Radiohead - Kid A (2000)

Rock / Electronic
Label: Parlophone

1. Everything in Its Right Place (4:11)
  2. Kid A (4:44)
  3. The National Anthem (5:51)
  4. How to Disappear Completely (5:56)
  5. Treefingers (3:42)
  6. Optimistic (5:16)
  7. In Limbo (3:31)
  8. Idioteque (5:09)
  9. Morning Bell (4:35)
  10. Motion Picture Soundtrack (7:01)
  11. Everything in Its Right Place [BBC Radio One Evening Session - 15 / 11 / 00] * (6:04)
  12. How to Disappear Completely [BBC Radio One Evening Session - 15 / 11 / 00] * (6:37)
  13. Idioteque [BBC Radio One Evening Session - 15 / 11 / 00] * (4:12)
  14. The National Anthem [BBC Radio One Evening Session - 15 / 11 / 00] * (4:43)
  15. Optimistic [Lamacq Live in Concert: Victoria Park, Warrington, England - 02 / 10 / 00] * (4:39)
  16. Morning Bell [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:25)
  17. The National Anthem [Live at Canal+ Studios, Paris] * (5:01)
  18. How to Disappear Completely [Live at Canal+ Studios, Paris] * (5:56)
  19. In Limbo [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:42)
  20. Idioteque [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:12)
  21. Everything in Its Right Place [Live at Canal+ Studios, Paris] * (6:42)
  22. Motion Picture Soundtrack [Live at Canal+ Studios, Paris] * (3:54)
  23. True Love Waits [Live in Oslo] * (5:04)
avatar van Darkshines
Idd ieder nummer is raak, maar ik vind Kid A ook als gehele plaat het beste( op ok c. na, daar ben ik nog niet uit)

Darkshines schreef:
Idd, Ieder nummer is raak, maar ik vind Kid A ook als gehele plaat het beste (op ok Compter na, daar ben ik nog niet uit)

Ik begin deze hier ook steeds beter te vinden. Bij de eerste beluistering kon ik het titelnummer amper uitstaan, nu klinkt het 'als muziek in de oren' (wonder boven wonder!!). Elk nummer heeft zo'n niet te onderschatten emotionele waarde, vanaf 'Everything in it's Right Place', dat ik overgens één van de beste nummers ooit vind, tot 'Motion Picture Soundtrack', dat niet beter kon passen als afsluiter. Nooit heb ik eerder een album gehoord waar de nummers zo emotioneel verbonden zijn... Deze niet in z'n originele tracklist draaien is verkrachten van het album (, al heb ik het nooit geprobeerd, uit respect!!)

avatar van HiLL
Ik draai anders graag alleen fftjes Morning Bell. (het mooiste nummer)

avatar van Backdrifter
Dit is toch wel een album van muzikale genialiteit! Het is een stap naar voren in de muzikale ontwikkelingen... Hier kunnen meerdere andere bands zich iets van aan trekken, als je zoiets als Kid A presteerd! Net als Tolkien het met z'n Lord of the Rings flikte, flikt Radiohead het hier om niet alleen iets nieuws te creeren in de muziek maar een geheel eigen wereld in elkaar te zetten!

avatar van Nubis
Ik kan er niks aan doen, maar ondanks dat deze plaat zo goed scoort, komt geen enkel nummer voor mij in de buurt van het geweldige Everything In Its Right Place..
Ik vind het echt een heel goed album, er staan ook nog veel meer mooie nummers op zoals nummer 1, maar ik heb altijd het gevoel dat het na dat eerste nummer allemaal een beetje afzakt.
Everything In Its Right Place is gewoon sowieso nog steeds 1 van m'n favoriete Radiohead-nummers. Het begint geweldig, het gaat geweldig door en het eindigt geweldig. Vooral als je dat nummer lekker hard zet, is het echt heerlijk om naar te luisteren.

avatar van c-moon
Schitterende plaat... Waar "Ok Computer" stopt gaat het hier (nog) veel verder... Radiohead die hier op zeer geniale en sublieme wijze rustig hun ding doen en er op lost experimenteren zonder de 'songs" te vergeten!
Klasse!

avatar van Nicolage Rico
Vorige week voor het eerst beluisterd, in het vliegtuig van Kopenhagen naar Stockholm. Ik zweefde in de lucht en ook in mijn hoofd. Ik kon mijn ogen niet meer openhouden en droomde heerlijk weg. Toen ik mijn ogen open deed, zag ik overal sneeuw..

Snel nog maar eens luisteren....

Nicolage Rico schreef:

Snel nog maar eens luisteren....

Heeeeel goed bezig ben je!

avatar van VanDeGriend
Ik vind Radiohead pas echt interessant sinds dit album

avatar van HiLL
Zullen we nu het genre van dit album wat aanpassen. Rock volstaat denk ik niet helemaal.

Electro_
Rock / Avant-Garde dan denk ik? Dit is het eerste complete album dat ik ken van Radiohead, heb van de week O.K. Computer gekocht maar die doet het nog niet bij mij.

avatar van HiLL
Ik dacht Rock/Electronic en misschien Avant er nog bij.

Er kunnen maar 2.

avatar van HiLL
Oja dan staat ie goed zo nu.

Electro_
Maar bij Electronic denk ik meer aan dansbare dingen enzo. Dat is dit overduidelijk niet.

Electro_ schreef:

Hmm ook Idioteque niet?

Electro_
Om nou een heel album Electronic te noemen vanwege 1 nummer is misschien wel een beetje hypocriet.

avatar van HiLL
Hmm ok is het Avant Garde dan? Doen?

Doe maar.

Avant-Garde is het niet vind ik,
Rock/Electronic lijkt mij goed zo!

Electro_
Ik vind het best. Gaat tenslotte niet om welk genre er bovenin staat, maar of de muziek goed is.

avatar van Onderhond
1,0
Maak er maar weer electronic van ja

Electro_
Haha, is al vaker gebeurd?

Onderhond schreef:
Maak er maar weer electronic van ja

Zeker het titelnummer valt toch wel onder electronic? Als je vindt van niet, dan ben ik wel benieuwd naar het waarom. Idioteque zou ik dance noemen.

Ik weet niet of je dit album kent, maar dat is ook overduidelijk rock/electronic (imo) en Radiohead heeft daar wel een beetje van 'geleend' voor Kid A.

avatar van Onderhond
1,0
Aangezien deze dan toch weer de Electronic Top50 binnensukkelt zal ik er binnekort nog eens goed naar luisteren. Later meer dus.

En van The Notwist ken ik enkel Neon Golden. Wat mij betreft een puur rock album.

Ik denk niet dat je dit een electronisch album moet noemen hoor. How to disappear completely en optimistic (zijn er nog meer) die zijn absoluut niet electronisch. Rock/electronic is ok.

Prachtig album ten eerste. Elk nummer is prachtig, en dan met name How to disappear completely, Optimistic en natuurlijk Morning Bell. Ik luister hem altijd in 1 keer helemaal uit. Prachtig. Ik hem hem op 2 van die kleine vinyl plaatjes. Het bonusstukje na motion picture soundtrack kan mijn platenspeler helaas niet afspelen omdat de naald teruggaat naar de houder voordat hij er is ...

avatar van HiLL
Dat is ook een nietszeggend bonusstukje.

avatar van Judith
Ongelooflijk wennen vond ik eerst, dit album. Begon 't met de dag beter te vinden, nu vind et één van de beste Radiohead-cd 's. In Limbo is zooo goed.

14 jaar en aan Kid A