Green Day - Bullet in a Bible (2005)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. American Idiot (4:32)
  2. Jesus of Suburbia (9:23)
  3. Holiday (4:12)
  4. Are We the Waiting (2:49)
  5. St. Jimmy (2:55)
  6. Longview (4:44)
  7. Hitchin' a Ride (4:04)
  8. Brain Stew (3:03)
  9. Basket Case (2:58)
  10. King for a Day / Shout (8:47)
  11. Wake Me Up When September Ends (5:03)
  12. Minority (4:19)
  13. Boulevard of Broken Dreams (4:45)
  14. Good Riddance (Time of Your Life) (3:26)
Is dit geen dvd in plaats van een cd?

avatar van Eddie
Nee, ik heb het ff opgezocht op de site van onze leveranciers site. Het is een CD+DVD alleen op het hoesje staat het dvd-logotje. Maar het is echt een ook een cd.

Over deze release. Ik vind het een waardeloze tracklisting, 6 van de veertien songs komen van American Idiot, daar is niets mis mee wanneer je drie cd's op je naam hebt staan, bij green day tel ik er een stuk of 6 dus een dubbel live cd met een wat uitgenbrijdere tracklisting had toch best gekunt, dit zie ik meer een poging om nog een extra slaatje te slaan uit het succes van American Idiot.

Hmmm...
Wel interessante.
Denk wel dat ik deze ga kopen.

Allmusic
Billie Joe Armstrong is niet erg goed bij stem...
Het klinkt allemaal wat eentonig.

Eddie schreef:

Als je wat dieper zou graven zou je erachter zijn gekomen dat deze live cd/dvd een registratie is van 1 van de concerten uit de American Idiot tour van het afgelopen jaar. Dan kijk je opeens heel anders tegen die listing aan..... Het is niet een live cd/dvd met als doel "BEST OF" dus. Voor de fans die deze tour hebben bijgewoond is het een supergave registratie, opgenomen @ Milton Keynes met ca. 65.000 man publiek

Ik ben in juli in Ahoy' naar ze geweest en dit is bijna identiek aan dat concert. Ik heb gelezen dat de dvd wél compleet is.

Zie hier de tracklisting v/d dvd, het exacte concert zoals ik het heb meegemaakt (en alle shows waren gelijk aan elkaar):

01. American Idiot
02. Jesus Of Suburbia
03. Holiday
04. Are We Waiting
05. St. Jimmy
15. Wake Me Up When Sepetmber Ends
18. Boulevard Of Broken Dreams
20. Good Riddance (Time Of Your Life)

Ik ga hem v/d week kopen

cheers!

avatar van Eddie
Dat is inderdaad maar net hoe je het bekijkt, ik neem an dat ze tijdens die show langer als een uur hebben gespeeld en dus ook meer andere nummers hebben gespeeld, ik vind het bij een life plaat altijd erg jammer als het merendeel van de nummers afkomstig is van een cd.

jep, de cd heeft 14 nummers, de dvd 20. de dvd is wél het complete concert. ik denk iets van 6 of 7 kwartier in totaal.

miloz
die dvd is echt verschrikkelijk. Ik zag er toevallig wat van , wat een arrogante eikels die Greenday. Ze gedragen zich als onwijze rocksterren. Maar het zijn niet meer dan 3 akkoorden punkrockers. Met de muziek heb ik ook helemaal niks. Waardeloos vind ik het!

Ik ken het vroegere werk van Green Day niet zo goed, staan hier nieuwe nummers op?

JJ_D schreef:

Om eerlijk te zijn snap ik de vraag niet echt.
Je kent de oudere nummers niet.
Maar je vraagt of er nieuwe nummers op staan.
Volg t ff niet meer .

avatar van Facedown
Ik denk dat hij bv. niet weet of Basket Case een oud nummer is en dat hij daarom vraagt of er nieuwe nummers zijn.

nicolas
de HELFT is van american idiot.

Facedown schreef:

Zou kunnen.
Maar dan blijft het n wazige vraag.
Maarjaah

Maar over de cd/ dvd.
Ik ga hem in ieder geval kopen

avatar van JAHJAH
(mening mode on)Heb totaal nix met deze groep, mede door het vreselijke gezicht van die kerel, maar ook de muziek is niet om aan te horen(mening mode off)

Jahjah, dat kan

JAHJAH schreef:

Ach gezien jou top tien kan ik me niet echt voorstellen dat je problemen hebt met lelijke gezichten

JAHJAH schreef:

Green Day zijn echt wel goed hoor, ze hebben al veel prijzen gewonnen met hun album "American Idiot" en met hun song "Boulevard of broken dreams".

Ik heb al een paar trailers gezien van "Bullet In A Bible" en ik vind ze echt zalig!!
Ik ga deze CD/DVD zeker aan men collectie toevoegen

Grtz.

Dat ze veel prijzen hebben gewonnen zegt niets over hun muzikale kwaliteiten hoor!
Ik vind Greenday ook stront, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die deze punkrock wél kunnen waarderen.

Facedown schreef:

Zo dom ben ik nu ook weer niet, maar mijn vraag was dus: Staan hier nieuwe nummers op (, of zijn de voor mij onbekende nummers van vroegere cd's)??

soeperman87 schreef:

Dat ze veel prijzen winnen zegt juist WEL veel over hun muziekale talenten, er hebben immers miljoenen mensen op Green Day gestemd waardoor ze deze prijzen hebben bemachtigt, en al die miljoenen mensen weten er duidelijk wel iets meer van dan jij hoor.

Green Day is ongetwijfeld de beste rock groep van 2005, wat ze volledig te danken hebben aan "American Idiot".

Maar ja, er zijn natuurlijk altijd een paar leeghoofden(ik noem geen namen) die daar iet of wat anders over redeneren, bezie het zo: "Die moeten er ook zijn".

Grtz

JJ_D schreef:

Ehhh... neej alle liedjes zijn van voorgaande cd's.
Geen compleet nieuwe nummers dus.

Dat bedoel je toch of niet JJ_D???

Iceman schreef:

Ehhh... neej alle liedjes zijn van voorgaande cd's.
Geen compleet nieuwe nummers dus.

avatar van Koenr
Billithekid schreef:

20. Good Riddance (Time Of Your Life)

Die nummers staan allemaal op American Idiot.

Billithekid schreef:

Klopt.
Maar dit zijn geen compleet nieuwe nummers.
Dat is wat ik bedoel.
Wat n gezever over 1 zon vraag eigenlijk .

Het zijn toch de nieuwste nummer van "Green Day.".

Grtz

Iceman schreef:
Dat bedoel je toch of niet JJ_D???

Ja, alle communicatieproblemen uit de weg geruimd?

Welke communicatieproblemen??Waren die er dan??

JJ_D schreef:

Ja, alle communicatieproblemen uit de weg geruimd?

Mooi dan kunnen we t nu weer over de cd hebben .