Bob Marley and The Wailers - Live! (1975)

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. Trenchtown Rock (4:00)
  2. Burnin' & Lootin' (4:55)
  3. Them Belly Full (But We Hungry) (4:24)
  4. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * (5:25)
  5. Stir It Up * (5:14)
  6. No Woman, No Cry (6:55)
  7. Natty Dread * (5:27)
  8. Kinky Reggae * (7:55)
  9. I Shot the Sheriff (5:07)
  10. Get Up, Stand Up (6:19)
  11. Trenchtown Rock * (4:23)
  12. Slave Driver * (4:02)
  13. Burnin' & Lootin' * (4:56)
  14. Them Belly Full (But We Hungry) * (3:53)
  15. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * (5:16)
  16. No Woman, No Cry * (7:06)
  17. Kinky Reggae * (6:42)
  18. Natty Dread * (4:33)
  19. Stir It Up * (4:43)
  20. Lively Up Yourself * (7:49)
  21. I Shot the Sheriff * (7:08)
  22. Get Up, Stand Up * (10:17)
avatar van BZN
BZN
lekker

beaster1256
5 sterren zonder meer , dit is pure magie !

avatar van ricardo
Dit album heb ik vorige week zien liggen bij de FRS. Ik zat te twijfelen of ik deze ook moest meenemen, hij koste maar 5 euro, maar volgens mij is dit aan het gemiddelde te zien best een aardige plaat.

beaster1256
een must ricardo , een must man ( als je graag reggae hoort )

deze cd is 1 feest !!!

avatar van MAS
MAS
Samen met Babylon By Bus geeft deze plaat goed weer hoe goed hij live was. Zeer spijtig dat ik deze man nooit live heb mogen zien.

avatar van Ampivinni
Burnin' & Lootin', Them Belly Full EN I Shot The Sheriff hebben alledrie precies dezelfde drumintro

avatar van ajhorstink
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van live platen, maar deze is toch wel heel erg goed.

The Deftone
Heb deze, alweer een tijd geleden, eens op lp gekocht.
Live was deze man geweldig, dat blijkt op deze plaat.
En de zoiezo lekkere nummers maken dit een fijn plaatje om af en toe eens op te zetten.

met de geweldige versie van no woman no cry

The Deftone
En van I Shot the Sheriff natuurlijk.

avatar van ricardo
Lekker relaxt plaatje dit, maar zeer zeker niet 1 van mijn meest favo live albums. Lekker live plaatje om af en toe eens te draaien, maar zeker niet te vaak, want mij is dezelfde mening toegedaan die sommigen voor mij hier al eerder gepost hebben, en wel dat de houdbaarheids datum niet erg lang is. Tenminste om te beluisteren niet, want hij stamt tenslotte uit 1975.

De nummers No Woman No Cry en I Shot The Sheriff vind ik verreweg de beste nummers van dit album. Misschien komt dat ook wel omdat die 2 nummers mij bekend in de oren klinken en ik al vaker gehoord heb. De rest van de nummers zeggen me niet al te veel en raken mij niet echt. Dessalnietemin wel een lekker relaxt sfeertje, en de geluidskwaliteit is ook gewoon erg goed.

Ik vind de muziek op dit plaatje trouwens niet zo overdonderend dat ik verder ga spitten in de Bob Marley catalogus, nee deze live plaat vind ik mooi genoeg.

avatar van misja82
ricardo schreef:

Zonde, aangezien dit de meest "commerciele" kant is van Bob. Het vroegere werk is namelijk zeer de moeite waard en bijna niet te vergelijken met zijn latere werk. In zijn beginfase heeft ie veel rustigere, rocksteady gemaakt, samen met Lee Perry.
Probeer op zijn minst een keer African Herbsman, om het verschil te horen!

avatar van Oldfart
Iemand van in de veertig die niet eerder het oudere ( en veel betere) werk van Marley heeft gecheckt? Op zijn zachtst gezegd: vreemd

avatar van ricardo
Tja er lopen nog altijd meer vreemde mensen buiten het gesticht dan in het gesticht.

avatar van hank2
Jammer dat ie zo kort duurt, maar ik luister deze plaat echt heel veel de laatste tijd. Vooral de eerste 4 nummers zijn heerlijk.

avatar van joetoe
beaster1256 schreef:
5 sterren zonder meer , dit is pure magie !

Helemaal mee eens !!

en dan ouderwets de elpee zonder bonustrack...

avatar van Metalhead99
Vandaag aangeschaft. Voor 1 euro kan dit zeker geen miskoop zijn.

avatar van sheep67
Zijn de groeven nog intact? Dit juweeltje moet grijs zijn gedraaid....zo niet, bofferd!

avatar van Metalhead99
Ja, de plaat is nog in uitstekende kwaliteit moet ik zeggen, soms heb je weleens gebruikte platen die niet meer zo geweldig zijn, maar ik heb geluk met deze. De hoes mag dan wel wat beschadigd zijn, maar dat vind ik niet erg zolang de plaat gewoon goed is en dat is met deze aan de orde. Een mooie live plaat van The Wailers, eigenlijk jammer dat op de LP Kinky Reggae er niet bij is, want ik vind dat nummer nou juist één van hun beste nummers.

avatar van bikkel2
Reggea op zijn best . The Master Marley in zijn toptijd . Eerlijkheidhalve ben ik geen echte fan van het genre in het algemeen , maar dit is natuurlijk een topper .
Een broeierige liveregistratie . Ritmisch geweldig en de songs die als een huis staan . Marley was geweldig ,maar met The Wailers achter je moest een verademing zijn .
Feitelijk tijdloos , de nummers winnen live aan spontaniteit , de damescoirtjes , de pure klanken en die heerlijke feel . Alsof je mee wordt gezogen in een bloedheet oort .

Een liveklassieker die je moet hebben .

avatar van frans swa
weet iemand of dit t album was waarover ze t vandaag hadden bij DWDD? is dit die in de Jaap Eden hal?

Volgens mij is dit de opname uit Londen.
Zonder dit album zou het concert in de Jaap Eden hal niet eens genoemd worden.
Jammer dat U2 en Queen trouwens zo werd afgekraakt, waarschijnlijk liepen juist die gasten vroeger weg met Under A Blood Red Sky.
Zonder Queen en U2 ook geen geslaagde Live Aid.
Vond het een waardeloos item; vooral dat Madonna en Lady Gaga zo geroemd werden.
Made In Japan van Deep Purple en Stop Making Sense van Talking Heads werden niet genoemd.

Dit album is wel erg goed trouwens; mijn vader draaide die vroeger erg vaak, al was het voornamelijk om No Woman, No Cry.

avatar van Mjuman
Dit: Rainbow - London

Essen - Gruga Halle, Rockpalast was ook een heel fijn concert

avatar van pjh1967
frans swa schreef:

Heb het item niet gezien, maar ze zouden Babylon By Bus kunnen bedoelen, deels opgenomen in Amsterdam.

avatar van Deren Bliksem
In mijn ogen is dat een beter album dan deze. Een van de beste live-albums die er zijn gemaakt zelfs imo!

avatar van pjh1967
Iedere keer weer kippenvel als Trenchtown Rock wordt ingezet en dan die eerste zin: "One good thing about music, when it hits you feel no pain".

avatar van Lexicon Devil
Them Belly Full.... Wat een on-ge-loof-lijke GROOVE!

Samen met War mijn favoriete Bob's.

avatar van ricardo
Pracht live plaat uit vervlogen tijden. In Nederland wil de zon maar niet doorbreken, moet ik het zelf maar doen door deze plaat weer eens op te zetten. Ik ben niet echt een reggae fanaat, maar deze mag ik op zijn tijd nog graag eens beluisteren.

Gouden tand(en), jarenlang ongewassen rastahaar, heerlijk relaxen en never en nooit werken of bereid zijn daartoe, veel sierraden, blowtje(en meer) op zijn tijd, bloemetjes overhemd, witte korte broek, bosbrand uittrap schoenen of jeruzalem nikes, oude bmw uit de 3 of 5 serie, cabrio of niet met verrotte wielkasten gecamoufleerd door chromen sierstrippen en nieuwe goedkope lichtmetalen velgen met gebruikte cover banden, geluidsinstallatie die het 5 voudige van de bmw kost, en maar lekker cruisen door de binnen of randstad met dit plaatje op.

Maar ook gele stranden, puifende walmen, prachtige vrouwen met lange benen, brandende zon, licht briesje, tropische vruchten en kokosnoten.

Vooroordeel of niet, daar doet het mij aan denken als ik met de ogen dicht deze plaat weer eens opzet. Blijft gewoon een heerlijk relaxte en swingende plaat, maar meer hoef ik er ook niet van in huis te hebben, deze vind ik mooi genoeg.

avatar van UmindC
Geweldig dit, Bob Marley op zijn best. Toch zijn Babylon by Bus en Live at the Roxy net iets beter.

Best, beter?

Je zegt net dat dit Bob Marley op zijn best is.

Die andere 2 beluister je liever, bedoel je zeker?