Rush - A Show of Hands (1989)

Canada
Label: Vertigo

1. Intro (0:53)
  2. The Big Money (5:58)
  3. Subdivisions (5:23)
  4. Marathon (6:39)
  5. Turn the Page (4:43)
  6. Manhattan Project (5:10)
  7. Mission (5:47)
  8. Distant Early Warning (5:23)
  9. Mystic Rhythms (5:34)
  10. Witch Hunt (3:59)
  11. The Rhythm Method - Drum Solo (4:37)
  12. Force Ten (4:56)
  13. Time Stand Still (5:13)
  14. Red Sector A (5:19)
  15. Closer to the Heart (4:56)
avatar van vielip
Neal Peart schreef:
Ik ben en fan van Neil, maar sla zijn solo's ook over. eenmaal eentje gehoord dat ken ik het wel...

avatar van iggy
B.Robertson schreef:
Motörhead deed het vroeger zonder drum- en gitaarsolo.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen als je gitarist Eddie Clarke in je band hebt zitten ha. Maar zelfs bij N.Peart gaat zijn solo me na een keer of vier toch vervelen.
En als me dat al gebeurd bij de beste drummer ter wereld......

vielip schreef:

En dat noemt zich fan...

Klopt eentje die niet alles klakkeloos, maar wel kritisch volgt....(ook bij RUSH en dat weet jij als geen ander gezien mijn eerdere discussies met jou over Roll the Bones en Presto, dus kan mijn meining geen verassing meer zijn)

avatar van ChrisX
Neal Peart schreef:
ik mis de klassiekers uit A Farewell to Kings, dan had dit album 5 sterren gehad.

Elk live album van Rush in die tijd wad een soort van afsluiting van een periode en ook een weerslag van wat ze toen live speelden. Het heeft dan geen zin om sommige nummers voor de zoveelste keer op een liveplaat te zetten.

avatar van iggy
Helemaal mee eens ChrisX.

avatar van uffing
Ik vind drumsolo's eigenlijk alleen leuk met de beelden erbij. Op cd of lp wil ik ze nog wel eens overslaan. Op dvd daarentegen geniet ik er extra van, zeker bij de fantastische drummer als Neil Peart.

ChrisX schreef:

La Vila of Cygnus X 1 had niet misstaan ipv het veel mindere Closer to the Heart...

avatar van ChrisX
Neal Peart schreef:

Zijn die überhaupt wel gespeeld tijdens de tournees waar deze live-opnamen zijn gemaakt?

ChrisX schreef:

Dat durf ik niet te beweren. Ik heb ze alleen LIVe (Different Stages LIVE (als derde extra disc) van een concert uit 1978.

avatar van "H."
Tja drumsolo's. Ik ben er niet zo van. Maarrrrr er zitten er af en toe toch wel juweeltjes tussen. Zo ook de solo van Neil op dit album (ritme en melodie). Krukje omhoog en naar de andere kant van de kit (of was het de kit die draaide). Anyway petje af voor Neil. Verder een mooi overzicht van de periode die er aan vooraf ging. Big money (vanwege de power en de tekst) en Manhattan project ( vooral vanwege de tekst) zijn voor mij favoriet. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik op dit album eigenlijk geen een mindere song kan ontdekken. Daarom 4,5 ster

avatar van rushanne
ChrisX schreef:

Cygnus X1 niet, La Villa werd tijdens HYF tour wel gespeeld, in een wat verkortere versie van een minuut of 5

avatar van Zagato
4 sterren wat mij betreft, natuurlijk missen er klassiekers uit het verleden maar Rush gebruikte de live albums als afsluiter van een periode. Desondanks zijn er best wel wat nummers uit deze periode die ik op dit album mis.

avatar van ricardo
Dit is ook een leuke live plaat van Rush, alleen hadden ze het teveel aan publiek geluid van Rio hier bij moeten mixen. Want dat is hier het probleem, dat het allemaal enorm steriel klinkt waardoor de live feel wat ontbreekt. De nummers zijn wel fantastisch gekozen, en kan daarom zeker genieten van dit album

avatar van ricardo
Een mooi live album, alleen een beetje jammer dat er maar 1 nummer van Signals opstaat, en ook maar slechts 2 van Grace Under Preassure. Van Power Windows en Hold Your Fire beiden 4 nummers. De eerste 2 albums van de 4 waar dit live album een afsluiting van is had je het eerder anderom verwacht. Maar de 8 nummers van de albums uit 1985 en 1987 zijn wel stuk voor stuk de beste nummers van die albums af.

avatar van "H."
Mijn favoriete plaat voor een hardlooprondje! A show of hands geeft mij de energie om ff lekker te knallen. Een dikke 4,5!

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Toch wel mijn favoriete livealbum van Rush. Ben gek op dat 'synthesizertijdperk' van de heren en ongelooflijk knap hoe men dit songmateriaal neer wist te zetten. Wel een wat steriel geluid al komt het warmer op me over dan Different Stages waar ik het klinische misschien meer herken. Ook een voortreffelijk livealbum natuurlijk, maar dat terzijde. A Show of Hands onlangs als remaster-CD aangeschaft als laatste in een lange rij van het debuut t/m Roll the Bones. De VHS-band heeft het helaas begeven, met kleine verschillen in de setlist als Territories en Prime Mover.

avatar van vielip
Ja klopt en die hadden wat mij betreft ook best op de cd en lp mogen staan!

Leonidas5
By far hun beste live album. De Rush puristen zullen het alleen schoorvoetend toegeven, maar hun synthesizer periode uit de jaren 80 was hun beste periode. Uniek hoe ze zonder hun sound te verloochenen laten horen op deze live plaat hoe hun muziek meer diepte emotie en kracht krijgt met de keyboards erbij. Prachtig! 5 sterren, niet te missen voor elke serieuze muziekliefhebber

avatar van AstroRocker
Nope: Exit Stage Left is hun beste album.... vind ik.....

avatar van Edwynn
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind Exit Stage Left meer aanvoelen als een verzamelaar. Zeker in verhouding tot A Show Of Hands waar toch wel meer sfeer van uitstraalt. Zelf ben ik naast deze erg gek op All The World's a Stage en Different Stages.
Tot begin jaren 90 ging Rush heel gedecideerd met de tijd mee en gaf per album een leuke Rushdraai aan het vertalen van heersende trends. A Show Of Hands markeert natuurlijk de jaren 80 poptrein waar Rush eerder dat decennium op sprong. Vandaar ook veel materiaal uit die jaren. In die zin voegt zo'n liverelease veel toe aan andere verschenen releases.

Volgens mij kwam Rush in tegenstelling tot veel andere rockbands die wat graantjes van de heersende trends mee probeerden te pikken, altijd wel goed weg bij het publiek met de lichtvoetige synthstrapatsen van Grace Under Pressure, Power Windows en Hold Your Fire.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Alhoewel Exit... Stage Left opnamen van twee locaties bevat en A Show of Hands er vier telt, komt A Show of Hands meer als een geheel op mij over dan eerstgenoemde dat door de talloze fade-outs eerder aandoet als 'overal weggeplukt'. Van die eerste vier livealbums van Rush is A Show of Hands ook mijn favoriet en alhoewel het geluid aan het steriele grenst toch warmer en sfeervoller dan een Exit... Stage Left of Different Stages. Meeste sfeer zit er imo. in All the World's a Stage. Vanaf Rush in Rio grenst het liveaanbod aan overdaad wat mij betreft.

avatar van steve harris
;)