Ark - Ark (1999)

Noorwegen
Label: Sensory

1. Burning Down (5:26)
  2. Where the Winds Blow (5:06)
  3. The Hunchback of Notre Dame (8:54)
  4. Singers at the World's Dawn (6:57)
  5. Mother Love (Ark / Gelsomine) (8:43)
  6. Center Avenue (Gelsomine) (5:54)
  7. Can't Let Go (9:44)
avatar van james_cameron
Experimenteel debuut, vol jazzy en zelfs funky intermezzo's. De geweldige strot van Jorn Lande torent natuurlijk boven alles uit. Lang niet zo sterk als het volgende album, Burn The Sun, en de songs zijn wat aan de lange kant. De productie is ook niet bijster goed.

avatar van namsaap
Dankzij de rerelease op vinyl via Night Of The Vinyl Dead maak ik eindelijk kennis met dit debuut van ARK. Lang niet zo sterk als de opvolger, maar toch luistert deze plaat lekker weg. Het is een beetje een ratjetoe aan stijlen die op dit album samenkomen. Daardoor klinkt de plaat wat onevenwichtig, maar ook erg vermakelijk. Het is de stem van Jørn die het materiaal naar een hoger niveau brengt.

Ik lees bij een aantal opmerkingen dat de productie niet erg goed is. Nu weet ik niet hoeveel er gesleuteld is aan het bronmateriaal voor deze persing, maar het geluid van deze persing klinkt alleszins redelijk.