Vitesse - Good Lookin' (1999)

Label: Rotation

1. Good Lookin' (3:38)
  2. Generator of Love (4:19)
  3. Runnin' the Streets (2:58)
  4. Rosalyn (3:27)
  5. First Train (4:34)
  6. Sweet Dreams (2:56)
  7. Whole Lot of Travelin' (5:21)
  8. Young Girls (3:59)
  9. Can't Keep a Promise (3:35)
  10. So Cool (4:09)
  11. Vanity Islands (2:52)
  12. Julia (2:51)
  13. All My Heart (3:48)
  14. Runaway (3:56)
  15. Who Turned My Name into a Number (3:44)
  16. I Wonder (3:35)
Toch vreemd dat de aandacht voor deze band zo snel vervlogen is, terwijl het toch een behoorlijke live-sensatie was met een paar knijterts van hits. Mischien heten ze daarom wel Vitesse, ze komen snel en verdwijnen ook weer snel. De muziek daarentegen klinkt vandaag de dag nog steeds even fris, en is voor mij nog steeds een beetje jeugdsentiment.

Rosalyn vond ik best een lekker liedje.

avatar van dynamo d
Good Lookin', Rosalyn en Julia zijn drie lekkere liedjes van deze Nederpop/-rockband. Nog steeds leuk om naar te luisteren.

avatar van spoiler
Heerlijk jeugdsentiment en ik draai het nog met grote regelmaat!! Na een paar grote hits was het al weer snel afgelopen met Vitesse

avatar van Heer Hendrik
Er staan wel meer goede nummer op deze verzamelaar dan alleen de hits. Generator of love is het beste nummer. Running the streets en First train zijn ook lekker. De nummers 6 t/10 zijn live. Waarvan So cool er bovenuit springt
Vanity Islands en I wonder zijn de dissonanten op dit album

avatar van kaztor
Leuk schijfje.
Een soort van ouwe-jongens-krentebrood-rock dat schreeuwt om live gespeeld te worden. Bovendien ook met Herman Van Boeijen als leider, een drummer met een indrukwekkende cv en dat hoor je hier van af.

Heel aardig verzamelaartje van een band die door de vele bezettingswijzigingen een wat onevenwichtige koers vaarden.
Herman v. Boeijen als enige constante factor.
Live altijd sterk en de grootste hits gescoord rond 1982/ 1984.

De stilte rond de inmiddels 65 jarige v.Boeijen is weer even een hot item.
Zie berichtje buizen bij artiesten.
Hoe zal het gaan met de markante drummer/ zanger ?

bikkel2 schreef:
Herman v. Boeijen als enige constante factor.
Live altijd sterk en de grootste hits gescoord rond 1982/ 1984.

De stilte rond de inmiddels 65 jarige v.Boeijen is weer even een hot item.
Zie berichtje buizen bij artiesten.
Hoe zal het gaan met de markante drummer/ zanger ?

hot item?? heb ik al van Boeyen volger wat gemist??

Nou valt eigenlijk wel mee. Maar buizen is een poging aan het ondernemen hoe het tegenwoordig met v. Boeijen is gesteld.
Of dat wat oplevert is maar de vraag. Maar het leeft hier wel momenteel.

avatar van Heer Hendrik
bij mij niet hoor

Bij een paar bezorgde mensen wel.

avatar van spoiler
Enkele jaren geleden is er door muziekblad Oor al eens geprobeerd om contact te leggen met van Boeyen. Dat is niet gelukt.
Daarnaast weet ik uit zeer betrouwbare bron dat Herman van Boeyen elk contact met bekenden van vroeger uit de weg gaat, ze zelfs niet meer herkend of wil herkennen.

Heel erg treurig.

Ja, behoorlijk treurig. ik vrees dat het te maken heeft met de vele teleurstellingen die Herman heeft meegemaakt.
Als je ooit eens aan het succes hebt geroken, dan Is het hard als op een bepaald moment niets meer lukt.
Geldzorgen een drugsprobleem......
Het werkt allemaal niet mee.
Andermaal het bewijs dat de showbizz keihard Is.
Genoeg slachtoffers ten over.

avatar van haythijs
Via George Kooymans ooit eens gelezen dan Herman van Boeyen niet de makkelijkste man was om mee samen te werken. Kooymans zou destijds ook een album met hem opnemen tijdens de de Red White Blue periode waarbij de meningsverschillen hoog opliepen en George er dan ook bij is weggelopen. Wellicht ook een reden waarom Herman nogal wat bandjes heeft versleten en ook Vitesse nogal regelmatig van samenstelling veranderde.Nu is Kooymans ook niet de minst eisende partij heb ik begrepen maar in datzelfde interview verzucht Kooymans ook dat hij blij was met Zuiderwijk als slagwerker, die hij een stuk makkelijker vond om mee te werken. Beiden profileren zich natuurlijk wel enorm binnen een band, ondanks de verschillende stijl.
Tijdens de Veronica Rocknacht in 1982 ( waar beide bands optraden) was dit nog steeds gaande, hoewel ook Kooymans Van Boeyen aankondigt na de drumsessie in Radar Love.

Het is algemeen bekend dat Herman een lastige man was om mee samen te werken.
Veel vrienden zal ie er niet aan over hebben gehouden.
Zoveel bezettingen..... het zegt genoeg.

Maar het blijft wrang en jammer dat een getalenteerd iemand als hij zich helemaal van de buitenwereld heeft afgesloten.

Ik ben zelf drummer en ik zou het verschrikkelijk vinden als ik niets meer zou kunnen doen op dat gebied.
Hoop in ieder geval dat ie thuis een drumkit heeft staan en zich kan uitleven.

avatar van kaztor
Als ie maar weet dat eenieder die zich serieus een muziekliefhebber mag noemen en enige knowledge heeft van de betere Nederlandse muziek hem een warm hart toedraagt. Daar heeft ie natuurlijk weinig aan, maar misschien wakkert er nog een vlammetje.
Eenieder die o.m. Iskander op z'n cv heeft staan en dat een vervolg met Vitesse heeft kunnen geven verdient alle lof.

avatar van haythijs
Als drummer is hij absoluut een grootheid. De singeltjes van Vitesse heb ik ook nog wel, b-kantje van Good Lookin klonk toen hier rockend.
Als klein jochie herinner ik me ook een concert van hen en was nogal onder de indruk van zijn drumkit waarbij er elektronische pads voor hem hingen. Als 10jarige snotneus vond ik dat te gek, dat wou ik ook!

Wellicht ook een stukje frustratie bij hem, dat hij zich zo afkeert en niks meer met de scene te maken wil hebben. Dan is een drumstel idd een heerlijk afreageermiddel

Hij was misschien wel de beste drummer van Nederland en misschien ook wel er buiten. Maar dat is altijd wat betrekkelijk.
Er zijn veel geweldige drummers in Nederland. Nu en ook in het verleden.
Hij viel natuurlijk op omdat hij ook de voornaamste leadvocals op hem nam.
Een absoluut fenomeen wat dat aangaat.

Ik denk niet dat we in staat zullen zijn om v. Boeijen een persoonlijk hart onder de riem te steken.
De man houdt alle contacten buiten de deur. Ik heb inmiddels begrepen dat hij als een kluizenaar leeft en zelfs een journalist van Oor werd niet veel wijzer.

Maar wat gaat er in het hoofd om van v.Boeijen ? Zou hij in zijn hart nog willen, of is er een definitieve blokkade ontstaan.
Onder het motto van de showbizz is een leugen, nep en keihard.
Prangende vraag ? Kan hij het nog ???

Zijn toch aspecten wat in mijn hoofd blijft zweven. Wat dat aangaat heeft kaztor het helemaal bij het rechte eind.
Ook al ben je 65, het heilige vuur kan toch na jaren in de spotlights te hebben gestaan niet helemaal weg zijn.

Welk statement zouden we proberen te kunnen maken ?

buizen
Al vrij direct in het begin (toen de kwestie me begon te intigreren) besloot ik dat het uiteindelijke doel is dat ik Herman persoonlijk te spreken krijg. Daar probeer ik een beetje op aan te sturen.
Maar voorlopig zitten we in de fase van detectivewerk. En in die fase kan er in het belang van het onderzoek eigenlijk niets worden los gelaten, kwa info.
Wordt vervolgd.

Ik zou zeggen; Keep The Good Work Goin' buizen. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag.

Het zal een zware dobber worden.

Ik heb wel eens vernomen/gelezen dat Herman een drankprobleem heeft en zich inderdaad helemaal terugtrekt en weinig contact meer zoekt met de buitenwereld.
Ik had deze charismatische drummer/zanger nog zo veel jaren meer succes gegund, maar helaas krijgen middelmatige artiesten soms meer voor elkaar dan echte pop/rock artiesten die mij meestal veel meer aanspreken dan kleffe hap.
Vitesse heeft in ieder geval een aantal hits gehad die vandaag de dag nog geen millimeter aan kracht ingeboet hebben, dat krijgt ook niet iedere artiest voor elkaar.

buizen schreef:
Wordt vervolgd.

Ik hoop echt dat je meer te weten kunt komen . Contact zal vrees ik erg moeilijk gaan worden, maar wie weet.

Ik volg Vitesse/van Boeyen sinds mijn 12de. Ik heb wat concerten bezocht...............op mijn fietske door weer en wind.

buizen
Van de wederomstuit heb ik op een of andere manier nog geen sterrenwaardering aan dit rockabum toegekend. Bij deze: 4 sterren.

Ik heb een vrij recente update ( 29 Aug.) van Michel le Grand. Deze zat met Danny Lademacher in een latere bezetting van Vitesse.

Op zijn FB site komt toevallig ook de vraag langs hoe het met Herman gaat
Michel geeft als reactie dat Herman ernstig ziek is.
Vrij slecht nieuws dus. Verdere details ontbreken maar het zegt wellicht iets over de aanhoudende stilte rond Herman.

Overigens is Michel op FB als Michel de Groot te vinden.

avatar van iggy
Dat is best fijn Buiz dat je alsnog je stem uitbrengt. Maar steek nu aub al je energie in je detective werk!! Zou ik hem in deze contreien van de wereld nog zien en of traceren dan kun je er op rekenen dat ik je zeker zal informeren!!

avatar van SemdeJong
Was inderdaad een leuke band. Wist niet meer dat ik deze plaat in mijn bezit had. Vond dit destijds top. Samen trouwens met de Time Bandits.

Dag allemaal,

Afgelopen woensdag ben ik bij Herman geweest. In alle bovenstaande gissingen zit wel een kern van waarheid. Herman lijdt aan het syndroom van Capgras. Niet best dus.
Hij zag er super verzorgd uit, geen rimpels, mooie verzorgde bos met krullen zoals we hem allemaal kennen. De vraag of we Herman ooit nog op het podium zullen zien kan ik beantwoorden met een 'NEE', dat is helaas uitgesloten ...

DennizP schreef:
Dag allemaal,

Wat bijzonder dat je Herman hebt gesproken.
En dat wat hij het liefste doet kan ie nooit meer? drummen/muziek spelen?
Wens 'm maar sterkte.

avatar van nlkink
Heb na het lezen van bovenstaande bijdrage van DennizP opgezocht wat het syndroom van Capgras. Ten eerste dank voor de moeite die je er in hebt gestopt om van Boeijen op te zoeken en te spreken. Een sneu verhaal en als ik het zo lees zijn de gevolgen voor de lijder aan de ziekte op allerlei vlakken enorm.