Radiohead - Kid A (2000)

Rock / Electronic
Label: Parlophone

1. Everything in Its Right Place (4:11)
  2. Kid A (4:44)
  3. The National Anthem (5:51)
  4. How to Disappear Completely (5:56)
  5. Treefingers (3:42)
  6. Optimistic (5:16)
  7. In Limbo (3:31)
  8. Idioteque (5:09)
  9. Morning Bell (4:35)
  10. Motion Picture Soundtrack (7:01)
  11. Everything in Its Right Place [BBC Radio One Evening Session - 15/11/00] * (6:04)
  12. How to Disappear Completely [BBC Radio One Evening Session - 15/11/00] * (6:37)
  13. Idioteque [BBC Radio One Evening Session - 15/11/00] * (4:12)
  14. The National Anthem [BBC Radio One Evening Session - 15/11/00] * (4:43)
  15. Optimistic [Lamacq Live in Concert: Victoria Park, Warrington, England - 02/10/00] * (4:39)
  16. Morning Bell [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:25)
  17. The National Anthem [Live at Canal+ Studios, Paris] * (5:01)
  18. How to Disappear Completely [Live at Canal+ Studios, Paris] * (5:56)
  19. In Limbo [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:42)
  20. Idioteque [Live at Canal+ Studios, Paris] * (4:12)
  21. Everything in Its Right Place [Live at Canal+ Studios, Paris] * (6:42)
  22. Motion Picture Soundtrack [Live at Canal+ Studios, Paris] * (3:54)
  23. True Love Waits [Live in Oslo] * (5:04)
avatar van HiLL
Er is hoop! Er is hoop mensen!!

Electro_
Ik ben ook 14 jaar anders.

Electro_ schreef:
Ik ben ook 14 jaar anders.

Hulde voor jou!!

Electro_
Of dat nou sarcastisch is bedoeld of niet; Bedankt.

Electro_ schreef:
Of dat nou sarcastisch is bedoeld of niet; Bedankt.

Ik meen het. Ik bedoel vele leeftijdgenoten van je luisteren naar 50cent, Nelly en dat soort troep. (sorry voor de mensen die ervan houden)

Electro_
Dat is waar. Maar bij mij is het niet meeloperij ofzo, zoals dat bij die 50 Cent-fans denk ik wel zo is.

Electro_
Ik zie net dat ik helemaal ben vergeten te stemmen op dit album!

Nou, het beste nummer vind ik toch Idioteque (live ook bijna hypnotiserend). Ik heb op m'n computer een versie van Idioteque in Saterday Night Life en elke keer als hij het zingt wordt hij nog steeds helemaal gek. Mooi wat muziek met je kan doen.

Ik geef hem maar gewoon 5*, aangezien dit één van de meest originele albums ooit is wat mij betreft.

Electro_ schreef:

Vele van mijn 50-cent luisterende leeftijdsgenoten (ook 14 trouwens hiphoi!) aanbidden hem gewoon voor z'n levenswijze. Het wereldje van drugs en vrouwen spreekt hen gewoon veel meer tot de verbeelding dan deze muziek, die het oppervlakkige met alle gemak overstijgd en een storm van gedachten teweegbrengt. Hoeveel pubers zijn hier klaar voor? Ik denk dat ik er op enkele uitzonderingen na bitter weinig zal vinden...

Electro_
Nou, godzijdank is er MusicMeter voor de niet-oppervlakkige tieners die hun mening kunnen geven over albums waar je als 14-jarige dan blijkbaar moeilijk van kunt genieten.

Haha.
Ik ben van plan dit album te kopen, is het een goede beginplaat om Radiohead te ontdekken?

Haha.

Dat hangt er maar van af welke kant je van de band wilt ontdekken

Electro_
Ik vind deze 'kant' van Radiohead denk ik wel leuker dan O.K. Computer. Dus als je wat meer into electronic bent, is misschien Kid A wat toegankelijker. Jij houd zo te zien meer van rock, dus dan is O.K. Computer misschien beter?

avatar van HiLL
@ avdj Gezien je smaak, lijkt mij the Bends de betere beginner.

Toine Rorije
of the bends natuurlijk. En volgens mij is Kid a vaak het duurst. Dus als dat meespeelt...

Toine Rorije schreef:

Is dat zo? Ik heb hem ooit bij Media Markt gekocht voor €6,99

avatar van avdj
Kid A is 7,99 bij bol.com dus vandaar dat ik ernaar vroeg.

Net als Amnestiac, My Iron Lung en Pablo Honey. Welke doen?

Sowieso kopen!

HiLL schreef:
Sowieso kopen!

Ik wil er eentje kopen, maar welke?

Electro_
O.K. Computer staat niet voor niks op nummer 1 hier.

Electro_ schreef:
O.K. Computer staat niet voor niks op nummer 1 hier.

En die is niet voor niks 10 euro duurder.

Oh haha, ik zeg niks.

Wat_Jij_Wil
Kid A

Amnesiac is te eng en my iron lung en pablo honey zijn geen Radiohead RADIOHEAD!

Toine Rorije
dan zou ik voor amnesiac gaan, die staat het dichtst bij okc.

Kijkend naar je Top 10 en je stemmen zeg ik: the Bends

Shit, die staat weer niet in je keuzelijstje.

avatar van Nicolage Rico

Op een Radiohead site als MuMe niemand die een aanbeveling kan doen?

Koop ze gewoon allemaal. Op ten duur wil je ze toch allemaal hebben.

Electro_
Da's misschien iets te voorbarig gelijk. Ik heb Kid A en O.K. Computer, maar hoef niet de rest van de albums.

Electro_ schreef:

Zou je wel moeten willen.

Nou, sorry hoor.

avatar van The Scientist

Op een Radiohead site als MuMe niemand die een aanbeveling kan doen?

Dit is vrij lastig avdj, My Iron lung is gewoon een EP-tje dus die valt eigenlijk af als je echt de band wil leren kennen. Pablo Honey is niet meer dan een middelmatig gitaarrock-plaatje en eigenlijk niet de moeite waard (ook de enige die ik niet heb).
Zowel Kid A als Amnesiac zijn vrij experimentele platen (in vergelijking met The Bends en OKC) en zijn mijns inziens niet echt geschikt om mee te beginnen. Moet ik dan toch een aanbeveling doen dan is het Kid A, omdat die en Amnesiac dicht bij elkaar in de buurt liggen qua stijl en ik (en veel anderen ook) Kid A gewoon beter vinden.
Ik denk trouwens dat "The Bends" op de goede plaatsen ook wel in de aanbieding te vinden zou moeten zijn.