The Notorious B.I.G. - Duets (2005)

Alternatieve titel: The Final Chapter

Label: Bad Boy

1. B.I.G. Live in Jamaica (Intro) (1:27)
  2. It Has Been Said (3:18)

met Eminem, Obie Trice en P. Diddy

3. Spit Your Game (4:10)

met Twista en Bone Thugs-N-Harmony

4. Whatchu Want (3:51)

met Jay-Z

5. Get Your Grind On (5:24)

met Big Pun, Fat Joe en Freeway

6. Living the Life (4:21)

met Snoop Dogg, Ludacris, Faith Evans, Cheri Dennis en Bobby Valentino

7. The Greatest Rapper (Interlude) (0:08)
  8. 1970 Somethin' (3:25)

met The Game en Faith Evans

9. Nasty Girl (4:56)

met P. Diddy, Nelly, Jagged Edge en Avery Storm

10. Living in Pain (5:01)

met 2Pac, Mary J. Blige en Nas

11. I'm with Whateva (2:34)

met Lil' Wayne, Juelz Santana en Jim Jones

12. Beef (5:13)

met Mobb Deep

13. My Dad (Interlude) (0:10)
  14. Hustler's Story (5:47)

met Scarface, Akon en Big Gee

15. Breakin' Old Habits (4:41)

met T.I. en Slim Thug

16. Ultimate Rush (3:47)

met Missy Elliott

17. Mi Casa (4:12)

met R. Kelly en Charlie Wilson

18. Little Homie (Interlude) (0:34)
  19. Hold Ya Head (2:45)

met Bob Marley

20. Just a Memory (4:27)

met The Clipse

21. Wake Up (3:37)

met Korn

22. Love Is Everlasting (Outro) (1:02)
MJ_DA_MAN schreef:

That's why

nouja ik ben ook nog redelijk fan maar niet zo Xtreem als jullie (niet dat dat iets erg is).RESPECT voor jullie die zoveel van Tha Man houden
nouja ik ga niet op dit album stemmen omdat ik niet weet hoe te stemmen
aan de ene kant zijn de trax wel goed.maar ze zijn dan ook eens gebruikt

Dit album is wel een stuk toegankelijker voor het grote publiek dan z'n eerste werken. Sterk gecommercialiseerd allemaal.

avatar van MJ_DA_MAN
Ja dat kan bij Biggie fans wel eens in het verkeerde kilgat vallen, een commerciël Biggie album. Maar ja ook weer zo, hoort bij de tijd.

Dit Album is een ode aan de man. Loyaal van Diddy om zoveel moeite te doen om Big nog een x goed in het middelpunt te krijgen. Zowat alle grote hiphopsterren komen in het stuk voor en bewijzen daarmee een soort van laatste eer aan biggie. Das gewoon mooi.

Het gaat niet om de kwaliteit maar om het idee erachter bij een project als dit. Diddy heeft alleen maar liefde en bewondering voor zijn Grote vriend. Als je denkt dat diddy dit voornamelijk heeft gedaan om er een slaatje uit te slaan dan heb je of weinig/geen kennis van zaken of je hebt gewoon geen inschattingsvermogen.

Een warm hart toedragen dat heeft Diddy wederom gedaan voor zijn overleden Vriend. Moooi hoor.

Mzzl

Jonguh20 schreef:

Denk niet dat B.I.G. hier echt blij mee zou zijn hoor..
Dat hij geliefd werd wist hij wel, als hij zou horen dat Didellie Diddy een paar miljoentjes rijker zou worden door dit te produceren zou hij denk ik niet het kerkhof op zijn kop zetten.

Relax
Lol dit aan eer ? nee, Born Again kan je dan ook als eer betoon neer gaan zetten...
Dus kijk eens verder dan je neus lang is.
Diddy heeft een kledinglijn, nog wat dingen en zelfs een eigen programma, hoezo ik wil niet meer geld dan ik al genoeg heb ?

Relax schreef:
Dus kijk eens verder dan je neus lang is.

Ik heb niet zo'n lange neus mischien dat het daar dan aan ligt haha.

Nee maar Born Again en Biggie Duets zijn 2 totaal verschillende projecten.

Op Born Again stond overwegend niet eerder uitgebracht materiaal terwijl biggie duets wat biggie betreft weinig vernieuwend was.

Het gaat diddy echt niet om het geld hoor, hij doet dat niet over de rug van biggie. een ander motief en wel love for biggie

avatar van MJ_DA_MAN
Nu hoor ik het. In Living In Pain zit sampletje van Proof's (RIP) nummer ''Kurt Kobian'' van zijn laatste album.

eazyfan
nouja op muzikaal vlak goede trax maar op het concept van dit album is wel zeer dom.

avatar van Vizzle
Vind zoiets maar troep... hou niet van Big.....maar dit is gewoon om flink wat geld in de la te brengen....

eazyfan
Living in Pain vind ik schandalig!!!mensen denken dat als Pac en Big nog zouden leven nu vrienden zouden zijn wel guess what HELL NO!!ze zouden elkaar nog meer haten moesten ze allebei uit hun dood kunnen ontwaken want dan hebben ze elkaar al vermoord i.p.v. uit de fouten leren
en dan nog Nas die er in meedeed die had ook Beef voor zoveel ik weet.

avatar van Conway Twitty
Tja ze waren vroeger ook vrienden dus je kan het ook beschouwen als 'terug verlangen naar het vroegere'.

Melle K
Schandalige CD, op Watchu Want na zijn het echt stuk voor stuk schandalige nummers.

eazyfan schreef:
en dan nog Nas die er in meedeed die had ook Beef voor zoveel ik weet.

Nou het orgineel (House Of Pain) is een nummer van 2Pac en Biggie toen ze nog vrienden maken

It Has Been Said is een dope track, de rest is niet echt voor mij besteed

Elienekeuuh
Heb dit album van iemand gekregen en is me redelijk tegengevallen maar dat is waarschijnlijk omdat ik niet zo voor die muziek te vinden ben.

eazyfan
en dan nog mensen die deze in hun top10 zetten,echt jammer.

K'wist nie goe wa zegge mor kweet toch nie of biggie met dit album tevree zou zin zenne .Voor de moeite ne 3

matoch schreef:

Jeumig hier is echt moeite voor gedaan.

dit is geen biggie-Cd maar een puffy-geldnodigCd,dus 1*.RIP Biggie

eazyfan
nou ik verhoog toch effe, deze Cd is gewoon zielig maar zeker niet slecht .

Conway Twitty schreef:

Jeumig hier is echt moeite voor gedaan.
Zal wel zin jonge.

BB Gambini
Ik vind het wel een goed album, vindt hem beter dan Born Again. Vind Spit Your Game, 1970 Somethin', Hold Ya Head, Living In Pain en Nasty Girl het beste. *3,5

eazyfan
beter dan Born Again ,lol, echt niet man ,allemaal dope BiggieStuff gevuld met gastartiesten die Biggie waarschijnlijk niet eens kende, de enige track die ik echt goed vind is Living In Pain, reden daarvoor is omdat de originele daarvan voor mij onbekend is, ik weet dat het komt van House Of Pain maar meer weet ik ook totaal niet.en topartiesten Pac en Nas erbij met mooi refrein van Mary J. Blige, dus dat is een toptrack, de rest totaal niet!!

avatar van MJ_DA_MAN
Vind deze misschien ook nog wel beter dan Born Agian, ofja minder slecht kun je het beter noemen.

eazyfan
Ja oke maar Born Again is niet met gemixde oude tracks, behalve dan I Really Want To Show You en Tonight.Ja miss beter qua tracks maar als album zelf denk ik echt niet.

avatar van MJ_DA_MAN
Ja het is natuurlijk wel dom dat ze oude tracks gebruiken maarja zoveel onuitgebrachte nummers had Biggie blijkbaar dus niet. En albums die zogenaamd een eer moeten zijn naar Biggie zoals deze en Born Again hebben niks met Biggie te maken, dus luister ik eigenlijk alleen maar naar de beats. En die zijn beter op dit album dan op Born Again vind ik.

avatar van Niek
Het maakt niet uit of Born Again of deze beter is. Beide albums hadden nooit uitgebracht mogen worden... 2Pac is verneukt door die talloze postuumalbums, maar daar zaten tenminste nog goede bij, bovendien was het nog enigzins logisch om ze te maken anders gingen al die raps van hem verloren. Maar dit album gaat echt nergens over. En áls je dan toch zo'n album wil maken, zorg dan wel dat er professioneel gemixt wordt. 1970 Somethin doet pijn aan de oren. Biggie'flow wordt daar volledig verkracht! Nu moet ik natuurlijk wel reëel blijven, een paar producties zijn klasse en sommige gastraps zijn goed. Al met al 2,5*.

BB Gambini
eazyfan schreef:

Het enigste verschil met Born Again is dat die zooi van Biggie toen unreleased was en er ook maar gastartiesten zijn opgegooid.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, Born Again bevatte alleen unreleased nummers van Biggie maar er is een andere beat onder gegooid. Dat is hier feitelijk ook gebeurd, alleen met nummers die al op eerdere Biggie-albums stonden (op Watchu Want na, die herkende ik niet en Living is Pain is van de track House of Pain met 2Pac, vóór hun beef uiteraard).