Death - Scream Bloody Gore (1987)

Label: Combat

1. Infernal Death (2:54)
  2. Zombie Ritual (4:35)
  3. Denial of Life (3:37)
  4. Sacrificial (3:43)
  5. Mutilation (3:30)
  6. Regurgitated Guts (3:47)
  7. Baptized in Blood (4:31)
  8. Torn to Pieces (3:38)
  9. Evil Dead (3:01)
  10. Scream Bloody Gore (4:35)
  11. Beyond the Unholy Grave * (3:08)
  12. Land of No Return * (3:00)
  13. Open Casket [Live] * (4:50)
  14. Choke on It [Live] * (5:56)
avatar van Guinness1980
Vandag binnen gekregen. Had hem bij CDWOW besteld voor 12,99 (momenteel kost ie 36,99 : )

Inderdaad op gekleurd (oranje) vinyl met 12'' !

avatar van Kronos
Die prijzen soms bij cd-wow voor vinyl zijn absurd.

Mijn platen zijn wel niet oranje, maar transparant met rood (bloedspetters).

De volgende twee albums heb ik ook op vinyl besteld. Die heb ik ooit weggedaan. Vanaf Human heb ik alles al op cd.

avatar van Guinness1980
Ja, 12,99 vond ik een koopje voor deze klasieker. voor die abnormale prijs had ik hem ook nooit besteld!

Ook wel vet dat er verschillende versies (qua kleur) zijn uitgebracht.

avatar van Kronos
Inderdaad een koopje. Ik heb mijn exemplaar bijna 20 betaald.

avatar van exodus
Ik weet nog als de dag van gister dat dit brute werkje verscheen; ik was vroeger helemaal bezeten van nummers als: Evil Dead en Zombie Ritual. Ook dat typische bikkelharde scherpe knallende geluid van deze klassieker was destijds nog niet eerder gehoord ondanks dat een aantal bands en bandjes toentertijd ook al bezig waren met nóg extremer dan Thrash. (Possessed, Necrophagia, Deathstrike/Master etc. etc.) Waar ik anno 2010 vreselijk van baal, het is werkelijk beschamend van mijn kant, dat is dat ik tegenwoordig deze plaat eerlijk gezegd niet meer kan horen.....oorzaak: ik heb 'm werkelijk veel te veel gedraaid. Mijn plaat is zelfs versleten, grijs gedraaid heet zoiets! Maar het blijft, ondanks de niet meest gecompliceerde maar vaak wel doeltreffende ideeën, een ware klassieker! 1 van de eerste Death Metal-lp's....met drumbeest: Chris Reifert! ! ! Jawel! En natuurlijk "Evil" Chuck (r.i.p.) met zijn, hoe kan het ook anders, de DEATHGRUNT! BLLLLOOOOOAAAAAARRRRRRGGGGG! Ik heb nog een radio interview op cassettebandje met Chuck uit 1988 bij Vara's Vuurwerk destijds n.a.v. de 2e lp Leprosy trouwens en hun concerten die ze gaven in Nederland o.a. in Deventer en Katwijk. De heren van Death lazen de data van hun concerten af van de achterkant van een T-shirt van fans die in de Vara studio toen waren uitgenodigd n.a.v. een prijsvraag. Mooie tijden en errug komisch allemaal...'k zal de oude stoffige cassette tapes weer eens uit de kast trekken.

Sir Spamalot (crew)
Je kunt eigenlijjk uren, dagen, maanden en jaren discussiëren over de definitie van Death Metal maar dit is het gewoon: smerig geluid, smerige riffs maar wat een muzikale vakmanschap. Evil Dead blijft een zalige aanslag op de trommelvliezen, zowel de mijne als die van de buren.

Sir Spamalot schreef:

Zijn die daar ook gelukkig mee dan?

Sir Spamalot (crew)
Tuurlijk dat, ze kennen me ondertussen al een beetje .

avatar van Psycho Holiday
Laatst de versie die nog onder Combat Records is uitgebracht voor het luttele bedrag van 5 euro op de kop kunnen tikken. Nog niet zo interessant als het opvolgende werk, maar zeker bruut. Vooral het al genoemde Zombie Ritual en Evil Dead.

PriestMaiden
Death metal-klassieker. In de nummers zit veel bruutheid maar niet zoveel variatie.
Niet slecht, maar ik hoor liever de Death vanaf de plaat Spiritual Healing.

avatar van Kef
Kef
Heb dit geweldige debut van Death nu op staan. Blijf gewoon meesterlijk!
Wat een geniale bruuthied. In de nieuwe Rock Tribune staat een groot artikel over
Chuck aangezien het dit jaar alweer 10 jaar is geleden dat hij stierf.

De moeder van alle death metal albums, Wellicht wat soft voor de normen van nu, maar een geweldige plaat! Chuck jij leeft voor altijd voort. 4,5

avatar van Lau1986
Wat een heerlijke plaat is dit toch. Nog steeds is dit een brute plaat en een klassieker in het genre. Heerlijk gitaar werk en een heerlijke grunt. Ik blijf hiervan genieten. Vooral het nummer Zombie Ritual blijft het goed doen.

Sir Spamalot (crew)
Zompig is het geluid, vettig zijn de gitaren en haast enigmatisch zijn de zangpartijen van wijlen Chuck Schuldiner. Knap en ingenieus zijn de songs met veel tempowisselingen, wervelende gitaren en prachtige solo’s. Mokerslag op de trommelvliezen tot je haast hersendood achterblijft met een wereldnummer als Evil Dead om het helemaal af te maken: wat een beestachtig onvergetelijke riff.

Iemand op Metal Archives noemde dit “boring”. Ga je oren uitspuiten en je mond spoelen. Je ben voor en je bent tegen, je aanbidt dit of je veracht dit maar om het vervelend of saai te vinden?

avatar van AOVV
Venijnig debuut van Death, dit saai noemen is inderdaad lichtjes belachelijk. Het is zoveel meer dan rechttoe-rechtaan death metal. Bovenstaande user zegt dat deze plaat redelijk dicht bij de definitie van het genre komt; daar kan ik hem enkel in bijtreden.

Een veelbelovend begin voor Death, en er zou nog heel wat volgen..

avatar van swatan
Geweldig debuut van één van de beste bands ooit..

avatar van Kronos
Eindelijk nog eens op cd uitgebracht.

DEATH "Scream Bloody Gore" - Out Now! - relapse.com

avatar van frolunda
Scream Bloody Gore was baanbrekend,ademt een geweldige sfeer uit en de nummers vormen echt een eenheid.Daarnaast wordt er op de plaat ook nog eens fantastisch gemusiceerd.
Kortom een genre klassieker.
En ja Zombie Ritual,Evil dead en het titelnummer zijn ook mijn favorieten.
Dikke vier sterren.