Swans - The Burning World (1989)

Label: MCA

1. The River That Runs with Love Won't Run Dry (4:17)
  2. Let It Come Down (4:29)
  3. Can't Find My Way Home (4:47)
  4. Mona Lisa, Mother Earth (4:16)
  5. (She's a) Universal Emptiness (4:02)
  6. Saved (4:12)
  7. I Remember Who You Are (4:28)
  8. Jane Mary, Cry One Tear (3:46)
  9. See No More (5:30)
  10. God Damn the Sun (4:20)
  11. Love Will Tear Us Apart * (3:47)
avatar van orbit
Helemaal mee eens!! Eén van hun mooiste nummers absoluut.

God Damn the Sun

*kills self*

Ik word echt heel stil van dat nummer...

avatar van AOVV
orbit schreef:
Ik vind juist dat de warme kant van deze band nog veel verontrustender is dan de kille kant
Prachtig soort van folk zit door deze plaat heen verweven, het zou een Nick Cave plaat kunnen zijn, en dan ook meteen een van zijn betere 4,5*

Om maar eens even een heel oud bericht van orbit te quoten: ik moet ook onwillekeurig aan Cave denken. Of dit als één van zijn betere platen zou kunnen gelden, dat weet ik dan weer niet, maar het afsluitende 'God Damn the Sun' zeker wel! Minder smerig en log als de eerste platen, maar dat maakt me op zich niet uit; als Swans iets kan, is het bezwerende muziek maken.

yorgos.dalman
En Mr. Cave had nog lovende woorden op de achterkant van Michael Gira's boek The consumer: "This is repulsive writing. Brilliant, disciplined and repulsive writing..."

Over bezwerend gesproken.

Valt me toch wat tegen, draai m weer op cd na jaren.
Mag het niet vergelijken met de hoogtijdagen van Greed, Children of God, Cop, Time is Money.
Voor mij te mak, ook vrij vlak, weinig dynamiek.
Is natuurlijk nog steeds een goede plaat, Jane Mary en God damn the sun zijn prachtig, maar in de Swans ranglijst in het rechterrijtje