Bløf - Umoja (2006)

Pop / Wereld
Label: EMI

1. Binnenstebuiten (Yele) (6:07)
  2. Mens (4:01)
  3. Aanzoek Zonder Ringen (4:47)
  4. Hemingway (3:46)

met Eliades Ochoa

5. Wennen aan September (4:23)

met Counting Crows

6. Geen Tango (4:42)
  7. Laag bij de Grond (4:25)
  8. Herinnering aan Later (3:24)
  9. Vreemde Wegen (4:21)
  10. Donker Hart (4:12)
  11. Een Manier Om Thuis Te Komen (5:16)
  12. De Hemel Is de Aarde (4:35)
  13. Regen * (4:06)
  14. Zie Mij *
  15. Eén en Alleen (6:59)
  16. De Hemel Is de Aarde (Akoestisch) * (4:37)
  17. Wennen aan Septemer (Akoestisch) * (4:17)

met Counting Crows

totale tijdsduur: 1:00:58 (1:13:58)
Jazper schreef:
Als je stemt, moet je eigenlijk geluisterd hebben.
Brrrrrrrr...

Wie zegt dat ik niet geluisterd heb Jazper????

avatar van bonothecat
Jazper schreef:
Als je stemt, moet je eigenlijk geluisterd hebben.
Brrrrrrrr...

Dat eigenlijk kun je wel weglaten

bonothecat schreef:

Dat eigenlijk kun je wel weglaten

Zo is het maar net!

avatar van Woody
Ben zelf ook niet zo gek van deze heren. Maar om ze nou zo de grond in te boren? Ik vindt het wel wat hebben dat ze creatief proberen wat van hun muziek te maken. Zoals bij de counting crows of deze cd. Vindt het wel weer typisch dat dat gelijk moeten worden afgedaan als arrogant. Die teksten zijn zoet maar zo slecht nog niet. Probeer james blunt voor de grap eens te vertalen.

Woody schreef:
Probeer james blunt voor de grap eens te vertalen.

Daar valt het niet zo op Mijn engels is erg goed, maar toch vallen kromme zinnen me minder op dan wanneer ik dat gebrabbel in nederlands aanhoor.

avatar van WeSSeL..
Is dit album al ergens te krijgen? Op internet of weet ik hoe? Volgens mij niet toch. Volgens my zijn dit dan overbodige stemmen..

shappy1010
Ik snap echt niet waarom sommige MuMe's zo Blof de grond in stampen. Naar mening de beste band die NL ooit heeft gehad. Vooropgesteld:

- Ik heb geloof ik slechts 1 blof album
- Heb ze 1 keer gezien op een festival

Ben dus absoluut geen "fan" maar ik ben wel zo eerlijk en neutraal om in te zien dat Blof qua Nederlandse klasse eenzaam aan de top staat.

Bedoel hebben we eindelijk een band die met eigen stijl, eigen muziek, mooie melodieën en goeie lyrics komt en dan is het nog niet goed?

Kijk als je gewoon de scheit heb op Nederlandstalige muziek, dat kan. Maar nog geen reden om de kwaliteiten van Blof te negeren.

avatar van musicfriek
Blof zal misschien kwaliteiten hebben, maar naar mijn idee blijven ze steeds in hetzelfde hangen. Er zit totaal geen progressie meer in die band. Ik vind het zo'n eenheidsworst allemaal. De eerste singles (Liefs uit Londen en Aan de Kust) vond ik erg goede nummers. Alles daarna vind ik als kopieen klinken. Heb ze nu wel gehoord, tijd voor een andere band. Enfin, da's mijn mening.

avatar van VanDeGriend
musicfriek schreef:

Super optimistisch ben ik er ook niet over, maar deze cd zou toch weer een stap voorwaarts kunnen zijn ? Eerst maar eens luisteren voordat ze, prematuur, worden afgeschreven.

avatar van musicfriek
Misschien wel, heb het album idd ook nog niet gehoord, behalve de single dan. Die vind ik dus al 10x niks.. Maar wie weet is de rest wel te pruimen. We'll see...

avatar van VanDeGriend
Hans Brouwer schreef:

Wie zegt dat ik niet geluisterd heb Jazper????

Nou Hans...je gaat me toch niet vertellen dat je de moeite neemt om een album van een band waar je geen fluit aan vindt, te downloaden en helemaal uit te luisteren. Zeker nu je het zo druk met Depeche Mode hebt

shappy1010 schreef:

Ik snap echt niet waarom sommige MuMe's zo Blof ophemelen/verdedigen. Naar mening één van de vele middelmatige bands die NL rijk is.

Het bovenstaande is net zo kort door de bocht als hetgeen jij uitkraamt (wordt zegt na censuur). Je zegt het al met 'naar mijn mening'. Het is allemaal vrij subjectief toch?

En tja, het album de kans geven? Ik neem niet aan dat Paskwal (wordt Pascal na censuur) opeens een andere stem heeft... Dat is bij mij het grootste struikelblok, die vervelende stem en het beeld van zijn wat verwaande kop (wordt gezicht na censuur) die die stem bij me oproept. Dat laatste is ook wat kort door de bocht, dunkt me toe te geven

wauw, wist niet dat er zoveel haat tegen blof bestond eigenlijk
Ik houd niet van nederlandstalige muziek, maar moet zeggen dat Blof juist een van de weinigen is die er bij mij nogwel in gaat. Lekker melancholieke muziek, met redelijk mooie texten die af en toe inderdaad tot ver in het absurde uitschieten (wat idd geen positief iets is). De zanger knijpt idd vaak wat z'n stem af waardoor ik me iedere keer afvraag of ie het einde van het nummer wel haalt, wat uiteindelijk ook vaak nog maar net lukt. Maar van arrogantie heb ik tot nog toe weinig gemerkt hoor. Is dat niet vaak een zelfverzekerdheid over je eigen kunnen die door anderen als onterecht wordt bestempeld? Ik vindt het iniedergeval niet onterecht.
Doet me een beetje denken aan al dat gekots over de pijlengooiende Barney. De man is een van de beste van de wereld in zijn vakgebied, maar stel je voor dat ie zich eens niet bescheiden opstelt :S Nederland op z'n smalst..

Ace
Ik zou weer een heel relaas op kunnen schrijven, maar ik zou me dan nog meer aan off topic geneuzel schuldig maken. Rest mij nog te zeggen dat Blof zoals hierboven geschreven totaal niet mijn ding is, maar dat ik de liefhebbers alhier er uiteraard veel luisterplezier mee toewens

Toine Rorije
blitzwingz schreef:

Ace schreef:

Het bovenstaande is net zo kort door de bocht als hetgeen jij uitkraamt.

"Jij uitkraamt" "Paskwal""vervelende stem""verwaande kop"

kan het allemaal effe wat minder Ace?

Grootse probleem op MuMe is volgens mij dat mensen zich maar slecht beheersen. Probeer gewoon met argumenten te komen en niet met persoonlijke aanvallen en scheldpartijen zowel op artiesten als op je mede forum gebruikers.

Ace
Shappy, ik zie het probleem niet. Dat heeft niets met schelden te maken, maar met emotie

Ik heb even wat berichten e.d. verwijderd/aangepast na wat priveberichtencoversaties met Vandegriend... Zo blijft het gezellig en helder

avatar van HiLL
shappy jij noemt Jim Morrison toch ook een leip. Niet dat het een ernstig scheldwoord is maar positief is het geenszins.

HiLL schreef:

Eens. Maar heb je die film wel eens gezien?

avatar van HiLL
Ja fantastische film! Hele goede rol van Kilmer! En ja ik begrijp heus wel wat je bedoeld. Zo zijn er velen artiesten die door druk, drugs, drank, vrouwen enzz wel eens wat anders doen dan het gros van de samenleving.

HiLL schreef:

Ik vond die film ook waanzinnig! Maar ik heb zelf wel eens wat vervelende situaties meegemaakt met leadzanger in een band. Het gezicht van de bandleden bij dat laatste optreden in de film sprak boekdelen. Als mensen dat soort figuren dan als een soort idolen gaan zien, dat gaan bij mij wat stekeltjes omhoog. Zo hebben we het hier wel eens gehad over Che Guevara en kids met t-shits daarvan. Che was bovenal een anarchist en een moordenaar. Morrison ondanks zijn (geweldige) talenten als schrijver, was een junk zonder enige vorm van integriteit en zeker geen roll-model. Maarja ik klink vreselijk ouderwets nou, maar is toch mijn mening.

Oh ja we hadden het over blof.

shappy1010 schreef:

Oh ja we hadden het over blof.

Daar ben je toch ook een beetje artiest voor, om af en toe een beetje uit de maat te springen, en je te ontdoen van de grijze massa. Jim Morrison was daar heel erg extreem in, en andere artiesten zoals dus Blof zijn weer wat nuchterder van aard.
Altijd in de schijnwerpers staan vergt nou eenmaal veel van artiesten, en de één kan daar mee omgaan en de ander niet, en heeft genotsmiddelen nodig om de scene te overleven.
Che Guevara, dat is weer een heel ander verhaal.
Ik snap af en toe ook niet waarom er gasten van pakweg 14 jaar met zo'n t-shirt lopen, wat hebben ze met Ché.
Maar nu nog even over Blof gesproken, ik vind het een uitdaging die ze aangegaan zijn, over de hele wereld reizen, en overal een nummer opnemen, en ik wens ze dan ook zeker het beste toe, en ook zeker muzikaal hoop ik dat ze weer eens iets vernieuwender worden, want blijkbaar gaan de meeste mensen ( waaronder ik ) zich toch afvragen waar de echte meezingers blijven, die ze juist in de eerste jaren zo goed wisten te maken.

avatar van SilverGun
Dat dit vervelende bandje opgehemeld wordt en zwaar onterecht allerlei prijzen in de wacht sleept voor o.a. de lachwekkende gebakken lucht teksten, is eigenlijk vooral ergelijk. Blof maakt niks meer dan simpele popliedjes die in een zwaar irritant pretentieus jasje worden gestopt, zoals nu ook deze plaat met een "vernieuwend" wereldthema; die nieuwe single klinkt gewoon als elk doorsnee Blof nummer, alleen de percussie wordt met een ander instrument gedaan..

Damn, wat een lelijke hoes! Zo lelijk kom je ze niet vaak tegen. Then again, past wel goed bij hun "muziek"......

avatar van HiLL
Ik vind het persoonlijk zeer overdreven de negatieve reacties op deze band. Ik heb het niet over deze cd, maar over de band algemeen.

avatar van SilverGun
Ik vind de overdreven lofzang juist zeer overtrokken. En die komt Blof over het algemeen veel vaker toe dan negatieve reacties.

vind de reacties een beetje kinderachtig. Langs de weg stoppen om te kotsen als je een nummer hoort enz. Zoals heel vaak geeft in het begin iemand zijn mening en gaan de meelopers erin mee.

Ik vind Blof een aardige band. Lekker om naar te luisteren. Ben geen 100% fan maar ok.

Beoordelen we hier een album of zitten we alleen maar te zeiken?
Dit album is net zoals de laatste albums van blof, goed, maar wel een beetje eentonig.
Waren de nummers vroeger nog vernieuwend, nu lijkt het allemaal wel erg op elkaar.Dat Pascal een vervelende stem zou hebben is absolute onzin, hij is juist 1 van de betere zangersvan nederland, ook op deze plaat weer!
Ik heb het album een 3 gegeven, omdat het gewoon goed is, wel hoop ik dat ze op een volgend album is met wat nieuws gaan komen. Ik hoorde van de week trouwens dat ze engelstalig gaan,dus wie weet!

stekman schreef:

Ja inderdaad, zeer kinderachtig!
Ach, laat ook maar.

stekman schreef:

Ja, ik vind het ook erg flauw en misselijk