Ozzy Osbourne - No More Tears (1991)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Mr. Tinkertrain (5:56)
  2. I Don't Want to Change the World (4:08)
  3. Mama, I'm Coming Home (4:12)
  4. Desire (5:46)
  5. No More Tears (7:24)
  6. S.I.N. (4:48)
  7. Hellraiser (4:53)
  8. Time After Time (4:21)
  9. Zombie Stomp (6:14)
  10. A.V.H. (4:13)
  11. Road to Nowhere (5:11)
  12. Don't Blame Me * (5:06)
  13. Party with the Animals * (4:17)
avatar van Kondoro0614
vielip schreef:
Ik begrijp dat je niet van rustige(re) nummers houd? In dat geval snap ik dat je top ballads als Mama I'm coming home, Time after time en Road to nowhere minder vind. Ik zou ze echter voor geen goud willen missen! Don't blame me en ook Party with the animal maken oorspronkelijk geel deel uit van dit album overigens. Waren b kanten van singles en zijn later toegevoegd op diverse re-releases. Merkwaardig in het geval van Don't blame me want in het prille begin was dat de werktitel van het hele project.

Ik had eerst 'Mama, I'm Coming Home' gequote als nummer dat ik 'niet zo leuk' vond. Nadat ik toch zat te twijfelen merkte ik al gauw dat ik het verkeerde nummer had aangevinkt als minder-favoriet want ook al is dat nummer een ballad, ook ik zou zeker dat nummer voor geen goud willen missen en dat zou dan niet zozeer komen door Ozzy maar puur door de mooie gitaar solo die er in is verwerkt en bij 'Road to Nowhere' vond ik het totaalplaatje en samenhang een beetje matig dus nee, voor zulke nummers zet ik dit album zeker niet op. Misschien dat ik Ozzy persoonlijk geen ballad-zanger vind, of dat ik daar niet aan kan wennen maar dat kan ik niet zeggen aangezien dit echt het eerste album is waar ik eens voor ben gaan zitten om te luisteren van hem, dus misschien zeg ik na een paar albums wel dat ik juist een fan ben van zijn ballads.

avatar van De buurman
Dat Mr. Tinkertrain hakt er zo geweldig in qua muziek. Vind alleen de tekst zo weerzinwekkend dat ik er niet meer van kan genieten. Dat is misschien hypocriet, want in heel veel metal is de ik-figuur niet direct sympathiek. Maar om nou een nummer mee te brullen waarin de hoofdpersoon zijn activiteiten als kinderlokker bezingt, nee. Overigens niet zo'n gek album verder, maar ik word wel moe van die "pinch harmonics" van Wylde iedere 5 seconden. Desire is een erg lekker nummer.

avatar van gigage
Tja, daar heb je bij The Carpenters geen last van natuurlijk, maar daar is de muziek dan weer weerzinwekkend. Ik vind het geen probleem als de entertainer (Ozzy dus) in de rol kruipt van een bad guy. Dat is films en series heel gebruikelijk, hoewel mensen daar ook heel persoonlijk op kunnen reageren.
Prachtig nummer.

avatar van milesdavisjr
De buurman schreef:

Dat kan, maar Wylde mocht (en mag) mij overdonderen met zijn pinch harmonics, ik kreeg er geen genoeg van. Wylde gaf Osbourne weer wat smoel na enkele zwakke platen.

avatar van De buurman
milesdavisjr schreef:
Wylde gaf Osbourne weer wat smoel na enkele zwakke platen.

Op No Rest For The Wicked speelde hij toch ook al mee? Maar het is echt een geweldige gitarist natuurlijk, alhoewel ik zijn voorganger Jake E. Lee ook spectaculair vind. Ik bekeek gisteren een concert van de Bark At The Moon tour en ik was echt overdonderd hoe goed het was.

Icon E
Die flitsende jaren 80 shizzle van Lee spreekt mij meer aan dan het zompige geluid van Wylde. Die komt pas echt tot zijn recht bij 'southern' dingen als Pride n Glory.
No More Tears is in mijn beleving wel beter en vlotter dan No Rest For The Wicked.

avatar van milesdavisjr
De buurman schreef:

Klopt en die schijf was niet ijzersterk maar je hoorde al wel het talent van Wylde. Op No More Tears kwam dat naar mijn mening tot volle wasdom. Wylde's spel heb ik altijd net wat specialer gevonden dan dat van Lee.

avatar van ASman
Ik hoor veel stemmen opduiken die zweren bij de eerste twee Ozzy albums, maar om een of andere reden vind ik het songmateriaal hier nog een stukje genietbaarder.
Wylde die los gaat op de squeals...tja het is Wylde he . Zijn spel blijft toch wel herkenbaar en ik mag het wel smaken.

Kwam de lp tegen voor een prijs die ik niet kon weigeren. Aangezien ik dit zijn beste solo werk vind,is dat een mooie toevoeging aan de collectie.

Hij heeft een strakke band bij zich op dit album en de composities klinken allemaal sterk.
Het is zeker een rock album, maar tegelijkertijd ook een toegankelijke plaat. Die combinatie is niet altijd logisch.

Alice Cooper, Bon Jovi (de eerste albums), Queensryche, Whitesnake, Aerosmith, toch genoeg voorbeelden die rock op een toegankelijke manier brengen.

Eens... al schaar ik Bon Jovi niet onder dezelfde rock die ik bij Ozzy op deze plaat hoor.

Maar Ozzy komt uit een band die niet áltijd heel toegankelijk klonk, vandaar dat ik het noemde.

avatar van vielip
lennon schreef:
Kwam de lp tegen voor een prijs die ik niet kon weigeren.

Bofkont! Zo vaak kom je deze niet tegen op lp. Ja op Discogs maar niet in winkels of op beurzen. En al helemaal niet voor een mooi prijsje. Schitterend album!

avatar van namsaap
lennon schreef:

Ik heb ergens vorig jaar ook het geluk gehad dat ik tegen een mooi exemplaar aanliep waarvoor niet de hoofdprijs werd gevraagd. Eigenlijk bijzonder dat dit album nog nooit een mooie rerelease heeft gehad (wat trouwens voor zo”n beetje voor de hele discografie van Ozzy geldt). Zeker dit album verdient het om nog eens als dubbelaar uitgebracht te worden.

avatar van vielip
Liever geen dubbelaar a.u.b.

avatar van Mssr Renard
Tja, noem je dit dan een guilty pleasure? Jeugdsentiment?

Ik had ooit een cassettesingle (dat was een ding toen) van No More Tears (een geeditte versie) en ik vind dat wel heel vet toen.

Later leerde ik meer over deze plaat, dat Lemmy teksten had bijgedragen, dat die scheurende, agressieve gitaar van Zakk Wylde afkomstig is. Dat bassist en toetsenist van dienst uit Uriah Heep afkomstig zijn, of tegelijkertijd daar speelden. En zo zijn er meer wetenswaardigheden over deze plaat op te noemen.

Leuk allemaal, maar vind ik dit dan ook eigenlijk wel goed. Nou nee, want ik kan de stem van Ozzy gewoonweg niet uitstaan. Daarbij is de plaat veel te had opgenomen en is alles wel erg four-to-floor-vierkwartsmaten-rockmetal. Zakk scheurt als een malle, dat wel, maar ook dat verveelt wel erg snel.

Daarbij vind ik maar twee nummers leuk van deze plaat: titelnummer en SIN, maar dat komt omdat ik er een nostalgisch gevoel erbij heb. Ik was 14 jaar oud en omver geblazen door die single. Ik vind Black Sabbath uit deze tijd wel echt veel beter.
En als ik echt een scheurgitaarplaat wil opzetten, dan houd ik het bij Blue Murder of Badlands.

avatar van Zagato
No More Tears ken ik eigenlijk helemaal niet goed, maar in het kader van het luisteren van de Ozzy albums komt deze ook eens voorbij. Bij NRFTW heb ik al gezegd dat ik daarna afgehaakt ben bij Ozzy. No More Tears bevestigd dat voor mij. Ik erger me aan de manier van spelen van Wylde en het songmateriaal mist uitschieters als Bark at the Moon, Mr. Crowley of Diary of a Madman. Nope deze Ozzy bevalt me helemaal niet.