Green Day - Bullet in a Bible (2005)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. American Idiot (4:32)
  2. Jesus of Suburbia (9:23)
  3. Holiday (4:12)
  4. Are We the Waiting (2:49)
  5. St. Jimmy (2:55)
  6. Longview (4:44)
  7. Hitchin' a Ride (4:04)
  8. Brain Stew (3:03)
  9. Basket Case (2:58)
  10. King for a Day / Shout (8:47)
  11. Wake Me Up When September Ends (5:03)
  12. Minority (4:19)
  13. Boulevard of Broken Dreams (4:45)
  14. Good Riddance (Time of Your Life) (3:26)
avatar van Darkshines
JJ_D schreef:

Dacht ik ook, en toch lijken velen ofwel te naïef te zijn om dit te beseffen ofwel gebrainwasht door de schitterende muziek op deze plaat. Ik ga alvast voor 1. Jullie?

PS: Er is nog een derde mogelijkheid; ze zijn nog aan het puberen.

Sorry, maar dat slaat nergens op. De american idiot tour is zoals jullie weten een groot hoogtepunt geweest in de carriëre van de mannen, het lijkt me logisch dat ook de meeste nummers van die cd erop staan.
En de interviews staan ook in het teken van de Idiot-tour.
IK moet idd wel bekennen dat ik de cd zelden of nooit draai, maar de dvd daarentegen wel en die is echt de moeite waard.
Het werd eens tijd dat ze een dvd zouden uitbrengen!

avatar van Eddie
Darkshines schreef:
werd eens tijd dat ze een dvd zouden uitbrengen!

Ze hebben inderdaad wel genoeg platen voor een uitgebrijde dvd met een 1.5 u durende set waarbij de nadruk niet op een plaat ligt zoals met deze dvd.

Green Day was twee keer genomineerd in de 'Brit Awards 2006' en heeft natuurlijk dan ook twee keer gewonnen, we hadden niet anders verwacht van zo'n goede groep:D

grtz

Had beter gekund

thru life
had echt beter gekund ik ben een green day fan maar live zijn ze erg slecht vindt ik.
En ga geen discusis hier over houden ik hou het op een magere 1,5.

Ik vind de dvd goed, alleen de cd gaat héél snel vervelen.. Heb American Idiot niet gekocht, maar deze, had ik beter anders kunnen doen eigenlijk . Maar toch, de dvd is wel heel leuk; alleen hier gaat het om de cd...

avatar van Darkshines
Ja de cd vind ik ook minder, greenday moet je zien live, alleen horen is te weinig. Daar is de muziek niet apart genoeg voor.

avatar van Sanderkeuh
Goed album met veel mooie nummers.
Hoewel ik de 'gewone' niet-live cd's beter vind.
3.5*

Als trouw fan van Green Day moest ik natuurlijk ook deze CD+DVD hebben. En ik vind het zeker de moeite waard.
De CD vind ik iets minder, maar dat komt denk ik omdat het moeilijk is om naar een live CD te luisteren. Als je iets live hoort moet je er ook beeld bij hebben. Daarom vind ik de DVD ook helemaal geweldig. Alhoewel ik Longview maar al te graag doorspoel. Maar dat komt omdat ik het nummer opzich niet zo mooi vind.

Een paar mindere kantjes aan dit album dus, maar wat kan je anders als je een trouwe fan bent dan ***** geven.

miloz
GreenDay-Idiot schreef:

Dus al komt green day met een nog groter ruk album dan geef je ook 5 sterren alleen maar omdat je trouw fan wil blijven. Beetje raar niet? Dan vind je de band zelf dus belangrijker dan de muziek die ze maken.

miloz schreef:

Inderdaad erg rare beargumentatie maar zo lopen er wel meer rond en het is toch niet te voorkomen.

1,0
Iceman schreef:

Wat dat betreft pas de toevoeging aan zijn naam natuurlijk daar weer erg goed bij

greenday...

Ik vind het een leuke DVD, vandaag gekocht en gezien, cd ietsje minder, omdat het minder leuk is live te horen zonder te zien.. Ik vind Green day zeker geen stront, zoals sommige het noemen, ik vind het juist wel mooie en andere muziek dan de muziek die je doorgaans op de radio hoort.. Vooral Jesus of suburbia, St. Jimmy en American idiot (van deze DVD/CD) en King for a day is gewoon lol.. Wel is b.v. St. Jimmy minder mooi op deze cd dan niet-live cd omdat Billie Joe helemaal buiten adem is door het heen en weer rennen/springen op het podium

Ze zijn live helaas zoveel slechter dan normaal.

Peppertje
Horrorfanaat schreef:
Ze zijn live helaas zoveel slechter dan normaal.

ze zijn live juist heel erg goed. Ik vond ze al goed, maar nadat ik Bullet In A Bible had geluisterd vond ik ze echt geweldig. Ik heb helemaal geen foute stukjes gehoord en Billie zingt erg zuiver.

Peppertje schreef:

Ik zag laatst een concert van ze en het was werkelijk niet om aan te horen.
Jammer

avatar van theodor
Heb negatieve recensies gelezen over de geluidskwaliteit: Nix op aan te merken, net als dat ze live "ruk" zouden zijn...

Ceedeetje is leuk voor in de auto(3sterren) de dvd geweldig wat een show, strak zuiver, cool! (5sterren) dus 4sterren voor dit paketje

Bobiej
Billie speelt de solo's in de nummers niet zelf toch? Ik zag laatst een stuk van Holiday live op MTV, en de solo deed hij niet.

dit is echt een mooie dvd heb hem 44 dagen al 47 keer gekeken.
greenday is gewoon echt te goed

Dit is echt het beste wat er is Maar wel een grote min punt : Ze hebben veel meer gespeeld (Knowledge,Jaded,She,Homecoming,We Are The Champions en dat stukje van heho kom op

avatar van Betjeuhx
Deze CD lijkt ontzettend veel op american Idiot, maar dan alles live.
Met American Idiot start de CD met een ontzettend mooie intro!
Mijn favoriet is Basket Case, Maar Brain Stew is ook super mooi!

avatar van Sanderkeuh
Betjeuhx schreef:
Deze CD lijkt ontzettend veel op american Idiot, maar dan alles live.

Het is dan ook van de American Idiot tour.

avatar van Sebashuis
het mooiste hieraan vindt ik dat ze bij de dvd niet alleen het concert erop hebben gezet maar ook interviews met de band. maar ze laten ook de fans zien, en stukjes voordat ze onstage gaan.

plus dat ze de CD zo hebben gemaakt dat je eigenlijk alleen de muziek hebt en niet het gepraat er door heen. dat kan je zien als een nadeel maar ik vindt het top.

dus doordat alles vindt ik dit een hele complete CD/DVD van Green Day.

minority is beter dan de studio versie. eigenlijk is alles op die album beter dan de studio versies.

Eerlijk gezegd is het hier net andersom: ik speel de DVD bijna nooit, maar de CD is bijna dagelijks voer. Ik vind'm dan ook echt briljant. "American Idiot" stond bij mij gegarandeerd in mijn top-10, maar aangezien op BiaB de 2 mindere nummers van AI niét opstaan, en het allerbeste nummer van Green day wél... Genieten geblazen!

avatar van SoNick
Minority is live erg goed! Voor de rest vind ik er weinig aan, komt misschien omdat ik ze live al wel eens heb gezien. Dat is zo energiek dat een dvd-tje een slap aftreksel is. Desalniettemin een must voor de liefhebber/verzamelaar!

avatar van xrockerx
ik vind American Idiot een goede plaat

ik vind het echter jammer dat het "punk gevoel" weg is bij green day en ze zich in laten met onbands als U2 om een single op te nemen.

daarbij vind de meanstream het tegenwoordig ook tof...dan haak ik af

De mainstream vond ze in 1995 ook al tof anders.

PriestMaiden
Heel leuke live cd/dvd.

avatar van Tijn79
herman schreef:
De mainstream vond ze in 1995 ook al tof anders.

Niet om te mierenn@#ken, maar dat zou 1994 moeten zijn

Het album is een goeie registratie van hun recente tour

Dat doet niets af aan mijn punt, want in '95 was het nog ineens over natuurlijk.

Maar toch: Basket Case en Longview kregen in '95 toch pas flink airplay in Nederland?