Run the Jewels - Run the Jewels (2013)

Label: Fool's Gold

7. No Come Down (3:28)
  8. Get It (3:00)
  9. Twin Hype Back (3:12)

met Prince Paul

10. A Christmas Fucking Miracle (4:21)
  11. Pew Pew Pew * (3:08)

met DJ Q-Bert

12. Sea Legs [Dave Sitek Remix] * (4:00)
  13. 36" Chain [BSBD Remix] * (3:54)
avatar van FlyLo
Killer Mike & El-P werken deze keer samen onder de naam Run the Jewels. Album zal gratis te downloaden zijn. 36" Chain

dalexterminate
Gruwelijk veel zin in. Get it en 36" Chain klinken in ieder geval ziek

Banana Clipper!

avatar van thomzi50
Wat blijft Banana Clipper toch een ontzettend sterk nummer. Een van de betere tracks van het jaar. (Get it In en 36" Chain halen het daarbij toch niet.)

thomzi50 schreef:

Ik vind 36" Chain toch wel van hetzelfde niveau hoor.

avatar van Dirruk
Vind Get It In niet zo... Banana Clipper en 36" Chain maken me wel heel benieuwd.

avatar van jassn
Job Well Done

Dit is echt een sterk album

De Jug
Is nu te downloaden. Klinkt goed, vooral de laatste track is geweldig.

avatar van Modder-Eter
Dit is toch eigenlijk te goed om gratis weg te geven.
Jammer dat de verzendkosten nog hoger zijn dan de prijs van het album zelf, anders had ik het fysieke album gekocht.

avatar van Rene1979
Dit zou wel eens heel dik kunnen worden.. Ga eens luisteren

avatar van Norim
Ik snap niet hoe je een album 4,5 sterren kunt geven na minder dan een avondje luisteren.

Norim schreef:
Dat album van Kanye kreeg al een 5 na een half uur.

avatar van Bedorvenkebab

Bedorvenkebab schreef:

No homo

avatar van thgryda
Hier wist ik niks van, drek eens checken. RAP music had me echt verrast omdat ik geen fan was van beide heren afzonderlijk maar dat album zat echt wel vet in elkaar.

avatar van Glaciers of Ice
1,5
Eerste track vind ik enorm slecht klinken. Hoop dat de rest beter is.

avatar van Glaciers of Ice
1,5
Een bijzonder matig album als je het mij vraagt. Echt het slechtste wat El-P ooit heeft geproduceerd van wat ik me kan herinneren. Het probleem wat ik heb met El-P de laatste jaren is dat zijn experimenten mislukken. Hij probeert veel te veel dingen te doen en nu klinkt het te chaotisch (wat niet slecht hoeft te zijn als het goed is uitgewerkt). Het werkt hier alleen niet doordat er naar mijn idee totaal geen idee achter zit. Tot en met High Water vond ik zijn beats heel erg vet, daarna een stuk minder.

Het rappen vind ik ook maar slecht. El-P en Killer Mike weten mijn aandacht niet lang vast te houden. Inhoudelijk gaat de plaat ook niet heel erg diep, al heb ik wel wat leuke dingen voorbij zien komen. Hier zijn veel te weinig momenten van.

Het lijkt alsof El-P bezig is met een crossover van zijn experimentele stijl naar mainstream muziek. De hihats vind ik echt heel erg lelijk klinken en sommige breaks had hij wel wat beter mogen gebruiken. Dit is niks voor mij. Ik ga dit denk ik ook niet nog een keer opzetten, want dat betekent gewoon irritatie.

avatar van Rene1979
Waar Killer Mike in beginsel niet echt muziek maakte die mij tot een fan maakte, lijkt de combi met El-P eentje die past als een dekseltje op een potje.. EL-P ben ik solo ook niet de grootse fan van. Maar alles bij elkaar maakt dit tot hedendaagse classic Hip Hop..

Vinyl is besteld.. En een 4,5 na meer dan een aantal keren luisteren.. De kwaliteit druipt ervan af..

Bedorvenkebab schreef:
Je zou het maar in de gaten houden.
Ik hield niks in de gaten, het was de eerste stem en dus gelijk het gemiddelde.

Het zou je sieren je excuses te maken.

avatar van thgryda
Klinkt goed dit, al was RAP music iets gevarieerder imo...

avatar van Holla
Moet hem nog checken, zal eens gaan downloaden

EDIT: Best lekker dit, jammer dat track 1 meteen de beste van het hele album is

avatar van Bedorvenkebab
René. schreef:
Ik hield niks in de gaten, het was de eerste stem en dus gelijk het gemiddelde.

Het zou je sieren je excuses te maken.

Oké. Excuses

avatar van Oepsje
Heerlijke plaats, zoals thgryda al aangeeft wel iets minder gevarieerd dan RAP Music. De beats van EL-P vind ik erg lekker klinken, en Killer Mike rapt prima.

avatar van Slowgaze
Is de cd nu alleen via de website van Fool's Gold te bestellen? Ik zie 'm in elk geval (nog) niet op WowHD. Ik wil 'm wel graag hebben, maar ik vind de verzendkosten toch wel bizar.

avatar van 'State Of Mind'
Kneiterhard

avatar van Rene1979
tot nu toe album van het jaar ik heb hem al een goed aantal keren geluisterd

avatar van René.
Jammer van Twin Hype Back.

avatar van hond racisme
El-P en Killer Mike maken de perfecte combo..
Slam dunk als je 't mij vraagt. Zalig album, slaat je keihard in je gezicht en is er na track 10 dan ook meteen klaar mee. Straight to the point, zalige, interessante en harde productie met een goede Killer Mike weer. yep