Alice Cooper - Special Forces (1981)

Label: Warner Bros.

1. Who Do You Think We Are (4:22)
  2. Seven & Seven Is (2:41)
  3. Prettiest Cop on the Block (3:14)
  4. Don't Talk Old to Me (2:55)
  5. Generation Landslide '81 [Live] (3:51)
  6. Skeletons in the Closet (3:43)
  7. You Want It, You Got It (3:15)
  8. You Look Good in Rags (3:35)
  9. You're a Movie (3:37)
  10. Vicious Rumours (3:43)
  11. Look at You There, Ripping the Sawdust from My Teddy * (3:18)
avatar van Wyverex
Volgens mij het minst goeie album van de good old Coop. Het gaat snel vervelen, en ik vind het iets te 'kunstmatig'. Hier mis ik de psycho-Cooper. Vicious Romours komt in de buurt.

1,5
Niet echt een waanzinnige plaat. Inspiratie is ver te zoeken, getuige het feit dat hij een oud nummer nu als verkapte live-versie neerzet (Generation Landslide). Hij zag er in die tijd ook niet echt fris meer uit.

Towser schreef:

In die tijd had hij ook te kampen met een alcoholverslaving. Hij heeft altijd gezegd dat hij zich van vier albums niets meer herrinert. Zowel opnemen als touren. En dat zijn: Flush The Fashion, Zipper Catches Skin, Special Forces en DaDa. Even een quote uit zijn boek: "Some people talk about lost days, when they've been drinking. Well, this were my lost years." Dat zegt al genoeg volgens mij .

avatar van vielip
Welk boek is dat als ik vragen mag? Ik ben gek op biografieen namelijk en van Alice heb ik er nog geen.

vielip schreef:

Het boek heet 'Alice Cooper, Golf Monster: A Rock 'n' Roller's 12 Steps to Becoming a Golf Addict'. Geef ik je even de link van Amazon mee. Goede biografie, doorspekt met goede golf-raad.

avatar van vielip
Oké thanks, ik zal eens kijken of ik 'm ga aanschaffen. Ben opzich niet zó gek van golf dat ik er in een boek over Alice veel over wil lezen maar wie weet

vielip schreef:

Eigenlijk gaat het niet zo gek veel over golf hoor, maar bijvoorbeeld een stap is dat je moet imiteren van je idolen. Dus echt stappen hoe dat je moet golfen zijn het niet (die geeft hij op de laatste twee paginas xD).

avatar van Rinus
Miischien wel het minste album van Alice uit zijn begin jaren 80 periode. Het blijft echt nergens hangen, al klinkt het allemaal bvest nog wel aardig. maar echt sterke nummers staan er gewoon niet op.

avatar van berken
Enkele aardige nummers waaronder You Look Good in Rags maar alles met te weinig pit en overtuiging.

avatar van LinkinPark90
Iets minder dan Flush the Fashion. Dit album behoort tot de mindere albums uit zijn carrière maar echt slecht klinkt het nergens. Cooper blijft steeds een goede songwriter.

Prettiest Cop on the Block en You're a Movie blijven het langst in het geheugen hangen. De liveversie van Generation Landslide had niet gemoeten, de andere nummers zijn goed maar zijn geen top Cooper nummers.

avatar van Killeraapje
vielip schreef:

In mijn beleving is dit de beste biografie van Alice. Ook zijn alcoholprobleem tijdens het maken van dit album komt hier voorbij. Stiekem had ik gehoopt op wat meer info over het begin van de jaren 80 maar hierin komt het goed aan bod.

bol.com | Welcome To My Nightmare: The Alice Cooper Story (ebook), Dave Thompson | 9780857127815...

avatar van vielip
Oké thanks for reminding me!!

avatar van Germ
Wat mij betreft een prima 80's worp van Alice. Het vroege jaren 80 kwartet aan new-wave albums is erg ondergewaardeerd (ook door Alice zelf) maar behoort tot zijn beste werk.
Filmische, beeldende teksten en muzikaal wordt er lekker gefreaked, uitstekende plaat dus!

avatar van Butch Bazooka
Best een aardige new-wave cover van seven and seven is, het hele album klinkt opname-technisch wel redelijk vlak en kil. Gen baanbrekend album van Alice Cooper, desalniettemin best genietbaar.