DJ Muggs Vs. GZA - Grandmasters (2005)

Label: Angeles

1. Opening (1:34)
  2. Those That's Bout It (3:24)
  3. Destruction of a Guard (3:59)

met Raekwon

4. Exploitation of Mistakes (3:21)
  5. General Principles (3:39)
  6. Advance Pawns (4:02)

met RZA, Raekwon en Sen Dog

7. Queen's Gambit (4:35)
  8. All in Together Now (4:24)

met RZA

9. Unstoppable Threats (3:43)

met Masta Killa en Prodigal Sunn

10. Unprotected Pieces (3:29)
  11. Illusory Protection (4:27)
  12. Smothered Mate (3:12)
avatar van T.O.
Interessant

Vond er dus niks aan. Veel meer van verwacht.. Liquid Swords is 1 van mn favoriete albums en dj muggs is ook een van de beste hiphopproducers ooit maar dit vond ik aardig saai. Misschien nog maar een paar keer luisteren, maar voorlopig 2 sterren.

Ik vind het een zeer vette collab, hoewel de beats op een gegeven moment gaan vervelen omdat het toch veel op elkaar lijkt...

GZA fixt natuurlijk elke beat, die man is een geweldig MC, maar inderdaad, Liquid Swords is beter.

avatar van thomzi50
Ja, Liquid Swords is wel beter, maar dat was te verwachten. Ik had niet verwacht dat dit album mijn verwachtingen waar zou maken. Misschien na Liquid Swords wel GZA's beste. Muggs heeft zijn huiswerk goed gedaan en maakt goede, frisse beats waar GZA iets mee kan en GZA is ouderwets goed.

Relax
#4 is wel een steengoed nummer.

Relax
Reave schreef:

Ik moet eerlijk toegeven dat GZA soms de beat ... kapot maakt met zijn stemgeluid, zijn stem zelf is uniek maar op sommige beats rapt hij weer te zacht en / of zijn flow is weer niet goed genoeg.
Hij let dus niet goed op zijn stem als hij rapt.

avatar van thomzi50
Nooit als kritiekpunt opgemerkt, hij doet gewoon heel erg zijn eigen ding, maar ik vind het nooit storend niet overeenkomen met de beat ofzo

avatar van Steez
Sterk album. Queen's Gambit natuurlijk zéér dikke teksten. Niet beter dan Legend of the Liquid Sword en Liquid Sword, maar toch 4 sterren

eazyfan
Geniaal album Ongelooflijk vette beats, GZA rapt weeral prachtig, het beste na Liquid Swords, momenteel 4* wat miss nog 4,5* word.

eazyfan
4,5*!!! Ik kan het niet laten. Ik bedoel geen enkele slechte track, allemaal erg vette beats, GZA's rapstijl vind ik Geniaal goed. Vette gastartiesten. Geen enkele track is zelf minder. Als dit nog geen 5* word mensen. Nee dat niet want Liquid Swords heeft die al maar dit album is die waard vind ik. Geen enkele negatieve kant, kan zo nog in me top10. Nog wat meer luisteren want dit is GENIAAL!!!

avatar van Steez

avatar van Niek
Steez schreef:

Nice

Steez schreef:

Niek schreef:
Nice
Maar een van de erg vele goede stick lines hier Dj Muggs levert gewoon erg vette beats en GZA rapt er super op. 4*

avatar van Niek
Hmm, kga hem maar even downloaden...

avatar van Conway Twitty
Enkel heerlijke nummertjes, prachtige beats die perfect bij GZA passen.
4.5*

indd hele dope lines eazyfan, maar je kan die laatste line pas snappen als je deze video hebt gecheckt:

avatar van Chrisseh
Cool, grime. Ook al is een deel Duits, erg vet lied.

Moet misschien ookwel eens dit album checken. Ik begin GZA steeds beter te vinden.

avatar van P Jay
Erg goed album.

The Genius lost de verwachtingen in met prachtige rhymes en erg dodelijke lines. Veel schaakmetaforen wat de teksten extra diepgang geeft. De beats van Muggs zijn goed, maar vaak in dezelfde lijn, wat dan weer als positief kan gezien worden: alle songs bezitten dezelfde sfeer... rauw, wat de grimmige delivery van GZA extra cachet geeft!

Staaltjes van storytelling zijn hier ook op de vinden (Exploitation of Mistakes, waarop GZA als een nieuwslezer rapt...). Ook een erg vette posse-cut met RZA, Raekwon (en Sen Dog die ik eigenlijk niet hoor... ?!) "Advanced Pawns.

4* voor een goed album (GZA-fans zullen niet ontgoocheld zijn - verwacht echter geen tweede Liquid Swords)

avatar van Collect Call
Heb em van het weekend weer geluistert!! Damn Good man, zeker in de stoned vibe, helemaal top! Vette shit
pCe!

eazyfan
Dit bljft een van de beste albums van de voorbije jaren van een nog steeds actieve MC, GZA is lyrisch zoals altijd erg erg goed bezig, Wu-features stellen nooit teleur en DJ Muggs' beats zijn geniaal! Echt de betere beats van de voorbije jaren zelfs

JustaRascal
Vet album, meeste beats zijn subliem maar er zitten ook een paar hele saaie, eentonige tussen. Gza komt er goed op.

avatar van Tyn
Tyn
Ik weet nog dat ik erg enthausiast was toen ik erachter kwam dat deze collabo uit was.en tijdens het luisteren was het: mwa.. vette shit! mwa. mwa. Er zitten een aantal hele dope beats tussen, maar ook wat saaie. Verder vind ik het jammer dat de beats van Muggs, klinken alsof hij een drumcomputer gebruikt. Ik vind die sample-based beats vaak beter. Hoewel ik een gza fan ben en zijn teksten inhoudelijk geweldig vind, vind ik het jammer dat hij regelmatig wel erg laaaangzaaaaam rapt.
Desondanks toch een vet album!
Ik wacht op iets nieuws van deze man.
Het remix album van Grandmasters is ook wel aardig!
Peace,

Tyn

avatar van wouter-d
Ik heb expres gewacht met mijn oordeel over dit album, en terecht want het is echt een album op een bepaald moment opeens geniaal is en dan na elke keer luisteren weer beter wordt.

Ik vindt de beats lekker simplistisch en vette schaak samples (is ook weer eens wat anders dan ..I'm gonna chop of your arm.. of ..do you think your wu-tang style can defeat me) dat is natuurlijk ook wel vet maar ik ben blij dat er weer eens wat nieuws te horen is op een wu plaat.

Ik vindt de deliverance van GZA heerlijk smerig rauw, General principles vondt ik vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde al gruwlijk vette beat en soepele soepele soepele flow..nice

ook de gastoptredens voegen echt wat toe, zelfs masta killah terwijl ik over het algemeen niet zo enthousiast ben over hem.

avatar van thomzi50
Als het op een gegeven moment geniaal is en daarna alleen maar beter wordt, is het toch wel beter dan 3,5* lijkt me ?

avatar van wouter-d
Ja, zit wat in maar hoger betekent dat het album bij mijn top 10 in de buurt komt, dat kan pas na een tijdje vindt ik dus als ik dit album over een half jaar ofzo nog zo vet vindt dan pas gaat hij richting de 4

naar 4

Een mooie dikke 4 voor dit album, heerlijk om te luisteren, prachtig sfeertje etc.

avatar van Rhythm & Poetry
De combinatie Muggs & GZA werkt voor mij erg goed. Producties zijn soms wat eentonig maar desondanks erg lekker om naar te luisteren. Het gaat wat meer naar de commerciele kant toe, met de harde beats. Heerlijk om vol uit de speakers te laten knallen. GZA flowt je heerlijk door het album heen. Het aantal Wu-Tang featurings is natuurlijk ook niet verkeerd.

avatar van P Jay
Rhythm & Poetry schreef:
Het gaat wat meer naar de commerciele kant toe, met de harde beats.

Commercieel, waar? Advance Pawns heeft een erg harde beat maar commercieel?!

avatar van Rhythm & Poetry
Nee, het is geen commercieel succes geweest. Het zit hem meer in de toegankelijkheid van de tracks. Het luistert allemaal erg makkelijk weg ook als je niet veel hiphop ervaringen hebt.