musician´s music in het symfofusionidioom. Whirlwind is toegankelijker (You're A Clown) dan het debuut, maar zeker niet minder. 40 jaar later nog steeds veel goede herinneringen aan de tijd toen dit verscheen. Ouwelullenmuziek?

avatar van Paulus_2
Dit tweede album is inderdaad wat lichter van toon dan hun debuut Spin uit 1976. Maar er staat weer mooi gitaarwerk op van Hans Hollestelle, vooral in Telegraphcanyon-roadrunner. Allemaal lekkere in het gehoor liggende tunes. Waarom doen sommige nummers mij, af en toe, zo aan de Yellowjackets met Robben Ford denken?
Geeft niks, maar wie is die zangeres in You're a Clown??
Graag van dit album ook een CD release!!
Ik vond hun debuut ietsje sterker, maar dit album mag er zijn! 4 sterren

De band bestond uit: