Jerry Lee Lewis - Live at the Star Club, Hamburg (1964)

Label: Philips

1. Mean Woman Blues (4:01)
  2. High School Confidential (2:25)
  3. Money (That's What I Want) (4:35)
  4. Matchbox (2:46)
  5. What'd I Say Part 1 (2:19)
  6. What'd I Say Part 2 (3:08)
  7. Great Balls of Fire (1:48)
  8. Good Golly, Miss Molly (2:20)
  9. Lewis' Boogie (1:55)
  10. Your Cheating Heart (3:04)
  11. Hound Dog (2:29)
  12. Long Tall Sally (1:52)
  13. Whole Lotta Shakin' Goin' On (4:24)
  14. Down the Line * (2:57)
avatar van Lucky Luke
Geweldige plaat, op het spoor gekomen dank zij het voortreffelijke boek 'Feel like going home' van Peter Guralnick. Wordt daarin beschreven als 'even better' dan die andere live-plaat: The greatest live shows on earth. Klopt.

avatar van epic
nlkink schreef:
Viespeuk? Valt wel mee hoor. Het was in die tijd in 'down south' normaal als je met je nicht trouwde, en hij was toen zelf ook erg jong. Het huwelijk heeft altijd stand gehouden.

Niet echt... Jerry Lee Lewis is 7 keer getrouwd geweest

avatar van nlkink
epic schreef:

Niet echt.....Jerry Lee Lewis is 7 keer getrouwd geweest

Je hebt gelijk. Onder de omstandigheden - het turbulente leven - niet slecht, maar ik heb me vergist want ik dacht echt dat ze nog samen waren.

avatar van spinout
Op Spotify is helaas niet meer het hele album te horen. Ik beluister hem nu via You Tube. Jammer genoeg was Elvis nog jaren van zijn podium terugkeer verwijdert, anders had ie met dit live album kunnen wedijveren.

avatar van WelvE
spinout schreef:

Probeer The Killer Live (1964-1970) - Jerry Lee Lewis | Songs, Reviews, Credits | AllMusic eens, hij staat op Spotify........

avatar van spinout
Gevonden! Bedankt hiervoor.

rico24
Wat een plaat. Deze van een collega op vinyl gekregen. Sjonge sjonge wat een energie. Het spat van het vinyl af Yehhhh Jerry Jerry Jerry.

avatar van AOVV
Superieur, dit werk. Ik heb hem ooit in Brussel 'ns live aan het werk gezien (zo'n tien jaar geleden, schat ik), en toen was hij uiteraard reeds op leeftijd, maar er zat nog altijd schwung in. Maar dit...

Jerry Lee kronkelt, vibreert, verleidt, inspireert. Sensationeel, de manier waarop hij het publiek duidelijk naar z'n hand weet te zetten met klassiekers als Great Balls of Fire, Good Golly, Miss Molly en Hound Dog. Bovendien brengt hij een razende, kolkende, tweeledige versie van What'd I Say, die fantastische song van Ray Charles.

Hoewel dit live-album bestaat uit dertien nummers, werden er die avond eigenlijk zestien nummers opgenomen. Down the Line werd later nog als bonustrack aan een andere uitgave toegevoegd, de opnamen van You Win Again en I'm on Fire zijn hoogstwaarschijnlijk jammer genoeg zoek geraakt.

Afijn, dit live-album is eigenlijk van begin tot eind puur genieten van deze pittige artiest, die - figuurlijk, 'k mag het graag geloven - de club in lichterlaaie zette.

4,5 sterren

avatar van Niek
Op zich erg lekker. Toch heb ik eigenlijk nooit echt zin in dit soort muziek. Niet in mijn woonkamer of keuken in ieder geval. Zelden dan. Als ik hem voor een prikkie tegenkom dan schaf ik hem zeker aan voor een van die zeldzame keren dat ik er wel zin in heb .

avatar van jorro
Op spotify staan 8 nummers van dit album. Geeft een goed maar helaas onvolledig beeld van het concert. In ieder geval komt er een boel energie vrij bij het beluisteren. Het swing de pan uit. Nog nooit zo'n opname van Long Tall Sally gehoord als hier.
Een 2e plats in de 100 Greatest Albums of 1964 en 11e in BestEverAlbums.

avatar van heartofsoul
jorro schreef:

Dan luister je toch even via YouTube! De moeite waard, lijkt mij.

avatar van jorro
De raad van heartofsoul opgevolgd.
4* voor dit album, maar ik had ook niets anders verwacht.

avatar van Harderwiek
Wat zonde dat hier geen beelden van zijn. Prachtige live opname, een echte artiest die Jerry, wow!

avatar van Axeqlusive
Wat een waanzinnig album!
Het album (Bear Family release) onlangs op LP gekocht bij JPC.de.

Wat een energie!
En het geluid is ook echt belachelijk goed. De zaal klinkt 'klein'. Als je je ogen sluit staat hij voor je neus.
Als ik het met één woord moet omschrijven: 'zweet!', want dat proef je hier bijna.

Jerry in absolute topvorm!

Note: opener Mean Woman Blues staat als I Got A Woman op de plaat.