Rush - A Show of Hands (1989)

Canada
Label: Vertigo

1. Intro (0:53)
  2. The Big Money (5:58)
  3. Subdivisions (5:23)
  4. Marathon (6:39)
  5. Turn the Page (4:43)
  6. Manhattan Project (5:10)
  7. Mission (5:47)
  8. Distant Early Warning (5:23)
  9. Mystic Rhythms (5:34)
  10. Witch Hunt (3:59)
  11. The Rhythm Method - Drum Solo (4:37)
  12. Force Ten (4:56)
  13. Time Stand Still (5:13)
  14. Red Sector A (5:19)
  15. Closer to the Heart (4:56)
avatar van vielip
Neal Peart schreef:
Ik ben en fan van Neil, maar sla zijn solo's ook over. eenmaal eentje gehoord dat ken ik het wel...

En dat noemt zich fan...

avatar van iggy
B.Robertson schreef:
Motörhead deed het vroeger zonder drum- en gitaarsolo.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen als je gitarist Eddie Clarke in je band hebt zitten ha. Maar zelfs bij N.Peart gaat zijn solo me na een keer of vier toch vervelen.
En als me dat al gebeurd bij de beste drummer ter wereld......

vielip schreef:

En dat noemt zich fan...

Klopt eentje die niet alles klakkeloos, maar wel kritisch volgt....(ook bij RUSH en dat weet jij als geen ander gezien mijn eerdere discussies met jou over Roll the Bones en Presto, dus kan mijn meining geen verassing meer zijn)

avatar van ChrisX
Neal Peart schreef:
ik mis de klassiekers uit A Farewell to Kings, dan had dit album 5 sterren gehad.

Elk live album van Rush in die tijd wad een soort van afsluiting van een periode en ook een weerslag van wat ze toen live speelden. Het heeft dan geen zin om sommige nummers voor de zoveelste keer op een liveplaat te zetten.

avatar van iggy
Helemaal mee eens ChrisX.

avatar van uffing
Ik vind drumsolo's eigenlijk alleen leuk met de beelden erbij. Op cd of lp wil ik ze nog wel eens overslaan. Op dvd daarentegen geniet ik er extra van, zeker bij de fantastische drummer als Neil Peart.

ChrisX schreef:

La Vila of Cygnus X 1 had niet misstaan ipv het veel mindere Closer to the Heart...

avatar van ChrisX
Neal Peart schreef:

Zijn die überhaupt wel gespeeld tijdens de tournees waar deze live-opnamen zijn gemaakt?

ChrisX schreef:

Dat durf ik niet te beweren. Ik heb ze alleen LIVe (Different Stages LIVE (als derde extra disc) van een concert uit 1978.

avatar van "H."
Tja drumsolo's. Ik ben er niet zo van. Maarrrrr er zitten er af en toe toch wel juweeltjes tussen. Zo ook de solo van Neil op dit album (ritme en melodie). Krukje omhoog en naar de andere kant van de kit (of was het de kit die draaide). Anyway petje af voor Neil. Verder een mooi overzicht van de periode die er aan vooraf ging. Big money (vanwege de power en de tekst) en Manhattan project ( vooral vanwege de tekst) zijn voor mij favoriet. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik op dit album eigenlijk geen een mindere song kan ontdekken. Daarom 4,5 ster

avatar van rushanne
ChrisX schreef:

Cygnus X1 niet, La Villa werd tijdens HYF tour wel gespeeld, in een wat verkortere versie van een minuut of 5

avatar van Zagato
4 sterren wat mij betreft, natuurlijk missen er klassiekers uit het verleden maar Rush gebruikte de live albums als afsluiter van een periode. Desondanks zijn er best wel wat nummers uit deze periode die ik op dit album mis.

avatar van ricardo
Dit is ook een leuke live plaat van Rush, alleen hadden ze het teveel aan publiek geluid van Rio hier bij moeten mixen. Want dat is hier het probleem, dat het allemaal enorm steriel klinkt waardoor de live feel wat ontbreekt. De nummers zijn wel fantastisch gekozen, en kan daarom zeker genieten van dit album

avatar van ricardo
Een mooi live album, alleen een beetje jammer dat er maar 1 nummer van Signals opstaat, en ook maar slechts 2 van Grace Under Preassure. Van Power Windows en Hold Your Fire beiden 4 nummers. De eerste 2 albums van de 4 waar dit live album een afsluiting van is had je het eerder anderom verwacht. Maar de 8 nummers van de albums uit 1985 en 1987 zijn wel stuk voor stuk de beste nummers van die albums af.

avatar van "H."
Mijn favoriete plaat voor een hardlooprondje! A show of hands geeft mij de energie om ff lekker te knallen. Een dikke 4,5!