Frank Sinatra - Watertown (1970)

Label: Reprise

1. Watertown (3:36)
  2. Goodbye (She Quietly Says) (3:06)
  3. For a While (3:10)
  4. Michael & Peter (5:10)
  5. I Would Be in Love (Anyway) (2:33)
  6. Elizabeth (3:38)
  7. What a Funny Girl (You Used to Be) (3:01)
  8. What's Now Is Now (4:06)
  9. She Says (1:54)
  10. The Train (3:28)
  11. Lady Day * (2:48)
  12. Lady Day [11/7/69] * (3:42)
  13. Watertown [Session Take] * (3:44)
  14. Goodbye (She Quietly Says) [Session Take] * (3:23)
  15. The Train [Session Take] * (3:49)
  16. Lady Day [11/7/69 Session Take] * (3:51)
  17. 1970 Reprise Radio Promo #1 * (0:59)
  18. 1970 Reprise Radio Promo #2 * (0:59)
Vanavond bij de Top 2000 werd er opeens over een vrij onbekend Frank Sinatra album gepraat; Watertown.
Leo Blokhuis was gepassioneerd, emotioneel en overtuigend.
Na een waardeloos optreden van hem in De Nacht van de Popmuziek zag ik hier weer de twinkeling in zijn ogen.
Niet het vermoeide, uitgebluste, opnoeming van feitjes, aangevuld met zelf verzonnen ergernissen.
Nee, dit was duidelijk zijn avond, nog meer dan die van Sinatra.
Nu voelde ik weer waarom ik hem vroeger zo kon waarderen.
Het enthousiasme was weer aanwezig.
Niet de schoolmeester Blokhuis, maar het leerlingetje, die stiekem tijdens de les een cassettebandje aan zijn klasgenootje laat horen.
En hij heeft gelijk, die singer songwriter kant ligt Sinatra ook prima.
Inderdaad een totaal andere, zelfs wat gevoeligere kant van hem.
De sfeer doet mij zelfs wat aan The Carpenters denken; dat melancholische, maar toch weer enigszins gemoedelijke.
Ja, sinds tijden was het vanavond weer eens een mooie ouderwetse muziekles.

avatar van jerome988
Daar zit ik weer, tegen half 3 middernacht... nog even Watertown luisteren voor het slapen gaan. Denkend aan de liefde van mijn leven. Ondanks dat het verhaal van dit prachtalbum het verliezen van een minnares beschrijft, blijft dit voor mij de ultieme liefdesplaat. ''I Would Be In Love (Anyway)''. De liedjes zijn met zo ongelofelijk veel bezieling gezongen, begeleid door de prachtige arrangementen. Deze gaat nooit meer uit mijn Top 10

avatar van Manfield
Sinatra is één van mijn favoriete zangers. Er straalt zoveel kalmte, vrede en tegelijk ook melancholiek en weemoed uit zijn stem. Het lijkt zich aan te passen aan mijn eigen gemoedstoestand. Het past eigenlijk altijd.

Ten tijde van de release van dit album was Sinatra natuurlijk al zo'n 25 a 30 jaar op dreef. En om na al die tijd nog met zo'n album te komen vind ik van grote klasse. "Watertown" bevat fantastische zelf beschouwende tekstuele verhalen. Een echte break-up plaat. Na "Goodbye (She Quietly Says)" kan ik wel janken en dan is het pas amper begonnen. Ja, dit album is van grote schoonheid. En dan eindigt dit album met het prachtige nummer "The Train". Pffooeee, wat een tekst. Dankbaar ben ik voor het leven met mijn vrouw samen. Niet vanzelf sprekend.