Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)

Label: Domino

1. The View from the Afternoon (3:40)
  2. I Bet You Look Good on the Dancefloor (2:56)
  3. Fake Tales of San Francisco (3:00)
  4. Dancing Shoes (2:23)
  5. You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Staring Straight at Me (2:13)
  6. Still Take You Home (2:56)
  7. Riot Van (2:17)
  8. Red Light Indicates Doors Are Secured (2:26)
  9. Mardy Bum (2:58)
  10. Perhaps Vampires Is a Bit Strong But... (4:31)
  11. When the Sun Goes Down (3:22)
  12. From the Ritz to the Rubble (3:16)
  13. A Certain Romance (5:31)
De hype draait ook meer om het feit dat elk concert van ze uitverkocht is, dat kaartjes op ebay voor 150 pond eruit gaan, dat iedereen de nummers meezingt terwijl er nog niks op cd uit is, dat hun eerste single binnenkwam op nummer 1, dat franz ferdinand en the strokes fan van ze zijn... Ik snap wel waarom ze veel aandacht krijgen.

Van het album is het scherpe randje er een beetje af, vergeleken met de demo's. Vind ik persoonlijk wel jammer. Neemt niet weg dat het stuk voor stuk enorm catchy nummers zijn. Waarschijnlijk niet cool genoeg voor de zelfbenoemde 'muziekliefhebbers', maar ik twijfel er niet aan dat dit een ongeloof commercieel succes wordt.

Voor de liefhebbers, download es het prachtige en superstrakke concert 'In the city' (losse nummers) van deze site http://www.mardy-bum.com/ (onder music downloads).

I Bet You Look Good On The Dancefloor krijg t niet meer uit m'n hoofd.

avatar van Yanix
Riot Van is een briljant, mooi en rustig nummer!

Hoe kunnen jullie nou in godsnaam dit album al luisteren het is nog niet eens uit???

avatar van Ward
Wat dacht je van downloaden?

ALLE nummers??

avatar van Hermy
Yep, de hele cd welteverstaan. Zonder je uiteraard tot downloaden aan te willen zetten kan ik je wel een tip meegeven: kijk eens op wat blogs.

heeft er iemand nog een kaartje over

avatar van LittleBox
Wat grappig. Het album is nog niet eens uit en staat nu al bovenaan in de rotatielijst. Terecht overigens, want het is een knap stukje werk wat deze jonge gasten laten horen.

Ik heb 2 kaartjes over maar die zet ik lekkah op ebay voor 80 euro per stuk

Leuk, je medemuziekliefhebber uitbuiten.

avatar van bonothecat

Geweldig! Ik nomineer je voor Musicmeter van de maand, met kans op meer

bonothecat schreef:

Geweldig! Ik nomineer je voor Musicmeter van de maand, met kans op meer

Certain Romance is ook een prachtig liedje, ook wel een leuke tekst overigens.

Geweldige tekst,

There's only music, so that there's new ringtones

aERodynamIC schreef:

75?

Vanavond wordt het concert van de Arctic Monkeys in Paradiso (november) uitgezonden op 3FM. Mocht je het gaan missen, dan staat het concert vanaf morgen een week lang op 3voor12.nl

Heb ik verder nog iets?
Oh ja, Arctic Monkeys die Girls Aloud coveren
Voor de muzieknerds die tmf op 49 hebben staan, Girls Aloud zijn een stel geile wijven die top40 hits scoren

Freddie schreef:

Zo geil vind ik ze nou ook weer niet hoor Freddie .

Girls Aloud zijn ook een paar klassen beter dan de meeste damesgroepjes.

avatar van Goodfella
"Weer zo`n semi-hip kutbandje?", was ongeveer m`n eerste reactie, maar liedjes als I Bet You Look Good on the Dancefloor en You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Looking Straight at Me werken desalniettemin snel lekker energiek en aanstekelijk. Niet slecht voor zo`n semi-hip kutbandje .

Toch jammer dat ze het album niet Don't Believe the Hype hebben genoemd. Ik hoorde dat de plannen er wel voor waren. Was denk ik een stuk beter geweest

avatar van Bart
Hype of geen hype? Het antwoord lijkt me duidelijk, maar dat maakt mij niet in. Ik genoot destijds ook erg van 'Franz Ferdinand' en 'Employment', albums die ik overigens nog zelden draai. Dat zal ook gaan gebeuren met deze plaat, want het is geen 'blijvertje'. Mooiste nummer? Ik kan maar geen genoeg krijgen van het intro van 'A Certain Romance'.

Bart schreef:

Ik juist niet van dat heerlijke gitaarsolotje. En tuurlijk is het gehypt, maar soms moet je de hype maar eens volgen, want het wordt absoluut niet voor nix gehypt. Wat heeft die zanger trouwens een heerlijk accent zeg .

Hoe lang kun je trouwens 1 liedje achter elkaar door blijven worden zonder gek te worden (nja goed dan ben ik al ) ik lusiter nu al meer dan een uur A Certain Romance .

avatar van mvdw89
Voor de mensen met MTV 2...

vanavond om 10 uur is er een half uur van hun live show te bekijken. Ik kan in iedergeval niet wachten.

avatar van mvdw89
mijn favoriete nummers zijn:

A certain romance

Hier kan ik wel uren naar luisteren en hij blijft mooi

Mardy Bum

ronduit schitterend

From the ritz to the rubble

Het zal me niet verbasen als dit liedje in de volgend versie van Fifa terecht komt. Luister hem maar eens en bedenk dan hoe de liedjes gaan in de laatste 3 Fifas. Ik hoorde het nummer voor het eerst en dacht: FIFA!. Maar daarom is het nog niet een goed nummer. Het nummer is gewoon erg mooi door de goede tekst en de variatie in het nummer.

Jornaquin
Erg vet album, voorlopig 4* maar kan nogwel eens 0,5* omhoog gaan

Je kan toch niet naar een nummer luistern met de gedachten ``oh dit is een ``catchy`` nummer. Ik denk dat je misschien wel wat meer achter de muziek moet gaan zoeken.

Kun je uitleggen wat je precies bedoeld en tegen wie je het hebt?