Lange Frans & Baas B - Het Land Van (2005)

Label: Walboomers

1. Het Land Van... (4:22)
  2. Mee Naar Diemen-Zuid (3:52)
  3. Dikke Shit (3:44)

met Shyrock

7. Ja, Ja, Ja! (3:45)

met Brace

8. Skit (0:59)
  9. Waar het Schip Strandt (3:47)
  10. Stotter (2:36)
  11. Jonge Moeders (3:29)
  12. Testament (3:08)
  13. Topper (3:27)
  14. Bezet(en) (0:46)

met Michael Bryan

15. Eenzaam (3:07)
  16. Dit Moet een Zondag Zijn (3:15)
  17. Ik Wacht Al Zo Lang (4:50)

met Tim

avatar van pascal83
Voor de liefhebbers, het album is te beluisteren bij de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl (klik --> luisterpaal)

'Ik Wacht Al Zo Lang' is met de Tim van Direct , niet de Tim van VSOP

Geen 1 goed nummer op deze CD als ik em vergelijk met supervisie dan zijn ze in mijn ogen flink achteruit gegaan.

pfff wat een kneuzen
ga je mee naar diemenzuid ga je mee naar diemen zuid
tering waar slaat dat op zo slecht heb k t nog nooit
gehoord zo ken je overal wel een nummer van maken
wat zijn die gasten dom een 0,5 als je t mij vraagt
lange schwanz en dwaas b

avatar van Eddie
Ik heb het idee dat ze Diemen zuid een beetje op de kaart wilen zetten als de Nederlandse Bronx, als een nederlands getto. hilarisch

avatar van BoordAppel
Nee joh, dat bedoelen ze gewoon als grapje. Er is echt geen fuck te doen in Diemen Zuid, dat hebben ze al meerdere malen gezegd in interviews.

Blijft trouwens toch jammer dat Lange Frans zich met deze ongein bezighoudt. Freestylen kan hij nog steeds als de beste.

avatar van Eddie
ok dat wist ik niet ik volg rap/hip hop ook nauwelijks, ik zie alleen hun klip dagelijks voorbijkomen, tussen al die amercaanse 50 eurocent zooi vandaar.

BoordAppel schreef:

Baas B en (helemaal) dat dikke broertje van 'm moet ie ook maar snel dumpen. En zijn tijd en energie in wat betere nummers en teksten gaan steken.

avatar van BoordAppel
Ligt niet alleen aan Baas B denk ik, Frans kan gewoon geen teksten schrijven (al denkt half Nederland daar anders over ).

avatar van Gyzzz

Precies.

hippop krijgt van mij een 1 en die is voor de moeite

maar wat is hippop dan?

teutoon
Er is mij gevraagd of ik meewil naar een concert van deze 2 jongens? Zou ik het doen, wat vinden jullie. Ik ben helemaal geen fan van die 2, een paar nummers spreken me wel aan, maar ik zie het niet voor me dat ik mee ga zingen met: Mee naar Diemen Zuid . Het is € 15, en ik ga niet voor de gezelligheid, maar wel voor de muziek.

Ik ben bang dat het niks word, of kan iemand mij overtuigen .

avatar van HiLL
Zuip je kapot en ga er hardkeels doorheen schreeuwen!

avatar van bloempje24
HiLL schreef:
Zuip je kapot en ga er hardkeels doorheen schreeuwen!

Maar... ze schenken bij de doelgroep van lange schwanz toch alleen maar ranja?

avatar van MJ_DA_MAN
wat een niveau mee naar diemen zuid want je ziet er lekker uit , nog erger dan moppe moppie je bent helemaal toppie , dit soort gasten verlagen het muziekniveau in dit land en verklaren de domheid van een groot deel muziekluisterend nederland door op nr 1 te komen

avatar van andré
MJ_DA_MAN schreef:

Ze waren gisteren te gast in de Jeugdjournaal-jubileumuitzending, dat is een beetje de doelgroep, denk ik.

avatar van LittleBox
1,5
Volstrekt overbodige 'muziek'

Overbodig, ik geef ze een 0,5 omdat ik ze niks lagers kan geven omdat de punten maar tot 0,5 gaan... dan een half punt voor de moeite (die achteraf te vergeefs was)
haje lange frans en baas b ik hoop jullie nooit meer te zien

ps bart kijkt sgeel

avatar van WeSSeL..
Waarom is iedereen hier zo negatief over? Okee, ik merk ook wel dat dit vette kleuterklas rijm is met mee naar dieme zuid want je ziet er lekker uit. Natuurlijk is dat niet van hoog niveau. Maar er staan ook wel wat lekkere nummers op zoals ; Zondag, Waar het schip strandt en Eenzaam. Maar ik vind Testament goed. Volgens mij hebben jullie het niet met die gasten omdat het een beetje wb's zijn. Klopt, maar kijk daar eens even overheen en luister naar Testament. Ik kan je vertellen dat je wel je stem gaat veranderen.

avatar van Reijersen
WeSSeL.. schreef:
luister naar Testament. Ik kan je vertellen dat je wel je stem gaat veranderen.

Gedaan, en zelfs mn stem staat er nog steeds.

Commerciele baggermannetjes
En trouwens een slecht album
Geen lekkere beats en brutus...hou maar op

1,0
Het land van..
Oke laten we nou allemaal Made in NL van Opgezwolle luisteren..
Zelfde thema.. en geeft toch een echter beeld van Nederland dan 'het land van'.
De mening van die twee is duidelijk beïnvloed door de media.
Slecht slecht slecht!

avatar van JAHJAH
0,5
Ik zeg echte rap = pete philly = ook van nederlandse bodem en die brouwt er WEL wat van.

Lange B en Baas Frans, jullie zijn de zwakste schakel!

BoordAppel schreef:

download het testament en ik mis je ook van lange frans maar, daar is die solo dan is die goed

avatar van Nicolage Rico
"Het Land van... " heeft op zich nog wel een aardige tekst, maar dit wordt in 1x teniet gedaan door de zin "Het is focking bitter.....". Zulke simpele, zielige woorden.

Relax
Ik vind de beats toch best om aan te horen.
Sommige klinken zelfs goed.
Het nummer JA JA JA Feat. Brace, ken ik ergens van...
Zo kom ik nog wel vaker nummers tegen van de NL Bodem wat erg op 1 of andere nummer lijkt dat ik ergens van ken.
En dat is niet goed.
De teksten gaan niet echt ergens over.. vanwege de tekst slecht is en de beats wel degelijk goed zijn geeft ik het een 3.0.
Dat is een 0.5 hoger dan bij Yes-R en Ali B, vanwege dit nog aan te horen is.
En waarom klinkt Brutus als Jawat ?
Ik dacht dat het Feat. Jawat was... ja.

0,5
Mensen die hier hoger als een 1,5 stemmen hebben stront in hun oren....

Ill.Skillz schreef:
Mensen die hier hoger als een 1,5 stemmen hebben stront in hun oren....
gelukkig, precies op tijd hiermee;
wou 'm net 2 punten geven

avatar van WeSSeL..
Dank je.. Maar mensen die de heletijd zinloze meningen neerzetten en daarbij geen argumenten geven, zoals ook bij ali b, zouden niet op deze site hun mening mogen geven.