Run the Jewels - Run the Jewels (2013)

Label: Fool's Gold

7. No Come Down (3:28)
  8. Get It (3:00)
  9. Twin Hype Back (3:12)

met Prince Paul

10. A Christmas Fucking Miracle (4:21)
  11. Pew Pew Pew * (3:08)

met DJ Q-Bert

12. Sea Legs [Dave Sitek Remix] * (4:00)
  13. 36" Chain [BSBD Remix] * (3:54)
avatar van Kos
Kos
How you feeling now sweetheart? A little more relaxed?
Maybe it's that half a molly I put in your Mountain Dew
Yeah, works like a charm. Just chill out for a second, relax, relax, I got it under control
I got you a glass of Beefeater, I got a brand new deck of Uno cards...
Oh yeah baby, the night's just getting started
Ok, how about I come over tonight and pick you up in my brand new Segway.
We can go over to Long John Silver's, get a fish platter
You can take me home and massage me with butter all on my neck
I love you

. briljant.

Albumj is me regelmatig wat te chaotiosch qua productie, zoals typisch bij Killer Mike en met name El-P. Maar er staan wel wat pareltjes op (Get it, zieke beat!)

avatar van james_cameron
Eerste album van het samenwerkingsverband van twee van mijn favoriete hip-hop artiesten, El-P en Killer Mike. De voor El-P zo typerende licht verveemdende beats en subtiel dreigende soundscapes zijn hier ook volop aanwezig. Met krap 33 minuten aan de korte kant, al biedt de luxe uitgave van het album een aantal bonustracks die niet onderdoen voor de rest van het materiaal. Uiteindelijk iets te ingetogen en bedeesd om echt te spreken van een knaller, maar aangenaam genoeg.