Run the Jewels - Run the Jewels (2013)

Label: Fool's Gold

7. No Come Down (3:28)
  8. Get It (3:00)
  9. Twin Hype Back (3:12)

met Prince Paul

10. A Christmas Fucking Miracle (4:21)
  11. Pew Pew Pew * (3:08)

met DJ Q-Bert

12. Sea Legs [Dave Sitek Remix] * (4:00)
  13. 36" Chain [BSBD Remix] * (3:54)
dalexterminate
René. schreef:
Jammer van Twin Hype Back.

Waarom? Hilarisch nummer!

avatar van René.
dalexterminate schreef:

Waarom? Hilarisch nummer!
Zo zie je maar dat iedereen een ander gevoel voor humor heeft.

avatar van Nr.4
Slowgaze schreef:
Is de cd nu alleen via de website van Fool's Gold te bestellen? Ik zie 'm in elk geval (nog) niet op WowHD. Ik wil 'm wel graag hebben, maar ik vind de verzendkosten toch wel bizar.

iemand deze al ergens anders gevonden? vind de verzendkosten ook te veel.

Dat dus

Sinds ik Cancer 4 Cure kocht vroeg ik me af waar de verse van Killer Mike op Stay Down was gebleven (Mike staat namelijk als gastartiest bij dat nummer vermeld). Tijdens het luisteren van No Come Down wist ik het ineens.

avatar van timWTF
Dit is heel bot.

avatar van madmadder
Run The Jewels nu live @ boiler room.

Run the Jewels - BOILER ROOM - boilerroom.tv

avatar van jassn
Pew Pew Pew

fantastisch bonusnummer

avatar van Oortrommel
Héérlijk album; bangende beats, 2 perfect bij elkaar passende MC's en een geweldige sound die neergezet wordt. Net als een nieuwe relatie is het fris, kort en het doet je naar meer verlangen.

Wel iets minder dan R.A.P. Music (vooral omdat El-P op sommige momenten me stoort), maar dat mag de pret niet drukken!

avatar van Kos
Kos
How you feeling now sweetheart? A little more relaxed?
Maybe it's that half a molly I put in your Mountain Dew
Yeah, works like a charm. Just chill out for a second, relax, relax, I got it under control
I got you a glass of Beefeater, I got a brand new deck of Uno cards...
Oh yeah baby, the night's just getting started
Ok, how about I come over tonight and pick you up in my brand new Segway.
We can go over to Long John Silver's, get a fish platter
You can take me home and massage me with butter all on my neck
I love you

. briljant.

Albumj is me regelmatig wat te chaotiosch qua productie, zoals typisch bij Killer Mike en met name El-P. Maar er staan wel wat pareltjes op (Get it, zieke beat!)

avatar van waxs
Toevallig kwam ik deze plaat op het spoor. Sinds de ondergang van Def Jux eigenlijk nooit meer echt aandacht besteed aan El-P. Ik ben vooral fan van zijn productiewerk vanaf eind jaren '90 in Company Flow dat tot 2004 zeer consistent is gebleven. Hierna werd het voor mij teveel van het zelfde met een enkele uitschieter. Op deze plaat laat El-P zich van zijn beste kant zien, productie niveau flirt met het wellicht iets met de commerciële achtergrond van Killer Mike maar weet authentiek te blijven. Het duo vormt vooral qua snelheid en geluid een sterke combinatie waarin beide rappers elkaar lijken aan te vullen. Ben benieuwd wat het vervolg van deze plaat brengt.

avatar van Silky & Smooth
Ik ben misschien één van de weinigen, maar ik vind R.A.P. Music toch stukken beter dan dit. Op één of andere manier klinkt dit album gelikter dan die plaat. 'Gelikter' is niet het beste woord bij dit duo, maar dit album is meer een geheel. Iets wat ik normaliter toejuich, maar ik vond die rauwere chaos van R.A.P. Music veel cooler. Verder is dit natuurlijk niet slecht. Verre van zelfs, maar het is niet echt iets wat ik snel op zet.

avatar van Nr.4
Deel 2 vind ik stukken beter en R.A.P. Music ook, maar met de release van RTJ2 ben ik deze ook weer gaan draaien en is toch wel nice. Is me wel wat te veel chaos af en toe, maar dope combinatie. Een van de toffere verrassingen van de afgelopen jaren Mike en El-P samen.

avatar van james_cameron
Eerste album van het samenwerkingsverband van twee van mijn favoriete hip-hop artiesten, El-P en Killer Mike. De voor El-P zo typerende licht verveemdende beats en subtiel dreigende soundscapes zijn hier ook volop aanwezig. Met krap 33 minuten aan de korte kant, al biedt de luxe uitgave van het album een aantal bonustracks die niet onderdoen voor de rest van het materiaal. Uiteindelijk iets te ingetogen en bedeesd om echt te spreken van een knaller, maar aangenaam genoeg.

avatar van Elohim
Ik kan hier moeilijk inkomen omdat het veel te gelikt is. Ik snap dat artiesten niet altijd hetzelfde kunnen doen, maar ik mis de chaos die juist in Fantastic Damage mij zo aantrok. Dit ligt gedeeltelijk aan de gladdere beats, maar ook heel erg aan de raps. Eerder zou ik er geen problemen mee hebben om Cannibal Ox, El-P en Aesop Rock in een adem te noemen. Nu zou ik me bedenken. Je merkt hetzelfde proces wel bij Aesop Rock, maar qua flow is hij nauwelijks veranderd: hij had meteen zijn perfecte plek gevonden op Music For Earthworms, en is daar niet echt meer van veranderd, zelfs niet op het experimentele Uncluded album. El-P lijkt niet hetzelfde comfort te vinden in de vagere flow, en waagt zich mijn insziens onsuccesvol aan een simpeler te volgen flow.

FRIPI
Elohim schreef:

Mee eens.

avatar van Slowgaze
Ik ga een halfje lager zitten. De lompe, verfijning missende beats en de vormloze nummers zijn de grootste boosdoeners. Het ramt allemaal wat lomp door en blijft in dezelfde sfeer en geluid hangen. Dan wordt voor mij de neiging groot om een nummer als 'Drones Over BKLN' of 'Don't Die' op te zetten, waarin de beats subtiel van kleur bleven veranderen én tegelijkertijd behoorlijk bruut waren. Over EL-Ps minder interessante raps t.o.v. zijn solowerk heb ik het al gehad, dus laat ik het voor de verandering daar eens niet over hebben.

Rene1979
Het zal wel aan mij liggen, maar dat deze uitkwam was het een soort shockwave voor mij nog steeds de beste plaat