Novembers Doom - The Pale Haunt Departure (2005)

Label: The End

1. The Pale Haunt Departure (5:44)
  2. Swallowed by the Moon (5:58)
  3. Autumn Reflection (6:07)
  4. Dark World Burden (6:09)
  5. In the Absence of Grace (8:10)
  6. The Dead Leaf Echo (7:30)
  7. Through a Child's Eyes (5:33)
  8. Collapse of the Fallen Troe (6:37)
avatar van c-moon
Ah, iemand was zo vriendelijk mijn 'afgekeurde hoesje' te corrigeren, was dat nog van zin, maar had de eerstkomende uren toch geen tijd, dus: thanx!!

Heb van dit album enkele MP3s op de computer en was daar zo tevreden mee dat ik me heel recent het album bestelde. En ik kreeg gisteren bericht van Proxis dat ie onderweg is!!!
Ben erg benieuwd!!!!

avatar van Jester
c-moon schreef:

Geen dank, had even wat tijd over, en dan wil ik wel eens even de afgekeurde toevoegingen bekijken. Mooie, sfeervolle hoes trouwens. Wat voor muziek is het, waarmee zou je het kunnen vergelijken? Ziet er nogal heavy uit.

'T is een kruising tussen Opeth en de oude Anathema (imo).

De muziek is erg strak en zit goed in elkaar, alleen de teksten vern**ken nogal de sfeer. Erg jammer, want het had net als Opeth erg gaaf kunnen zijn.

2**

PS: er komen zinnen langs als: "I'm sorry you will never know me, but know I always loved you" Daar houd ik persoonlijk totaal niet van en vind ik ook niet bij dit soort muziek passen.

avatar van c-moon
Ondertussen nogmaals van dit album aan het genieten ... sinds mijn vorige bericht is't alweer een poosje geleden, want ondertussen heb ik het album al een hele poos in huis!! En wat een prachtige plaat toch zeg..... inderdaad ook voer voor Anathema en Opeth fans...

Prachtige balans tussen doomy moody gloomy vocals en grunts ... wat een knappe zang toch .... zalige gitaarpartijen, sfeervollle keys ....

Veel knappe composities en heel gevarieerd... dat de teksten zelf soms krom zijn neem ik er dan bij, en het belet me niet om een 5 te geven aan dit juweeltje !!

Zalige doom plaat...

... had hem uitgeleend en oprecht: had hem gemist.. dus wat doe je dan: dat album nog eens draaien !

voltazy
mooie hoes

avatar van rushanne
Geweldige cd, de hand van de meester (Dan Swano) is duidelijk hoorbaar! Stukje beter dan de twee vorige cd's, die ook al erg goed waren, "The Knowing" en "To Welcome The Fade". Beide cd's zijn ook echte goeie cd's, die je zeker moet "proeven" als je The Pale Haunt Departure goed vindt.

ik zal dit maar eens opzoeken.
Ik zocht daarnet het liedje autums reflection op youtube : http://nl.youtube.com/watch?v=e0oQ7ZOKTls
Maar als ik het lied autumn reflection van de cd luister, klinkt het zoveel harder, andere stemmen,.. ?? :s
-als ik lyrics opzoek krijg klopt het wel met het youtube lied maar niet met die van mijn cd. ik krijg eerst een zware gruntstem en pas daarna de stem die toch erg veel lijkt op die van youtube. wth?

Kepslock schreef:
'T is een kruising tussen Opeth en de oude Anathema (imo).

2**

De teksten horen juist bij deze band.
Ik heb een boek gekocht over deze band waar Paul Kuhr (oprichter van de band en de zanger) de teksten uitlegt, en het is zijn manier van zn hart luchten.
Je moet gewoon weten wat hij bedoelt met de teksten. Dan zal je het misschien begrijpen.

Verder vind ik de cd onwijs goed. Vooral nu ik weet wat de teksten echt betekenen (kan er veel van mezelf ook in terug zien) en het geluid klinkt gewoon zo lekker zwaar en fijn ^^

avatar van Alicia
Door de grrrrrruntzzz op deze plaat en de andere albums gaat dit helaas geen bandje voor mij worden, maar Autumn Reflection is toch wel van een zeer bovengemiddelde schoonheid, want als de zanger 'gewoon' zingt heeft hij een hele mooie diepe stem.
Wat de muziek verder betreft, staat deze plaat als een huis... eh.... fort!