The Notorious B.I.G. - Duets (2005)

Alternatieve titel: The Final Chapter

Label: Bad Boy

1. B.I.G. Live in Jamaica (Intro) (1:27)
  2. It Has Been Said (3:18)

met Eminem, Obie Trice en P. Diddy

3. Spit Your Game (4:10)

met Twista en Bone Thugs-N-Harmony

4. Whatchu Want (3:51)

met Jay-Z

5. Get Your Grind On (5:24)

met Big Pun, Fat Joe en Freeway

6. Living the Life (4:21)

met Snoop Dogg, Ludacris, Faith Evans, Cheri Dennis en Bobby Valentino

7. The Greatest Rapper (Interlude) (0:08)
  8. 1970 Somethin' (3:25)

met The Game en Faith Evans

9. Nasty Girl (4:56)

met P. Diddy, Nelly, Jagged Edge en Avery Storm

10. Living in Pain (5:01)

met 2Pac, Mary J. Blige en Nas

11. I'm with Whateva (2:34)

met Lil' Wayne, Juelz Santana en Jim Jones

12. Beef (5:13)

met Mobb Deep

13. My Dad (Interlude) (0:10)
  14. Hustler's Story (5:47)

met Scarface, Akon en Big Gee

15. Breakin' Old Habits (4:41)

met T.I. en Slim Thug

16. Ultimate Rush (3:47)

met Missy Elliott

17. Mi Casa (4:12)

met R. Kelly en Charlie Wilson

18. Little Homie (Interlude) (0:34)
  19. Hold Ya Head (2:45)

met Bob Marley

20. Just a Memory (4:27)

met The Clipse

21. Wake Up (3:37)

met Korn

22. Love Is Everlasting (Outro) (1:02)
avatar van Conway Twitty
MJ_DA_MAN schreef:
en Lining is Pain is van de track House of Pain met 2Pac, vóór hun beef uiteraard

Geweldige verses zijn dat toch wel...

Pauper
Born Again was niet een heel sterk album maar om dat te vergelijken lijkt me toch wat overdreven. Dit is gewoon een heel triest album dat maar om een ding is uitgebracht; geld verdienen over het lijk van een ander en natuurlijk niet te vergeten de publiciteit voor de artiesten die meewerken aan deze troep. Ik zou zeggen, 0,0 respect voor iedereen die hier geld aan verdiend, allemaal krokodillen tranen want als hun de giro-envelop aan't eind van de maand open trekken zijn ze het alweer vergeten. Zielige vertoning van artiesten waarvan Biggie zelf nooit de naam van heeft gehoord, kortom zwaar kut! Beloning 0,5* mijn laagste beoordeling ooit!

BB Gambini
Het beste blijft Spit Your Game, alleen door Krayzie's verse. Het verse van Notorious Thugs (ook met Bone) is hieronder geplakt, met een matige beat, maar vind dat Krayzie het gwn goed doet.

avatar van MJ_DA_MAN
Jij hebt echt verschijnselen van BTNH-groupie-gedrag jij .

geen superalbum maar op zich zelf niet vervelend om naar te luisteren, verveelt wel snel maar toch ook wel nummers die best prima in elkaar zitten. je moet het gewoon niet vergelijken met eerder werk van big..3*

eazyfan
Ik haat dit album. Dit is geen Biggie-album, echt totaal niet. 1* omdat ik nooit lager geef. (al lang gestemt hoor), het verdient dat cijfer kwalitatief en ook gewoon omdat het allemaal domme mixen zijn. Biggie zou dit nooit gewilt hebben!! (Zijn fans ook niet). De eerste persoon die beweert dat deze Cd goed is of zeker je geld waard...

eazyfan schreef:
De eerste persoon die beweert dat deze Cd goed is of zeker je geld waard...

seanpuffy...

Maar over dit album....
Slecht. Enkel Hold Ya Head en Living In Pain waren te beluisteren. Ik overweeg hier 1* voor te geven, maar zal er toch maar 2* van maken. Nou...wel wat hoog. 1,5* dan maar.

Die verses van Pac en Big in Living In Pain zijn echt geweldig. Nas valt een beetje tegen.

Probeer eens de originele versie:
House Of Pain
veeeeeeeeeel beter.

Probeer eens de originele versie:
House Of Pain
veeeeeeeeeel beter.

Jah, die ken ik ook. Idd veel beter. Als Biggie en Tupac samen op een track zijn, is het beter dat verder niemand mee doet. Behalve dan het refrein.

Social_Mask schreef:

Ik vond Stretch even goed als Biggie en Pac op House Of Pain. Dus ik ga niet echt volledig akkoord

eazyfan schreef:

Haha. Ik had het niet specifiek over dat nr. Trouwens ik vind Stretch een erg goede rapper. Klinkt erg lekker samen met Tupac.

eazyfan schreef:
De eerste persoon die beweert dat deze Cd goed is of zeker je geld waard...

Social_Mask schreef:
seanpuffy...
Ik heb niks tegen seanpuffy, is vriendelijke kerel, maar dit 5*? Ik gaf dit 1*, dit vindt ik het laagste van het laagste, oude vocals over nieuwe beats met hoop gastartiesten die niet eens zo goed mee doen. The Game, Nelly, Ludacris..., ben grote Biggiefan maar toch.

hoi , ik ben op zoek naar de cd the notorious big mixtape, heeft iemand deze toevallig op zijn computer staan , of kan iemand mij vertellen waar ik deze kan downloaden en van welke dj hij is alsjeblieft, ALLE liedjes op deze cd zijn gewoon goed en met de originele beat, om een beetje te verduidelijken zal ik een paar tracks noemen die erin voorkomen, sky is the limit, juicy,kick,in the door, players anthem, going back to callie,da B side, get money, of kunnen jullie mij anders zeggen van welke full cd's deze tracks komen zodat ik via de cd de andere liedjes van de mixtape kan achterhalen, dank bij voorbaat
met vriendelijke groeten,

yayo

|Joël|
tony yayo schreef:
met vriendelijke groeten,

yayo
Ready To Die uit 1994 & Life After Death uit 1997.
Dat zijn meteen de twee albums waarnaar je opzoek moet gaan als je ze nog niet hebt. En verder is het hier niet de bedoeling om over ilegale download sites te praten.

Ik snap niet wat de meeste mensen tegen dit album hebben. Door dit album heeft Biggie toch ook weer invloed in de hedendaagse hiphop, waar veel pop(ulaire)-invloeden inzitten.

Goeie cd, lekkere beats, goeie artiesten..

rico-bballer
Omdat veel van de nummers gewoon gebruikte verses zijn met een slechtere beat eronder gezet en een slechtere gastartiest wat bewijst dat dit puur om geld gaat.

Het is misbruik.

Maar dan kan het nog wel goed zijn

KSPR
MJ_DA_MAN schreef:
Het is misbruik.

Heiligschennis

avatar van MJ_DA_MAN
Zoiets ja. En of je het goed vindt, dat is slechts een verschil van mening.

avatar van psychonaatje
Laat ik de vraag andersom stellen: waarom moest dit album uitkomen? De teksten van Biggie waren al bekend, dus het is overbodig. Er staan gastartiesten op het album die Biggie bij leven nooit heeft gekend en waarvan het dus maar de vraag is of hij uberhaupt nummers met ze wilden doen. Waarom zou je die mensen erbij halen? Ik snap helemaal niets van dit album. Er zijn nog genoeg tracks waar bijvoorbeeld een verse van Biggie op te horen is, laat ze die op een album zetten. Dat is een groter eerbetoon aan de man dan dit en bovendien hebben ze fans er ook meer aan.

MattDamon2

|Joël|
Zeg Mar Nix schreef:
Het is niet slechter, het is vernieuwender.
= in dit geval slechter.
Ik luister liever de originele nummers van Ready To Die en Life After Death, die nummers klinken over het algemeen een stuk beter met een mooiere beat eronder en gelukkig geen last van gastartiesten die niets aan de nummers toevoegen (op een enkele keer na dan zoals bijvoorbeeld Puff Daddy en Too $hort op The World Is Filled).

Lil Bizzy Bone
2* door de nummres Living In Pain, Spit Your Game, Hold Ya Head en 1970 Something. Waarom wilt Diddy Biggie nog zoveel mogelijk uitmelken.

Raekwon the chef
2,0* dan maar voor Nasty Girl en 1970 Something, de rest vind ik niks bijzonders.

jorisje123456
1970 something vind ik het enige goed nummer op deze CD

Voor de rest is het allemaal erg zwak en ik kan Bob Marley écht niet waarderen op een hiphop album

Zeg Mar Nix schreef:
Het is niet slechter, het is vernieuwender.
Dit?? Ik snap zelfs niet hoe je dit in je top10 zet...
Je hebt Ready To Die, dat is de Biggie-classic, deze beter vinden dan die...

avatar van Reijersen
Uitmelken ten top, Erg jammer dit, het doet Biggie niet ten goede. Gewoon de eerste 2 platen luisteren en deze links laten liggen.

2 sterren.

avatar van wouter-d
get your grind on met big pun en fat jou is een hele hele hele hele hele vette remix, je kan zeggen wat je wil maar get your grind on is een hele hele hele hele hele vette remix toch?

verder, ach zo slecht is het album nou ook weer niet maar het is inderdaad wel een beetje uitmelken

ps.:get your grind on is vet