Green Day - Bullet in a Bible (2005)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. American Idiot (4:32)
  2. Jesus of Suburbia (9:23)
  3. Holiday (4:12)
  4. Are We the Waiting (2:49)
  5. St. Jimmy (2:55)
  6. Longview (4:44)
  7. Hitchin' a Ride (4:04)
  8. Brain Stew (3:03)
  9. Basket Case (2:58)
  10. King for a Day / Shout (8:47)
  11. Wake Me Up When September Ends (5:03)
  12. Minority (4:19)
  13. Boulevard of Broken Dreams (4:45)
  14. Good Riddance (Time of Your Life) (3:26)
avatar van Tijn79
herman schreef:
Dat doet niets af aan mijn punt, want in '95 was het nog ineens over natuurlijk.

Maar toch: Basket Case en Longview kregen in '95 toch pas flink airplay in Nederland?

Nee, dat klopt
Qua airplay is het een tricky one, want volgens mij kwam Basketcase hier pas rond november '94 in de lijsten terrecht, so you may've got a point there my friend

Maar punt blijft dat het gewoon een heerlijke band is, was en blijft

avatar van FourSymbols
Lekker album! Alleen wordt ik soms een beetje gek van de gillende fans op de achtergrond

avatar van Ducoz
FourSymbols schreef:

Dat is eigelijk juist de kracht van een Live album, vind ik!
Maar, er komt binnenkort een nieuwe! Van de 21st Century Breakdown tour! Ben benieuwd!

Het verrast me dat veel mensen deze plaat vinden tegenvallen. Ik heb zelfs al een paar keer reacties gelezen waarin mensen Green Day ''live slecht vonden''. Ach, ieder zo zijn eigen mening, maar als je het mij vraagt vind ik ze tot een van de meest energieke live acts die er op het moment is. Veel communicatie met het publiek en één groot feest op het podium. Hoe hij de hele crowd mee krijgt blijft mij een raadsel. Geweldige live-plaat, maar ik ga liever naar een concert dat dat ik naar zo'n CD luister. De DVD zet ik nog wel regelmatig op.

Amwesome as F*ck is naar mijn smaak beter om als CD naar te luisteren hoewel ik ook zeker die DVD niet laat verstoffen.

Ach misschien ben ik wel een te grote fan maar Green Day live blijft voor mij op veel punten toch ongeëvenaard ^^