MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Beady Eye - BE (2013)

mijn stem
3,51 (139)
139 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Columbia

  1. Flick of the Finger (3:47)
  2. Soul Love (5:10)
  3. Face the Crowd (4:00)
  4. Second Bite of the Apple (3:28)
  5. Soon Come Tomorrow (4:58)
  6. Iz Rite (3:26)
  7. I'm Just Saying (3:45)
  8. Don't Brother Me (7:30)
  9. Shine a Light (5:04)
  10. Ballroom Figured (3:31)
  11. Start Anew (4:29)
  12. Dreaming of Some Space * (1:51)
  13. The World's Not Set in Stone * (4:46)
  14. Back After the Break * (4:09)
  15. Off at the Next Exit * (3:36)
  16. Girls in Uniform * (6:23)
  17. Evil Eye * (5:01)
toon 6 bonustracks
totale tijdsduur: 49:08 (1:14:54)
zoeken in:
avatar van tevelenco
3,0
Na het lezen van al deze lovende kritieken lijkt het wel of ik een compleet ander album heb beluisterd.
Ik ga hem nog maar een keer luisteren maar vrees toch dat ik hem stukken minder goed vindt dan degene die tot nu toe hebben gestemd.

avatar van west
3,5
Misschien komt dat omdat jij een 'OASIS' Avatar hebt? Dit album is minder Oasis dan hun debuut.

avatar van Denniz78
4,0
het mooie van deze beady eye vind ik dat je elke luisterbeurt weer iets nieuws ontdekt, erg knap

avatar van west
3,5
Soul Love:

avatar
4,5
Inmiddels heb ik het album voor een groot gedeelte mogen beluisteren. Ik kan nu al zeggen dat 'BE'een meesterwerk is. "Back After the Break' en 'Off at the Next Exit' (bonustracks!) behoren tot het beste wat een Gallagher ooit heeft uitgebracht. De japanse bonustracks (2) doen ook niet onder voor de rest. Ik geef toe; ik ben een grote fan. Dit maakt dat mijn reactie mogelijkerwijs niet als objectief zal worden gezien. Maar ik ben ook een kritische fan. Mijn verwachtingen waren derhalve niet (te) hoog. Het eerste album van Beady Eye was niet onaardig en Noel's solo-album viel mij uiteindelijk zelfs tegen. Teveel productie en mindere versies van in de basis zeer goede songs ('Stop The Clocks' en 'Record Machine') en de afwezigheid van 'Let the Lord Shine a Light on Me'en 'A Simple Game of Genius'.
'BE' is het bewijs dat Noel Gallagher Liam meer nodig heeft dan andersom. Beady Eye heeft een toekomst en ik ben zeer benieuwd of het zal aanslaan.

avatar van west
3,5
Marjet schreef:
'BE' is het bewijs dat Noel Gallagher Liam meer nodig heeft dan andersom. Beady Eye heeft een toekomst en ik ben zeer benieuwd of het zal aanslaan.


Eeeeehm.... dat gaat wel erg ver.

avatar van pdonidvie
2,5
Marjet schreef:
'BE' is het bewijs dat Noel Gallagher Liam meer nodig heeft dan andersom. Beady Eye heeft een toekomst en ik ben zeer benieuwd of het zal aanslaan.


Noel zijn album en zijn tour waren pakken succesvoller dan die van Liam. Alsook kan hij genieten van meer respect in de muziekwereld. 'BE' mag misschien een stapje omhoog zijn, maar staat nog steeds in een dikke, vette Oasis-schaduw. Iets waar Noel veel minder last van heeft.

avatar
zalwelnikszijn!
Ben ik het niet mee eens. Noel heeft zich bovenal een veilig plekje gezocht in de middle of the road. Voor mij heeft hij niks van waarde meer te zeggen. Zijn muziek is genietbaar maar ook nietszeggend. Doe mij dan maar een Flick of the Finger.

avatar van sherpa
3,0
Heb hem nu op staan. Meisterhaft stukje werk. Al heb ik regelmatig het gevoel dat ik naar de 5e Beatle zit te luisteren. Maar ook dat is geen straf.

avatar van musicman13
Ben benieuwd. Debuut album verveelde en irriteerde snel. Oasis is voor mij sowieso niet echt favoriet. Geef mij maar Blur. Maar heb veel gelezen over het album en kan Liam wel waarderen.

avatar van tevelenco
3,0
De Single Flick Of The Finger klinkt erg goed en ook Second Bite Of The Apple klinkt zeer behoorlijk.
Het gebruik van de trompetten vond ik erg goed gevonden en zorgt voor een goede sound.
Maar de andere nummers zijn niet meer dan redelijk en sommige zelfs maar matig.
Ook de stem van Liam is op dit album weer wat zeurderiger dan op het vorige album en ook dat is geen pluspunt.
Leuk geprobeerd dit album maar voor mij niet meer dan redelijk.

avatar van (Blacksad)
Hier is hij nog altijd niet op spotify...

avatar van west
3,5
tevelenco schreef:
Ook de stem van Liam is op dit album weer wat zeurderiger dan op het vorige album en ook dat is geen pluspunt.


Hoe kom je daar nou bij? Juist in de Oasis tijd klonk hij 'zeurderiger', dan op dit album. Niet dat dit perse verkeerd was, het klonk prima. Geef jij Liam soms de schuld van de breuk van Oasis?


avatar van Mark17
4,5


Wat? Negeren die handel. Prachtige plaat met prachtige liedjes. Mooie balans en een goede sfeer. Hoe durven ze een 0 te geven...

Vooralsnog geef ik 4.5 sterren. Mogelijk een kandidaat voor de top tien van beste albums van het jaar.

avatar
zalwelnikszijn!
Mooi. Nu nog een 2,7 van Pitchfork en ik weet zeker dat ik het een goeie plaat ga vinden.

avatar van Don Cappuccino


Gewoon een journalist die zijn frustaties ergens op moet af vuren. Maar nu ben ik wel benieuwd naar het album.

avatar van west
3,5


Ik gebruik dit woord niet gauw, maar wat een randdebiel zeg...
Zou het drugsgebruik zijn of een jeugdtrauma wat ineens opspeelde bij deze zich journalist noemende man?

avatar van pdonidvie
2,5
west schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Juist in de Oasis tijd klonk hij 'zeurderiger', dan op dit album. Niet dat dit perse verkeerd was, het klonk prima.


Liam zijn stem was tijdens de eerste drie Oasis-albums zeer indrukwekkend en krachtig. Nu is dat absoluut niet meer het geval. Irritant, eerder. Maar daar moet je naast kijken als je dit een eerlijke kans wil geven.

avatar van starsailor
3,5
pdonidvie schreef:
Liam zijn stem was tijdens de eerste drie Oasis-albums zeer indrukwekkend en krachtig. Nu is dat absoluut niet meer het geval. Irritant, eerder.

Mee eens en dat doet me pijn om te zeggen omdat ik een groot Liam fan ben. Hell, heb zelfs mijn zoon naar hem vernoemd.
Ik vind dit allemaal maar weer middelmatig net zoals het debuut.
Liam moet geen gevoelige liedjes zingen maar (met speeksel uit zijn bek vliegend) staan te blèren in de microfoon.
Ook muzikaal vind ik het allemaal te tam en mis ik nummers waar ik door van mijn sokken geblazen word. Beady Eye slaat, mijns inziens, te ver door in weinig originele Beatle-esque composities.
Wat dat betreft vind ik de nieuwe van Miles Kane een stuk interessanter en creatiever.

avatar
B.V
Marjet schreef:
'BE' is het bewijs dat Noel Gallagher Liam meer nodig heeft dan andersom.


Zoooooo, wat ben ik het hier mee oneens. Elke song op High Flying Birds is beter dan alles op beide albums van Beady Eye.

Beady Eye is een toffe band, maar mist echt goede nummers.

avatar van musicman13
lekker begin maar het begint net als het debuut irritant te worden. Liam´s stem doet me echt helemaal niks. Snap nu waarom Noel solo is gegaan. Maar goed, BE krijgt nog een tweede kans.

avatar van Arrie
Ik ga me niet aan dit album wagen (al klinkt de single Second Bite of the Apple niet eens zo beroerd), maar ik moet zeggen: zeer fraaie hoes!

avatar
4,0
[quote]starsailor schreef:
(quote)


Heb je de bonus tracks Off At The Next Exit en Back After the Break gehoord? Zoek ze op youtube en oordeel again!

PS zeer sterke akoestische set van 10 nummers vandaag bij Absolute Radio, inclusief Cry Baby Cry cover!
Live session by Beady Eye - Video session - Absolute Radio - absoluteradio.co.uk

avatar
Zwan
Marjet schreef:
Inmiddels heb ik het album voor een groot gedeelte mogen beluisteren. Ik kan nu al zeggen dat 'BE'een meesterwerk is. "Back After the Break' en 'Off at the Next Exit' (bonustracks!) behoren tot het beste wat een Gallagher ooit heeft uitgebracht. De japanse bonustracks (2) doen ook niet onder voor de rest. Ik geef toe; ik ben een grote fan. Dit maakt dat mijn reactie mogelijkerwijs niet als objectief zal worden gezien. Maar ik ben ook een kritische fan. Mijn verwachtingen waren derhalve niet (te) hoog. Het eerste album van Beady Eye was niet onaardig en Noel's solo-album viel mij uiteindelijk zelfs tegen. Teveel productie en mindere versies van in de basis zeer goede songs ('Stop The Clocks' en 'Record Machine') en de afwezigheid van 'Let the Lord Shine a Light on Me'en 'A Simple Game of Genius'.
'BE' is het bewijs dat Noel Gallagher Liam meer nodig heeft dan andersom. Beady Eye heeft een toekomst en ik ben zeer benieuwd of het zal aanslaan.


Ik denk niet dat Noel, Liam meer nodig heeft dan andersom. Ik denk wel dat het tijd wordt dat ze de strijdbijl gaan begraven en hun beider talenten gaan gebruiken voor een fantastische nieuwe Oasis plaat.
Hoe leuk deze BE plaat ook is en hoe goed de laatste van Noel. Er mist op beide platen iets. En dat is de chemie van de beide broertjes.

avatar
Zwan
Ondanks een aantal minpuntjes toch een dikke voldoende voor deze plaat. 3,5

avatar van west
3,5
Zwan schreef:
(quote)

Hoe leuk deze BE plaat ook is en hoe goed de laatste van Noel. Er mist op beide platen iets. En dat is de chemie van de beide broertjes.


Ik was en ben een beetje een Oasis fan. Echter: eigenlijk kwam deze break niet eens zo slecht uit. Na ruim 20 jaar komen ze nu beiden met (net) iets anders, wat wel weer enigszins aansluit bij de laatste platen van Oasis. Ik vind het wel prima zo.

avatar van Bert Wasbeer
3,0
Gelet op het gemiddelde cijfer moet ik dit kennelijk vaker luisteren maar de eerste twee luisterbeurten stemden me niet hoopvol. Veel midtempo songs en Liam klinkt uitgeblust? Ik zal de plaat nog eens een paar keer herhalen, zien waar het cijfer gaat eindigen.

avatar van west
3,5
Volgens mij is uitgeblust niet het goede woord. Er staan zoals jezelf ook aangeeft veel midtempo songs op, dat heeft natuurlijk ook invloed op de zang.

avatar
bobbee
Goh ik dacht dat we bevrijd zouden zijn van Oasis. Lijkt er toch nog leven in te zitten. Nou ja leven, het is meer een zombiebestaan. In mijn ogen de meest overschatte Engelse band op de Stones na dan natuurlijk.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.