Snowgoons - Black Snow 2 (2013)

Duitsland
Label: Goon MuSick

1. This Is Goons Shit (3:47)

met N.B.S. en Planet Asia

2. Black Snow 2 (3:56)

met Apathy, Sicknature, Celph Titled en Ill Bill

3. Suckaz Behind Screens (2:56)

met Edo. G en Reks

4. Make or Break (4:00)

met Billy Danze, Aspects en Paragraph

5. Party Crashers (3:01)

met Reef the Lost Cauze

6. Walk the Streets (2:42)

met Genovese en Styles P

7. Live Your Life (2:55)

met Sean Strange en Salome

8. The Hatred 2 (3:01)

met Slaine, Madchild en Sicknature

9. One Thing I Know (3:33)

met Planetary

10. I Walk Alone (2:56)

met CunninLynguists

11. Still Real & Raw (2:41)

met M-Dot, Jaysaun en Journalist 103

12. Nuclear Winter (4:08)

met Rakaa, Perseverance, Joe Scudda en Brainstorm

13. Do U Bac Down (3:12)

met Onyx

14. Fast Food Nation (2:46)

met Q-Unique

15. Iron Bars (4:22)

met Papoose, Kool G Rap, Nature, Sean Strange en Justin Tyme

16. The Code (3:59)

met Raekwon, 2Ugli en LoDeck

17. The Real Talk (3:10)

met Ice Water, Akrobatik, Virtuoso en Diabolic

18. Guillotine Rap (3:44)

met Dope D.O.D.

19. Click Clack (4:02)

met Banish, Crooked I, Aims en Rasco

20. Dizzy Dreams (3:30)

met Viro the Virus

21. The Underworld [Goon MuSick Remix] (5:30)

met Tech N9ne, Vinnie Paz, Ill Bill, Slaine, Celph Titled, King Gordy, Sid Wilson, Goondox, Apathy, Swifty McVay, Reef the Lost Cauze en Bizarre

22. Benz Bema Dreamz * (3:04)

met Masta Ace en Stricklin

23. Dirty Goons * (3:11)

met Swifty McVay en Jay Gill

24. It Gotta Add Up * (3:54)

met Shabaam Sahdeeq, Baby Blak en Jay Hill

totale tijdsduur: 1:13:51 (1:24:00)
avatar van René.
Hopelijk wordt dit beter dan al die rommel die ze de afgelopen 5 jaar hebben uitgebracht.

avatar van Delars
Ik ga er niet vanuit.

avatar van Harderwiek
CunninLynguists? Kijk verder erg uit naar de samenwerking tussen Snowgoons en Dope D.O.D. Verder hou ik m'n hart vast voor dit project, hoop op eindelijk weer een sterke Snowgoons-release, maar ben bang dat het gaat tegenvallen.

avatar van 'State Of Mind'
Met deze line-up kan het niet tegenvallen.

avatar van MJ_DA_MAN
Hier de snippet en hier snippets van alle nummers.

avatar van Septua
MJ_DA_MAN schreef:
Hier de snippet en hier snippets van alle nummers.

Oooh die 2de track met Apathy lijkt me geweldig.

Septua schreef:
Oooh die 2de track met Apathy lijkt me geweldig.
Laat dat toevallig de enige track zijn die tot nu toe gelekt is door de heren.

MJ_DA_MAN schreef:
Hier de snipper en hier snippers van alle nummers.
Klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Zitten wat mindere tussen lijkt het, maar over het veelbelovend. En erg blij met Viro

avatar van raafmau
hahaha ik zie het nu ja ;D damn!

avatar van ThingMan
Ben zeer benieuwd naar dit album. Leuk dat Dope DOD er op staat.

avatar van He$$el_01
Die snippets klinken wel heel vet hoor. Ik heb het gevoel dat er weer wat meer energie en moeite in de beats is gestoken. Afgaande op de beats lijken de rappers redelijk goed uitgekozen.

avatar van Shelter
ThingMan schreef:
Ben zeer benieuwd naar dit album. Leuk dat Dope DOD er op staat.

Komen soms verrassend vet uit de hoek en soms uiterst saai...hoop op het eerste.
Goede reclame voor Nederlandse hiphop

avatar van Delars
Geweldige beats

avatar van Harderwiek
Damn. Klinkt echt goed inderdaad.

avatar van thgryda
Toch Snowgoons maar eens opnieuw een kans geven!

Rene1979
Ik vindt de beats te matig...

avatar van Silky & Smooth
Ik heb dit een kans gegeven vanwege een aantal 'verrassende' namen, maar zij kunnen ook mij ook niet overtuigen. Zoals verwacht is Black Snow 2 een dertien-in-een-dozijn-album...

avatar van -SprayIt-
Ik vond Black Snow geweldig, gevarieerde beats, goede teksten. Heb zelfs de instrumentals op cd aangeschaft. Dit is echt een slap product, ondanks alle gastbijdragen. Beats zijn, ten opzichte van BS1, vlak en flauw. Wel beter dan wat ze afgelopen jaren hebben voortgebracht, maar uiteindelijk een heel krappe voldoende. Zonde, heb het gevoel dat er meer in zit bij deze mannen.

avatar van Elohim
De beats zijn echt matig, nietszeggend en veertien in een dozijn...
Dat ze nu nog grotere namen hebben gestrikt (Ace, Styles P, G Rap) zegt erg weinig blijkbaar...
Viro is nice, trouwens. Maar het is soms moeilijk om naar hem te luisteren, vind ik. Maar dat zit hem misschien in de inhoud: "Well done is way better than well said. Like life is way better than well dead." Dat vind ik persoonlijk moeilijk te verteren.

Enkele jaren geleden, toen ik Black Snow constant luisterde, wilde ik dat Snowgoons overal remixes van zou maken, omdat alles beter zou worden met een Goons beat. Nu wil ik dat iemand met wat skills Snowgoons tracks gaat remixen, omdat alles beter is dan een Goons beat.

avatar van He$$el_01
Ik vind dit na één luisterbeurt helemaal niet slecht hoor. Weinig zwakke verses, en de beats knallen gewoon lekker. Ze hebben misschien minder diepte dan op BS1, maar ik had sowieso al eerder het gevoel dat die diepte is verdwenen toen Waxwork vertrok.

Iron Bars

avatar van MJ_DA_MAN
Een aardig album, maar kwalitatief zeker geen Black Snow deel 2. Daarvoor knallen de beats niet genoeg en zijn ze te vlak. De beats op deel 1 waren dan ook van zo'n hoog niveau dat dat album amper te overtreffen viel qua beats (idd ook zeker door het vertrek van DJ Waxwork), maar ik vind de titel van dit album een beetje makkelijk en vooral niet toepasselijk. Het is eerder The Trojan Horse 2 dan Black Snow 2. Toch is het dus wel een aardige plaat: ondanks dat de beats alles behalve origineel zijn en dus ook vaak de diepte missen luisteren ze vrijwel allemaal moeiteloos weg en staan er op bijna elk nummer wel rappers op die een goede verse afleveren. Want zeg nou zelf: je kan niet zeggen dat het een magere gastenlijst is. Zeker niet voor de liefhebber van dit soort hiphop.

avatar van james_cameron
Ik heb Snowgoons altijd wel een toffe hiphop-band gevonden en ook dit nieuwe album is goed te pruimen. Wel jammer dat na een sterke start de klad er al snel een beetje inkomt. Het songmateriaal is redelijk en de beats zijn oké, maar ik mis tracks die met kop en schouders boven het maaiveld uitsteken. Zoals opener This Is Goons Shit, die wel erg vet is.