Queens of the Stone Age - Over the Years and Through the Woods (2005)

Label: Interscope

1. Go with the Flow (2:58)
  2. Regular John (5:24)
  3. Monsters in the Parasol (4:39)
  4. Tangled Up in Plaid (4:00)
  5. Little Sister (2:51)
  6. You Can't Quit Me, Baby (9:49)
  7. I Wanna Make It Wit Chu (4:27)
  8. Leg of Lamb (3:34)
  9. I Think I Lost My Headache (5:24)
  10. Mexicola (5:09)
  11. Burn the Witch (3:12)
  12. Song for the Dead (7:47)
  13. No One Knows (7:47)
  14. Long Slow Goodbye (7:21)
Grappig zo als hij kwaad wordt op iemand uit het publiek die zooi naar hem gooit.. "Hey you!! Everyone look at the guy in the long white sleav shirt.. Do you see him? This guy is a total Cock smoker!! Aren't you??"

De CD is slechts een extraatje bij de live DVD.

De DVD is goed samengesteld. Je vindt er een volledig live optreden van Queens op terug, aangevuld met enkele backstagefilmpjes en beeldmateriaal van oude concerts.

Homme verdient ook respect omdat hij zowat iedereen die iets aan het rijke verleden van Queens heeft toegevoegd in zijn DVD heeft ondergebracht.

Een must voor iedere fan.

Had ik ook gelezen, dat er zelfs opnamen opstaan uit t prille begin van QOTSA in kleine zaaltjes. Ik denk dat ik hem ook binnekort maar eens ga kopen.

Fucker schreef:

Fantastisch stukje dat Verder ook een uitstekende dvd, goed optreden, leuke stukjes tussensdoor. Al vind ik het soms wel storend dat er bij sommige nummers heel snel en vaak van beeld wordt veranderd. En de dvd is absoluut lang genoeg 3 uur ofzo staan er op

avatar van Jochempie
dat cock smoker stukje is inderdaad erg leuk. Ik vind ook de lange versie van No One Knows erg goed. Dit speelde ze ook in 2005 op lowlands

avatar van remmer
onlangs gevonden aan 5 euro in ene afprijsbak (tussen nog wat lekkers), dat maakte mijn dag !

avatar van Ludakris
Leuk concert, het gaat stevig! Sommige nummers spelen ze wel wat te snel. Ik vraag me toch wel af wat die vrouw (Natasha Shneider ofzo?) in godsnaam van meerwaarde biedt. Je hoort haar gepingel niet, en maar goed ook. En ze is niet eens knap

Leuk audiocommentaar soms ook bij de bonusnummers.
Voor de Qotsa-fans een must.

En aan al wie het jammer vindt dat Dave Grohl niet meer meedoet en werd vervangen door Joey Castillo (staat vaak commentaar op bij andere qotsa cd-besprekingen): komaan zeg! Kijk gewoon eens en erken dat Joey een drummonster is en ABSOLUUT op z'n plaats zit bij Qotsa.

davidqotsa
ik vind persoonlijk dat je jezelf een beetje tegenspreekt daar. Het is juist Castillo die door de nummers heen rushed, en veel sneller speelt dan Grohl dat deed. Zoek maar eens een live track op van bijvoorbeeld A song for the dead(en dan letten op die drum intro), gewoon pure afraffelarij (ik weet het dat woord bestaat niet) van castillo. Snel hakken kan die Castillo zeker, maar echt zo technisch als Grohl dat deed vind ik hem niet, het drumwerk van Grohl vind ik gewoon veel meer passen bij qotsa...

avatar van Ludakris
Interessante bijdrage, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken Ik heb het even nagekeken, en je hebt wel een punt. Verder hou ik het liever bij het volgende: Grohl past zéker bij Qotsa qua drumstijl, maar Castillo qua presence en overall drumwerk zeker ook. En op plaat kan hij het ook nog wel wat trager en best wel technisch. Wat ik me wel afvraag, de rest van de band weet dan ook wel dat Castillo sneller speelt, maar wat is hun invloed daar dan in? Vragen ze dat hij zo snel speelt of tolereren ze het en volgen ze hem?

davidqotsa
ja ik ben zelf ook nieuwsgierig naar wie dat nou precies bepaald. Castillo gaat natuurlijk over de drums, maar je weet gewoon dat Homme voor het grote deel de touwtjes in handen heeft bij qotsa (dus ook het tempo waarin gespeeld is). En wat betreft wie nou de best passende drummer is, daar heb je gelijk in. Het zijn gewoon allebei top-drummers en voegen beide wat unieks toe aan deze band. Dat weerhoudt me niet van de gedachte dat ik gewoon niet zo kapot ben van de drummer Castillo live, terwijl op zijn werk uit de studio natuurlijk niks aan te merken is!
Trouwens even over de dvd, ik heb qotsa al een tijdje niet meer gehoord/gezien, maar ik zette em weer even op net bij die extra's. Dat optreden in die soort kleine venue/tent met de line-up Grohl/Homme/van Leeuwen/Oliveri/Lanegan deed me toch weer even watertanden!

avatar van Ludakris
Misschien moeten we Homme maar 'ns bellen Leuke discussie vind ik trouwens!
En inderdaad, super in die tent. Lanegan zingt daar ook denk ik z'n tekst en gaat dan weer weg terwijl het nummer nog volop bezig is ...geweldig toch!

haha inderdaad!
En zeker briljant dattie zo droog wegloopt. Die solo-battles aan het eind van dat nummer zijn trouwens om je vingers bij af te likken. Ik vind het ook nog steeds hilarisch om te zien dat van Leeuwen bij het nummer A song for the dead bijna te laat is op de lapsteel (hij doet gitaar en lapsteel tegelijkertijd in dat nummer.) Je ziet em echt werkelijk schrikken:P Maar het is em vergeven want ik heb ooit gelezen dat hij al de nummers die in de band gemaakt zijn voordat hij er bij kwam in 2 weken uit zn hoofd moest leren om gelijk daarna op tour te gaan:O

avatar van Ludakris
Haha, net nog even gekeken, Lanegan komt na 8 seconden het podium op en trapt het nog geen drie minuten later af. Het nummer zelf duurt nog 7 minuten voort, grappig! Nuja, als je enkel moet zingen heb je er inderdaad nog weinig te zoeken als je geen instrument bespeelt. Maar wat een knaller wordt dat nummer dan, heerlijke solo-battle (voor de mensen die willen volgen, het gaat over God is in the radio bij het bonusmateriaal).

Van Leeuwen springt in A song for the dead inderdaad echt als een gek naar die lapsteel. Twee weken om al die nummers uit zn hoofd te leren? Chapeau, echt!

Het audio-commentaar is soms ook echt wel hilarisch. Aan het begin van God is in the radio bij de extra's ook nog enkele geweldige verhalen over Lanegan.

Ludakris schreef:

davidqotsa
hmm dat audiocommentaar kan ik jammergenoeg niet luisteren want ik had eerst de dvd bij de bibliotheek gehuurd, en em verkeerd geript. Zou ik toch eens de voordeelbakken af moeten struinen, maar de kans is klein dat ik em voor een laag prijsje mee kan krijgen...

avatar van Ludakris
Ai, dan mis je nog wel wat! Er zijn twee Engelse audiotracks bij die op het eerste zicht identiek lijken. Maar de tweede is met het commentaar. Misschien eens proberen?

avatar van lowieke
davidqotsa schreef:

ehmm.....hij ligt standaard in elke free record shop voor 10 euro.

davidqotsa
zal ik eens kijken dan, ik kom nooit in de free record shop.

avatar van lowieke
Nee, snap ik . Maar soms toch nog ergens goed voor .

Ik vind wel dat the queens alles iets te snel spelen op die DVD, ik weet niet of ze dat altijd live doen. Dat is het enige minpuntje aan deze prachtig schitterende schijfjes...

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Té snel is natuurlijk persoonlijk. Maar ze spelen vaak live wel in iets hoger tempo dan op plaat.

Ik vind de liveversie van Misfit Love bijvoorbeeld twintig keer keer lekkerder dan de schijfversie (ha ha): YouTube - QotSA - Misfit Love (Live on Henry Rollins Show) !

avatar van Ducoz
wat een lelijke voorkant!

avatar van midnight boom
Ijzersterke cd + dvd

avatar van Ducoz
Voor de liefhebbers, hij staat NU bij de Free Record Shop in Vlaardingen voor 6,95.

Cd, DVD+Bonus dvd

Ik kon hem niet laten liggen, ijzersterke cd idd

Ga nu de DVD kijken!

Nian
Zeer goede dvd + cd. Het is soms wel jammer dat de nummers in een versneld tempo zijn gespeeld maar soit dit blijft een ijzersterke cd.

PriestMaiden
De cd is wat te kort, maar ach, prima livetracks staan er op deze DVD.

avatar van P.O.W.
Volgens mij ligt die verhoogde snelheid gewoon aan de Nicotine, Valium, Vicodin, Marijuana, Ecstasy and Alcohol. of de C-c-c-c-c-cocaine natuurlijk.

avatar van Lexcoaster
Nee, deze muziek is niet voor mij weg gelegd. Helaas.

poontan64
vernieuwende rock (stonerrock?) m.i.
vooral eerste helft van het concert (dvd) sterk; 4.5 ster - 2e helft minder rocking, dus 3.5 ster overall vandaar mijn 4 sterren waardering................

davidqotsa schreef:

Ik heb m nu 3x helemaal bekeken, maar volgens mij het is Josh die het nummer inzet met een gitaar-riff, die al op flink hoog tempo ligt. Dus Joey moet daarin (lijkt me) mee.

Ben het er wel mee eens dat de snelheid het nummer niet te goede komt. Met name de drums in de laatste sectie worden teveel afgeraffeld, dat hoor je gewoon duidelijk. Zonde, want op CD blijf ik met dat stuk kippe(n)vel krijgen

Overall: Echt een dikke registratie, geweldige setlist imo. Ook met het laatste nummer Long slow goodbye, kippe(n)vel wanneer alle (oud) bandleden nog eens de revue passeren.

avatar van james_cameron
Prima live-album, dat eigenlijk meer een extraatje is bij de begeleidende dvd, waar nog veel meer materiaal op staat. Op de setlist is weinig aan te merken, al mis ik wel wat songs van de eerste paar albums, zoals Feel Good Hit Of The Summer. Josh Homme is in ieder geval goed bij stem en de band om hem heen speelt uitstekend. Bepaalde songs zeuren een beetje te lang door, maar ja, dat is vaker een euvel bij live-albums.

avatar van rebjuh
Awesome, vooral You Can't Quit Me, Baby + de uitvoeringen van Songs for the Deaf