Lange Frans & Baas B - Het Land Van (2005)

Label: Walboomers

1. Het Land Van... (4:22)
  2. Mee Naar Diemen-Zuid (3:52)
  3. Dikke Shit (3:44)

met Shyrock

7. Ja, Ja, Ja! (3:45)

met Brace

8. Skit (0:59)
  9. Waar het Schip Strandt (3:47)
  10. Stotter (2:36)
  11. Jonge Moeders (3:29)
  12. Testament (3:08)
  13. Topper (3:27)
  14. Bezet(en) (0:46)

met Michael Bryan

15. Eenzaam (3:07)
  16. Dit Moet een Zondag Zijn (3:15)
  17. Ik Wacht Al Zo Lang (4:50)

met Tim

avatar van KILLERBEE99
Paar hele leuke tracks zoals Het Land Van..., Testament en Ik Wacht Al Zo Lang...

Als vierde track heb ik Eenzaam gekozen, nummer klinkt best lekker met die vette piano geluidje in de achtergrond

Leidenaar187
Hele sterke cd,heb em al 5 jaar als onderzetter en hij is nog niet naar de klote.

Het Land Van.. vind ik echt akelig.

Het is die zelfverheerlijking (waar wij de game runnen, land van lange fransie) die HEEL ERG gemakkelijke cliches (wiet, fietsen, belasting, balkie bij Bush in de zak.. ja daar is ieder huishouden het wel mee eens) en die nepheid ('ik vind het er heerlijk, eerlijk') die er van af straalt.

Diemen-Zuid is natuurlijk heel puberaal, maar dat vind ik dan nog wel te pruimen en pastte in hun context.

avatar van Gründafjørdøhur
Haha Robert, ja het is echt een draak een nummer.
Je moet eens op youtube kijken. Er staat daar zo´n versie waar Lange Frans in zijn eerste verse heel gepassioneerd gaat doen (zijn ogen sluit enzo) op "Het land van kroketten, frikandellen".

avatar van Boy
Boy
Brutus
Waar Het Schip Strandt
1-2tje

Testament

avatar van Gloeilamp
Die Ryan Babel kan toch helemaal niet rappen, laat die jongen toch voetballen

avatar van dylanfeyenoord
Een paar nummer schieten uit maar de rest is

avatar van MAS
MAS
Logisch dit is ook een vrij kansloos duo.

avatar van pureshores
in een Embarrassing Dutch albums top 100 zou dit in de top 10 staan

@Gloeilamp, nee hoor, Liverpool wilde niet voor niets vorig jaar zsm van hem af

TheArtfulDodger
Wat is 'Het Land Van...' toch een chauvinistisch graftakkennummer zeg