Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)

Label: Domino

1. The View from the Afternoon (3:40)
  2. I Bet You Look Good on the Dancefloor (2:56)
  3. Fake Tales of San Francisco (3:00)
  4. Dancing Shoes (2:23)
  5. You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Staring Straight at Me (2:13)
  6. Still Take You Home (2:56)
  7. Riot Van (2:17)
  8. Red Light Indicates Doors Are Secured (2:26)
  9. Mardy Bum (2:58)
  10. Perhaps Vampires Is a Bit Strong But... (4:31)
  11. When the Sun Goes Down (3:22)
  12. From the Ritz to the Rubble (3:16)
  13. A Certain Romance (5:31)
avatar van HiLL
Hell Yeah! When the Sun Goes Down klinkt al lekker dus HiLL houdt deze plaat eens goed in de gaten!

avatar van PsychoBoyJack
Pfff.........Wat een hype toch....
Toch maar even dan ''A Certain Romance'' gedownd en beluisterd..
En wat vind ik ervan..?
Wellicht NU al de song van 2006...

Ken enkel 'bet you look good in the dancefloor' en dat is toch wel goed nummer, na enkele keren luisteren. Heb de cd al eens gehoord trouwens, maar nog niet genoeg de tijd voor genomen. Was niet zo onder de indruk, maar deze 'hype' krijgt vanzelfsprekend nog een kans.

avatar van lebowski
PsychoBoyJack schreef:
Pfff.........Wat een hype toch....
Toch maar even dan ''A Certain Romance'' gedownd en beluisterd..
En wat vind ik ervan..?
Wellicht NU al de song van 2006...

Dat is dus wat ze bedoelen met hype

avatar van Music4ever
Heb even wat gedownload en het klinkt allemaal wel erg goed! Vooral Mardy Bum en A Certain Romance vind ik nu al geweldig. Ja, ik ga deze meteen aanschaffen maandag. evenals 'Keys To The World' van Richard Ashcroft.

avatar van mathias
ze zijn alletwee al te koop hoor

avatar van Music4ever
Nou ja, hoe dan ook, maandag ga ik deze albums aanschaffen. Het is idd wel zo dat albums vaak al een aantal dagen voor de officiële releasedata in de winkel verkrijgbaar zijn.

Music4ever schreef:
Nou ja, hoe dan ook, Maandag ga ik deze albums aanschaffen. Het is idd wel zo dat albums vaak al een aantal dagen voor de officiële releasedata in de winkel verkrijgbaar zijn.

Is een verklaring voor: Nederland is (geloof ik) het enige land waar de releases altijd op vrijdag plaatsvinden terwijl elders op maandag.
Op sommige websites van grootheden als Madonna staat dat vaak ook apart vermeld.
Je kunt dus altijd rekenen op de vrijdag ervoor
Wij boffen dus.

Hmm, mijn platenzaak heeft cd's altijd pas op maandag. Vrijdag dus voor niks gegaan

heb ze ook al zien liggen.
heb alleen de 7" gehaalt

Nooit van de Arctic Monkeys gehoord, leve de rotatielijst dus !! heb hem ff gedownload (god forgive my sins) en klinkt erg lekker, vooral A certain Romance, wat een aparte en stevige riffs met een fijn overheersend basgitaartje. Lekkere cd.

avatar van mathias
aERodynamIC schreef:

Je kunt dus altijd rekenen op de vrijdag ervoor
Wij boffen dus.

België ook hoor

Het album beluistert, en het klinkt aardig.
Inderdaad, aardig zonder hoofdletter 'a'.
Persoonlijk vind ik dat deze band een beetje overgewaardeerd is, hoewel het absoluut niet ondermaats klinkt! (En nee, ik misgun ze absoluut niet het succes waar ze vast en zeker zelf hard voor geknokt hebben)

Maar voor mij blijft de beste band in het genre (Britpop) nog steeds 'Colour of Fire'
Helaas werd CoF band niet bekend bij het grote publiek.

Ik zal helaas nog even moeten wachten tot vrijdag, kom de komende dagen niet in Heerlen...

Vanmiddag voor een derde poging naar de platenzaak, en gelukkig waren er vandaag geen brede mannen die me de winkel uit zetten, en hadden ze de cd ook nog eens (pfffiew). Thuis meteen gaan kijken of dit nu echt zo goed was als velen beweren. En ja, na 3 minuten vond ik mezelf al luchtgitaarspelend in mijn kamer. Wat klinkt dit lekker zeg! Erg pakkende, dansbare liedjes, met af en toe een meeschreeuw tekst. Dancing shoes, Perhaps Vampires is a bit strong but..., From the Ritz to the rubble en A certain romance werden meteen favorieten, naast natuurlijk de al erg vaak op radio en tv gehoorde I bet you look good on the dancefloor en When te sun goes down. Zelfs de reactie van mijn moeder mocht de pret niet drukken ("Zet in godsnaam die herrie wat zachter! Hoe kun je hier nu naar luisteren?")

Om te beginnen een 4*, maar dit gaat zeker nog stijgen.

avatar van HiLL
Anna.R schreef:
En ja, na 3 minuten vond ik mezelf al luchtgitaarspelend in mijn kamer.

Electro_
Had ze een bijna-dood-ervaring gekregen door dit album? Wow.

GreenDay-Idiot schreef:
Je kan toch niet naar een nummer luistern met de gedachten ``oh dit is een ``catchy`` nummer. Ik denk dat je misschien wel wat meer achter de muziek moet gaan zoeken.

Je moet er juist niet veel achter gaan zoeken. Het is heerlijke catchy muziek in al z'n eenvoud met een randje dat scherp genoeg is om er naar te blijven luisteren. Deze jongens worden HEEL groot. Het is trouwens ook heel dansbaar, wat een zeer prettige bijkomstigheid is. Voor mensen die de monkeys goed vinden en zich muzikaal willen verbreden: Luister eens wat van de schotse Post-Punkband "Orange Juice"!

avatar van Music4ever
Heb deze vanmiddag gekocht en ik ben er erg enthousiast over! Deze band vind ik vooral sterk door de ijzersterke gitaarrifs en ook de baslijnen zijn erg mooi. Kan er nu wel inkomen waarom deze band in Engeland een sensatie is, ze maken gewoonweg pakkende, maar vooral sterke nummers! Erg knappe plaat voor een stelletje jongens van begin 20.
4**** sterren

avatar van Ward
Ik weet het nog niet helemaal met dit album. Het klinkt allemaal erg lekker en de teksten zijn erg leuk, maar toch ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik denk dat ze echt heel groot gaan worden, groter dan FF en Kaiser Chiefs zelfs. Toch vind ik het niet echt uitsteken boven de andere soortgelijke bandjes en komen ze nog niet in de buurt van FF.
Toch zal dit album regelmatig voorbij gaan komen en zing en spring ik vrolijk erop mee op mijn kamer. Maar of het echt een blijvertje voor mij zal worden betwijfel ik, maar ach een paar weken vermaak ik me hier prima mee hoor. 3,5*

avatar van avdj
Op KaZaA wat nummers gedownload en ik vindt het lekker klinken. Lekker snelle/ritmische nummers die goed wegluisteren. Een band met potentie. Benieuwd wat ze nog meer in petto hebben.

avdj schreef:
Op KaZaA wat nummers gedownload

Geezer84 schreef:

Kan je niet maken..

Inderdaad, wie gebruikt er tegenwoordig nog KaZaA

avatar van LittleBox
Geezer84 schreef:
Kan je niet maken..

Nou, in de NRC van gisteren zegt Jamie Cook: "Nu gebleken is dat gratis verspreiding van mp3's helemaal geen negatief effect heeft gehad op onze plaatverkoop -integendeel zelfs - komen ook gevestigde artiesten en grote platenmaatschappijen er achter dat internet een interessant medium is om muziek onder de aandacht te brengen." Het gaat dan wel om de demo's maar reken maar dat het (illegaal) downloaden van het album eraan bijdraagt dat de CD-verkoop door het plafond schiet. Dit wordt overigens bevestigd in een eerder gedaan onderzoek: de mensen die het meest illegaal downloaden zijn ook de mensen die het meest legaal downloaden én CD's kopen.

J Casablancas
Dat laatste weet ik nog zo niet, maar dat verspreiden van demo's heeft wel degelijk geholpen.

LittleBox schreef:

Yeah.. Nahh in het geval van de Monkeys is dat ook inderdaad zo geweest. De hype die is ontstaan rondom deze groep is begonnen door het plaatsen van Demo's op het internet. Je zou eigenlijk kunnen stellen dat de Arctic Monkeys hun huidige succes inderdaad te danken hebben aan p2p programma's zoals bv. Kazaa. Mijn opmerking was cynisch bedoelt, omdat veel mensen die lid zijn van deze "community" in hun reacties laten blijken dat zij illegaal downloaden verachten.

avatar van musicfriek
Heb ook aantal nummers gedownload, maar brengt me er juist aan toe om vooral DIT album te gaan kopen. Het nummer A Certain Romance vind ik echt waanzinnig!!!

musicfriek schreef:
Het nummer A Certain Romance vind ik echt waanzinnig!!!

Sterker nog. Ik nomineer het nu al voor song van het jaar 2006 .