Counting Crows - This Desert Life (1999)

Label: Geffen

1. Hanginaround (4:07)
  2. Mrs. Potter's Lullaby (7:46)
  3. Amy Hit the Atmosphere (4:36)
  4. Four Days (3:28)
  5. All My Friends (4:49)
  6. High Life (6:20)
  7. Colorblind (3:23)
  8. I Wish I Was a Girl (5:53)
  9. Speedway (3:44)
  10. St. Robinson in His Cadillac Dream (5:04)
  11. Kid Things (5:04)
  12. Untitled (2:03)
MarkK
Huh, nog geen recensies hier Kee dan;

Lekker hoor. 4 albums van de Crows. En persoonlijk vind ik het, grofweg, onder te verdelen in de 4 jaargetijden. August And Everything After (1991) klinkt als de Herfst (zie ook de albumtitel) Hun opvolger is zo hard als de winter kan zijn ('a Long December' staat er 'toevallig' ook op) Bij 'This Desert Life', het 3e album van 'The Counting Crows' voel je gewoon de lentekriebels al opkomen. Dit album is wat frisser als hun voorgaande 2 albums. En 'Hard Candy', hun recentste werk uit 2002 is dan de zomer, wat je ook voelt en ziet als je naar wat tracks kijkt ('Miami' en 'Holiday In Spain') Het zal zo (hopelijk) niet bedoeld zijn, want meer seizoenen zijn er niet !!!! Maar toch..

avatar van Bighead
Misschien wel bijna het beste album

Amy hit the atmoshpere is van ongekende schoonheid. Ontroerend.

High life is prachtig.

Tijdloos album. Beetje minder rockend dan Recovering the satellites. Beetje strakker dan August.
Superalbum van een superband.

avatar van Tribal Gathering
Dit vind ik toch wel het beste album van de band. Ik ben het dus totaal niet eens met degenen die beweren dat het na August and Everything After alleen maar bergafwaarts ging.

Er staat geen slechte track op het album, behalve misschien de hidden track. Hanginaround' was een lekkere luchtige eerste single en dus totaal niet representatief voor het album.

Hoogtepunten zijn wat mij betreft de ballads Amy Hit the Atmosphere en Colorblind, het enigszins schizofrene I Wish I Was a Girl en het lange Mrs Potter's Lullaby.

avatar van Apple Juice
Blijf het erg goed vinden...
De treurige nummers blijven toch het best.

MarkK schreef:

Heee, leuk bedacht. Maar waar komt Recovering the satellites dan te staan? het klopt wel een beetje: Hard Candy is een zomerse Crows. This Desert Life is een beetje de aanzet tot wat later Hard Candy zou worden

avatar van Gert P
Mooie cd en het nummer colourblind van een film met jonge mensen waar oa Reese Whiterspoon in speelt en Ryan Philip.

Juist die!

Cruel intensions.

wcs
Mooie cd met ook een erg leuke hoes, weet er iemand wie ze getekend heeft ?

beaster1256
middelmatig album van de counting crows , ietjse beter dan hun vorige , maar ver van een goed album

avatar van Frank Langeweg
Juist in 2008 blijkt dat dit een van de sterkere albums is...
Wederom droefheid troef...maar o zo mooi!

Na deze plaat werd het minder...

Heb je nog niets van Counting Crows, koop dan vooral de eerste 3!
En laat wat mij betreft de zomer voor wat ie is...(zie onderstaande opmerking)

mzzl

avatar van bikkel2
3e album van The Crows en eentje met in ieder geval de meest pure sound van al hun albums.
Er hangt wederom een wat moedeloze sfeer rond deze plaat , want zanger Adam is hier nog een sombermans eerste klas.
In bepaalde songs mis ik wat spanning maar er staat ook veel fraais op dit album.
Mrs.Potter's Lullaby bijvoorbeeld is zonder meer 1 van hun sterkste songs ooit en Hangin' Around een lekker pareltje met die onmiskenbare klagerige zang.
Als geheel acceptabel maar ook de minste van het stel.

bikkel2 schreef:
Als geheel acceptabel maar ook de minste van het stel.

Ik vind eerder Colorblind en I wish I was a girl er uit springen op deze cd.

avatar van bikkel2
Ook hele lekkere nummers inderdaad.

bikkel2 schreef:
Ook hele lekkere nummers inderdaad.

Nou lekker, ik zou eerder zeggen schrijnend. Vooral Colorblind waarop Adam zijn diepste zieleroerselen bloot legt. Ik ken weinig songs met zo'n depressieve tekst

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mijn favoriete album van the Crows, net iets beter dan hun debuut.
Zit wat mij betreft geen zwakke broeder tussen maar vooral Colorblind & I Wish I Was A Girl zijn geweldig.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Mijn favoriete album van the Crows, net iets beter dan hun debuut.

Ik heb onlangs alle CC's weer eens gedraaid, op de laatste na.
Het debuut blijf ik toch aan de top vinden. Maar voor de tweede plaats wedijvert This Desert Life met Hard Candy.

Hard Candy is iets toegankelijker. Volgens velen juist een minpunt, maar het heeft mij altijd wel aangsproken. Maar This Desert Life met inderdaad het mooie I wish I was a girl en Colorblind is ook een mooie nummer twee. maar ook Hanging Around en Sir Robinson's Dream vind ik prima songs.
Bij mij komt er nog een cover van het Joni Mitchellnummer Big Yellow Taxi achteraan. Ook mooi gedaan.

avatar van Gloeilamp
Het derde nummer is echt prachtig!

avatar van Ronald5150
De albums van de Counting Crows die ik ken, vind ik prima albums. Ik vind het niet bijzonder buitengewoon, maar wel dik in orde en een ruime voldoende. Zo ook deze ”This Desert Life”. De eerste drie nummers zijn prachtig mooi, maar daarna overstijgen ze dat niveau eigenlijk niet meer in mijn beleving. Het zijn nog steeds zeer fijne liedjes, maar niet meer dan dat. ”Amy Hit the Atmosphere” is misschien een van de mooiste liedjes van Counting Crows. Als ze dit niveau een album lang kunnen vasthouden, dan hebben ze een meesterwerk te pakken. Een groot fan van Counting Crows zal ik dus nooit worden, maar een album als ”This Desert Life” is gewoon een heel aangename luisterervaring die ik dus ook niet uit de weg zal gaan. Gewoon een prima album.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond dit album maar weer eens opgezet en blijf erbij dat dit hun beste album is.
Net een fractie beter dan hun debuut en op deze plaat ga ik me gaandeweg het album ook niet irriteren aan Duritz zijn stemgeluid, hier is alles in balans.
Topplaat.

avatar van bikkel2
Aardige plaat, zonder meer. Maar de magie van het debuut kan ik hier niet ontdekken.
Vind ook niet dat ze August &:Everything After nog hebben overtroffen.
Ik vind songmatig die plaat veel spannender.
Hier kabbelt het aangenaam voort. Maar halverwege zijn er wel wat inzak momentjes.

avatar van Mctijn
Komt er net achter dat de hidden track mee kan met de beste nummers van de plaat

Counting Crows - Kid Things (Album Version, Hidden Track) - YouTube

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Prima plaat, nu pas voor het eerst gehoord. maar dat zal vaker gaan gebeuren

Telamon
Toch een vrij aardig album, maar de Bløfassociatie is te sterk. En dat jeukt.

Het mooiste van deze plaat is de hoes!

avatar van Twinpeaks
Gewoon nooit beoordeeld deze en das een schande. Bij release al aangeschaft en wederom een heerlijke plaat. Hij komt niet in de buurt van het debuut , maar staat voor mij wel een tree hoger dan het tweede album. We gaan nog dieper de put in met Duritz en al doet de muziek anders vermoeden , is de bodem in zicht .Colorblind en Amy Hit The Atmosphere zijn voor mij de prijsbeesten , al is High Life ook prachtig. 4 en halve ster