Lange Frans & Baas B - Het Land Van (2005)

Label: Walboomers

1. Het Land Van... (4:22)
  2. Mee Naar Diemen-Zuid (3:52)
  3. Dikke Shit (3:44)

met Shyrock

7. Ja, Ja, Ja! (3:45)

met Brace

8. Skit (0:59)
  9. Waar het Schip Strandt (3:47)
  10. Stotter (2:36)
  11. Jonge Moeders (3:29)
  12. Testament (3:08)
  13. Topper (3:27)
  14. Bezet(en) (0:46)

met Michael Bryan

15. Eenzaam (3:07)
  16. Dit Moet een Zondag Zijn (3:15)
  17. Ik Wacht Al Zo Lang (4:50)

met Tim

avatar van WeSSeL..
ettettummu schreef:
gelukkig, precies op tijd hiermee;
wou 'm net 2 punten geven

Dus jy haalt 1.5 ster van je stem af omdat één of andere zouteloze meninggever zegt dat je billenkak in je oren hebt als je hoger dan een 1.5 geeft, ik vind dat je je eigen mening moet geven en niet je mening moet laten vormen door iemand.

nee hoor, was een geintje (zie smiley)
ik stem niet op baas frans; niet mijn pakkie an

klik

Leuke parodie van oa Guido Weijers en Paul Smit op Het Land Van.

Relax
Zijn alleen maar NL haat hoppers hiero... 50 Cent.. dus je wou zeggen dat die gozer beter is dan de NL Lange Frans en Baas B? alleen omdat hij Eminem en Dr. Dre kent ?
Als Frans nou solo ging en eigen tekst zou schrijven en echt ergens over ging dan weet ik het ook niet meer.

Relax
ik zeg niet dat ik 'm goed vind, ik vind alleen de beats fijn om te horen, de rest mag van mij weg.
Dus in principe heb ik de beats beoordeeld inplaats van het rap, want ik vind het ook niet zoveel aan, ff het cijfer laten dalen naar een numbero 2.0

Even als reactie op het nummer "Mee naar Diemen-Zuid": Ik heb de eerste maanden toch echt gedacht dat ze "Niemand die me zegt" zongen/rapten of wat het precies is wat ze doen

Diemen Zuid!

Stiekem vind ik dit best geinige muziek... Ken het album wel niet, maar een nummer her en der op de radio gaat best hoor! Die Lange Frans komt nog best sympathiek en komisch over ook.

Diemen Zuid!

Ik vind het echt een verschrikkelijk nummer, maar Lange Frans lijkt mij inderdaad ook een sympathieke vent. Heb trouwens ook echt moeten lachen om de parodie op "Het land van" door Lange Fries en blaas B

Ace
Dat nummer vind ik ook vreselijk, maar de rest is goed te doen voor in de auto op de radio ofzo.

Ja, die is leuk! Ik kan ook zo een parodie beginnen... Mijn ega heet Barbera en ik noem haar gekscherend Baas B. Gezien mijn eigenschappen kunnen ze mij best het naampje van de ander geven: Lange Schwan... Laat maar, ik draai door

Cyberchick
goede cd.... vooral het nummer ik wacht al zo lang met tim is echt prachtig.

avatar van Lukas
Iemand trouwens Koefnoen gezien? Prachtige sketch van twee ordi Hagenezen die bij wijze van 'Uit de rimboe' aan de inmiddels overbekende Namibiërs ging uitleggen hoe het er in Nederland aan toe gaat. Wijzend op de krant: Lange Frans! Lange Frans! Hoort bij Baas B! Baas B. 'Ach schat, hoe gaan we dat nou uitleggen?' ' Pak een ijsklontje uit de vriezer' enzovoort... Hilarisch.

Lukas schreef:

ja ik had het gezien, koefnoen is sowiso een meesterlijk programma, sommige komen uit de oude kast van kopspijkers

Marcel²
Ik heb dit album beluisterd en vind het niet slecht. Wel wil ik zeggen, dat ik toch betere Nederlandse hip hop albums heb gehoort. 2*

Relax
Mijn aller eerste 0.5 dat ik geef aan een album.
Het ging van 3 naar 2.0 naar 1.0 en nu naar 0.5.
Ik heb het album nog 1 kans gegeven om te gaan luisteren maar helaas eindigde dat nogal snel, na 9 nummers stond ik op uit mijn bed en flikkerde die CD keihard door me kamer heen.
Damn, ik heb me nog nooit zo ge ergerd aan muziek...
Ten eerste, ik wou inslapen op dit album, maar dat ging niet, 2, die beats .. wat kut en die teksten erover heen word ik al helemaal chagerijnig van.
3, als ik het niet zonde vond zou ik die CD nu breken.
BAGGER! NIET KOPEN, ALLEEN ALS JE EEN ONDERZETTER NODIG HEBT!

avatar van brooklyn
Een beetje Relaxen zou je goed doen

Relax
Mischien heb ik 'm niet gekocht, maar ik vind het gewoon troep.

brooklyn schreef:
Een beetje Relaxen zou je goed doen

fucked up Straight Shit... supervisie was veeeel beter

0,5
supervisie was beter, maar zelfs dat album was nog kutte met een rietje.

Mojo Pin
1-2'tje met Rio is nog wel grappig. Maar dit is niet echt mijn muziek.

1,5
Dit is nou wat je noemt commercieel, niet echt mijn stijl helaas.
Maar 1 track vind ik wel erg vet, Testament waar lange tenminste alleen op rapt. Snap sowieso niet wat ie met die Dwaas C aanmoet, Frans kan het alleen ook wel.
hop, een 1,5 voor die ene track en verder hebben we het er niet over.

avatar van nuf
nuf
C Changes schreef:
supervisie was beter, maar zelfs dat album was nog kutte met een rietje.

dus je vind supervisie wel goed ?

lange frans & baas B is regelrechte bagger trouwens :{

0,5
ik vind supervisie beter, maar zelfs dat album was kutte met een rietje... Slecht Duss..--..--

0,5
ik wacht al zolang... nederlandse rap, commerciele rap, bullshit, het zijn ventjes die denken dat ze kunnen rappen What is dat

Misty44 schreef:
Dit is nou wat je noemt commercieel, niet echt mijn stijl helaas.

Wat is er mis met commercieel? Gelukkig zijn 50cent, Robbie Williams, Lenny Kravitz en RHCP niet commercieel. Er worden in mijn ogen af en toe rare argumenten gebruikt om muziek niet mooi te vinden.

NSW
lange frans baas.b - het land van mooi album een paar mindere nummers maar net zoveel respect als THC met hun haarde grovve tekste

Ace schreef:

Hij bedoeld dus, de Label heeft hun voorgeschreven wat voor nummers ze moeten maken en per jaar 1 album..
Zing albums kan nog want dat is niet al te moeilijk, maar rap ? en onzinnig ? ...

0,5
Lange Frans & Baas B. hebben een nieuw nummer, het heet: we gaan met pensioen.. damn hun mooiste nummer. Serieus die moet je horen.

maarjah het album is opzich niet zoveel soeps, weinig uitdagingen, mee naar diemen-zuid, het enige leuke aan die clip is dat meisje. Het Land Van vind ik niks aan, nee niks voor mij.

avatar van Discoverme
Het lastige van Nederlandstalig is dat elk zinnetje, elke stomme woordje wordt begrepen. Engelse teksten kunnen vaak ook nergens over gaan alleen valt het dan niet zo op

"Mee naar diemen-zuid, want je ziet er lekker uit" is heel simpel, dat weten de heren vast ook wel. Niet al te diep op in gaan. Doen zij zelf ook niet. Zij pretenderen ook echt niet dat dat hun meest diepgaande nummers.

Alleen maken ze ook nummers als "Ik wacht al zo lang", omdat dat omdat de dood gaat, spreekt dat iedereen ineens wel aan en verdient het hoge waardering. Het is ook nummer waarin is geexperimenteerd met rock (Tim),

Er staan tekstueel sterke en muzikaal sterke nummers op. Waar het schip strandt klinkt lekker met die sax. Ja, ja, ja is een lekker partynummer, net als Dikke Shit "De vloer is het plafond als de zaal op zijn kop staat" (vind ik erg creatief gevonden bijv.)

Het intro van Testament heeft erg veel weg van Eminem's Cleaning out my closet (Turn my headphones up..) Net als het op Dick Dale (pulp fiction lijkende intro van ja, ja, ja) en de Twin Peaks-theme achtige sounds op gedoogdbeleid...