Augustines - Augustines (2014)

Label: Votiv

1. Intro (I Touch Imaginary Hands) (1:37)
  2. Cruel City (3:44)
  3. Nothing to Lose but Your Head (3:53)
  4. Weary Eyes (4:08)
  5. Don't You Look Back (4:24)
  6. Walkabout (5:00)
  7. Kid You're on Your Own (3:59)
  8. This Ain't Me (4:37)
  9. Now You Are Free (4:09)
  10. The Avenue (3:32)
  11. Highway 1 Interlude (2:13)
  12. Hold Onto Anything (3:34)
Grootser dan Rise Ye Sunken Ships. Waar de vorige plaat over het verwerken van stevig verlies ging, kiest deze volop de kaart van het grote gebaar. Knappe productie en sound,.

avatar van Lambchop
Net even snel geluisterd, klinkt erg goed. Ga deze vaker draaien dan volgt mn oordeel

avatar van erwinz
Augustines kies op haar nieuwe plaat voor een groots en meeslepend geluid. De band lijkt klaar voor de grote festivals, maar houdt in artistiek opzicht zeker geen uitverkoop. Mooie en bijzondere plaat die direct overtuigt, maar je ook nog wel een paar keer op het verkeerde been zal zetten.

Lees mijn recensie op:
De krenten uit de pop: Augustines - Augustines - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van eightynine
Gaslight Anthem is al tig maal genoemd, maar aan die ingredientenlijst is Dave Matthews (Band) ook prima toe te voegen. Fijn album, geen poespas, mag zich op maken voor aardig wat luisterbeurten.

avatar van Lars Muziek.
Klinkt erg goed en heeft wel wat weg van Munford And Sons, maar ook een beetje van The Lumineers.
Lekkere opzwepende nummers waarvan rock en het volk genre naar boven komen.
Zeker leuk om vaker te luisteren, het geeft ook een beetje een voorjaar gevoel!
En daar wordt men vrolijk van.

avatar van Tempel
Mumford and Sons of Lumineers hoor ik er niet in... Heb wel wat elementen van The Who gehoord.... Op zeker Baba O'Riley ... Maar zo hoort een ieder er weer wat anders in... Dit was mijn eerste luisterervaring voor wat betreft de Augustines.... Ben tot en met track 8 gekomen en het album krijgt nu een vier. Lekkere rock maar niet overtuigend genoeg en geen diep rakende indringende authentieke stem. Don't you look back tot nu toe favoriet.

avatar van Germ
Germ (crew)
Vind juist de stem wel heel bijzonder en authentiek, één van de redenen waarom ik dit zo'n goede band vind.

Dit album heeft mij overigens nog niet weten te pakken. Ik ben een groot fan van het eerste album, en een hoop elementen van die debuutschijf vind je uiteraard ook hierop terug. Maar dit album is veel grootser van opzet, met galm en echo's die me soms doen denken aan bands als U2 en Coldplay. Ik weet nog niet goed wat ik daar nu van moet denken....

Dit vergelijken met bands als Mumford & Sons of the Lumineers vind ik onzin, de folk invloeden liggen hier een stuk minder aan de oppervlakte.

avatar van Lars Muziek.
Dan wil ik het inderdaad er liever niet mee vergelijken met die twee muziek groepen.
Maar persoonlijk hou ik het er dan wel bij dat ik het er af en toe in hoor.
Misschien veranderd het nog aangezien het ook mijn eerste luister buurt was...

avatar van coldwarkids
Lijkt eerder op The Coral

avatar van Tha)Sven
Zojuist Weary Eyes gehoord, wat een plaat!

avatar van Kos
Kos
Meh, veel te veel pathos dit plaatje.

Fijne plaat. Wat mij betreft monden net wat te veel nummers uit in een grootse finale voorzien van koortjes. Dat gaat me op een gegeven moment wat tegenstaan. 3*

avatar van blur8
Niks mis mee, maar voor mijn oren natuurlijk veel te Amerikaans.
Grote gebaren, veel suggestie en weinig nuances.

ard
Komen nog 2x in Nederland spelen, dan is het voorbij. Jammer. Probeer deze band live te zien, GEWELDIG!!!

avatar van coldwarkids
Lijkt in de verste verte niet op TGA. Eerder op The Coral of Mando Diao. Qua zang zeker.
Weary Eyes en This Ain't Me zijn prachtig!