The Chemical Brothers - Surrender (1999)

Dance / Electronic
Label: Heavenly

1. Music: Response (5:19)
  2. Under the Influence (4:15)
  3. Out of Control (7:20)

met Bernard Sumner en Bobby Gillespie

4. Orange Wedge (3:06)
  5. Let Forever Be (3:55)

met Noel Gallagher

6. The Sunshine Underground (8:38)
  7. Asleep from Day (4:47)

met Hope Sandoval

8. Got Glint? (5:26)
  9. Hey Boy Hey Girl (4:49)
  10. Surrender (4:28)
  11. Dream On (6:47)

met Jonathan Donahue

avatar van RogerV
Gewoon weer een kwalitatief sterk album. Goede gastbijdragen van Noel Galagher en Bernard Sumner.

Ook hun eerste echte grote hit in NL staat erop met Hey boy, Hey girl. Maar ook Out of control blijft een klassieker. Destijds nog eens TMF superclip. Helaas geen plaat die je nog vaak op de radio hoort. Wat jammer is.

Ook een paar heerlijk broeierige tracks zoals we die gewend zijn. Vooral Got glint is geweldig goed.

Got glint vonden wij vroeger grappig, een beetje cheesy op een toffe manier.

avatar van Fathead
Albums staan soms jaren onaangeroerd in je kast. Dit is er bij mij zo één. Zeker tien jaar niet gedraaid. Prima stofzuigermuziek.

Mr.Bungle
Beste CB plaat,is tijdloos,laatst op een feestje nog lekker hard Under The Influence gedraaid,die bastoon is trommelvliesknappend.
Hey boy Hey girl is natuurlijk een van de dance-anthems van dat fijne jaar 1999.

avatar van Kos
Kos
Hm wel jammer, Album begint ijzersterk met Music Response en Under the Influence.

Hey Boy Hey Girl mag er uiteraard ook zeker zijn maar er staan echt teveel vervelende nummers op, eigenlijk alles met een zweverig zanglijntje. Dat Let Forever Be en Out of Control singles werden... veruit de minste tracks.