SOHN - Tremors (2014)

9. Veto (3:55)
  10. Lessons (3:21)
  11. Tremors (3:29)
avatar van Matthijs72
Met Artifice hoor ik voor het eerst een wat minder sombere track. Heel benieuwd naar dit eerste hele album, er zijn al diverse tracks in circulatie via o.a. Soundcloud.

Lessons en Bloodflows op Spotify. The Wheel is al 1.5 jaar oud. Vorig jaar live op Lowlands gezien als vervanger van een afhaker, mooi was dat. Daar leverde The Wheel zowaar een herkenning op bij het publiek.

avatar van jrn
jrn
Dol op deze sound. Dolenthousiast na eerste luisterbeurten. Stem wordt misschien nog wat genuanceerd mocht blijken dat er een beperkte houdbaarheid op zit, maar vooralsnog doe ik een zweverig dansje.

avatar van Oepsje
Heerlijk album. Evenals Matthijs was ik vorig jaar op lowlands bij zijn concert. Wat was ik blij dat zij als vervanger opgeroepen waren. Album al vaak geluisterd en vast op vinyl besteld.
Jammer dat oscilate niet te vinden is op dit album aangezien dat mijn favoriete nummer is.

Overigens spelen ze 16 april in de Melkweg

avatar van Arrie
Artifice was vorige week 3FM Megahit, kom ik nu achter. Verrassende en erg toffe keuze van 3FM, mogen ze vaker doen. Nu maar hopen dat het nog weet aan te slaan want het is een erg gave single.

avatar van iJorno
Na een terechte 3FM Megahit zit deze act vol op de radar. Maandag een bevestiging voor Lowlands, waar ik zeer benieuwd naar ben, en dit super fijne album. Een nieuwe stijl in de electronische muziek, maar dit zie ik wel groot worden.

Goede, rustige, maar ook zeker aanstekkelijke nummer. Hopen op snel meer.

tuktak
Noujah, een nieuwe stijl valt ook wel weer mee. Sinds James Blake wordt er volop geprobeerd om electronica met met pop te combineren. Opzich een goede ontwikkeling, meer van dit soort muziek op de radio juich ik alleen maar toe. Tips voor meer in de richting: Jacques Greene, Movement, Cloud Boat, Mount Kimbie, Banks

avatar van Oepsje
Thanks voor de tips TukTak. Movement en Cloud Boat ken ik nog niet. Jacques Greene, Mount Kimbie en Banks klinken inderdaad fantastisch. Ik wil je dan ook nog even Pablo Nouvelle aanraden!

avatar van iJorno
tuktak schreef:

Heb gelijk in, maar dat neemt niet weg dat dit een heerlijk ''experiment'' is.
En heel groot kan gaan worden.

Bedankt voor de overige aanraders, trouwens. Ga ze allemaal even rustig checken.

avatar van SOAD
Wat komt er de laatste tijd toch een hoop lekkers uit de Electronica hoek. Dit ook weer. Het heeft wel iets weg van James Blake.

Yann Samsa
Blake, maar dan poppier. Jammer dat de EP b-kantjes Red Lines en Oscillate er niet opstaan. Kunnen meten aan minstens de helft van de tracks op deze.

avatar van Mctijn
1,5
Ik zie hier vele referenties met James Blake. Soms hebben de beats er iets van weg, maar ondanks dat ik geen liefhebber ben vind ik james Blake toch net 2 klasses beter dan dit. Veel meer spanning...betere stem...meer ballen...

Dit is electronische variant van Bruno Mars. Mierzoete radio-deuntjes met geforceerde electo-beats. Meer hoor ik er echt niet in. Die stem verprutst het ook behoorlijk voor me.

Liefhebbers van hedendaagse electro-pop zouden trippop bandjes als Archive eens moeten checken en zich afvragen waarom 3FM ze überhaupt niet eens kent....

Het is dat ik mijn Elmo-grijns niet kan veranderen, maar Elmo is certainly not amused....

avatar van sinusfiction
Heel fijn dit, vooral de eerste paar tracks zijn sterk. Beter en juist minder somber en minimalistisch dan James Blake, waar ik toch op afgehaakt ben.

Yann Samsa
Minimalistischer dan James Blake? Dat moet je me nu toch wel eens uitleggen...

avatar van sinusfiction
O, oeps, iets te kort door de bocht ...minder somber en minder minimalistisch dan...

avatar van Zuurmatje
Mctijn schreef:

Ja want je moet je natuurlijk de oren van de kop schamen wanneer je lichtvoetige radiovriendelijke pop prefereert boven zwaarmoedige prog met ingewikkelde songstructuren.

avatar van mauricez
Lekker pop plaatje dit!!

avatar van Mctijn
1,5
Zuurmatje schreef:

Doe niet zo zuur, matje. Niemand heeft het over schamen....en zo zwaarmoedig en ingewikkeld is Archive niet. Dat ken je ze niet. Daarbij was het een positief bedoelde tip voor nieuwe liefhebbers van dit genre

avatar van Matthijs72
Tot in de perfectie goed geproduceerd album, je kan wel zien dat dit computernerd-zolderkamertjesmuziek (positief bedoeld) is, maar dan wel van iemand die ook nog kan zingen. Of je zijn stem trekt is deel 2, maar haarzuiver (ook live) is het allemaal wel. Album dat zowel over de koptelefoon als op de achtergrond overeind blijft.

Tempest, Veto en Artifice zijn mijn toppers en alleen Paralysed doet me niks.

avatar van znippers
S O H N heeft nogal wat te stellen met de associatie met James Blake, maar hoe meer ik 'm luister hoe dichter hij aanschurkt tegen het werk van Jamie Woon.
Hij kan aankomende woensdag in de Melkweg iig op me rekenen.

znippers schreef:
Hij kan aankomende woensdag in de Melkweg iig op me rekenen.

Hij heeft inderdaad samengewerkt met Jamie Woon (het zijn vrienden), hoorde ik vanmorgen op 3FM waar hij op bezoek was.

Kan me volledig vinden in de mening van Mctijn. Het is allemaal nogal simpel. Kan me, behalve een paar nummers, echt niet boeien. James Blake is volgens mij toch iets spannender dan dit hier. Heeft wel een deftige stem en naar het schijnt kan hij live ook wel wat. Maar volgens mij springt hij gewoon op die electro-pop kar en wil er zo een groot mogelijk publiek mee bereiken door zijn nummer zo voorgekauwd te maken zonder echte verassingen. Heb nochtans mijn best gedaan.

avatar van Shelter
Ik vind juist het simpele en kale erg goed werken op deze plaat.
Het klinkt allemaal super vaag en spacy, dan werkt een simpele niet al te spannende stem erg goed om het in balans te brengen. Ik ken eerlijk gezegd James Blake niet, dus ga ik dat ook maar eens checken dan

avatar van -SprayIt-
Zeer wisselvallig. Begint zeer lekker, maar is mij soms net te zoetsappig. James Blake is van een hele andere orde, vind ik. In positieve zin voor de duidelijkheid. Doet me trouwens meer denken aan Jamie Woon.

avatar van Mjuman
Mixed bag idd - Jamie Woon en How to Dress Well kwamen hier ook boven drijven, qua associatie - tenor met synth en strijkers per strekkende meter. Niet verkeerd, maar onevenwichtig. Sommige tracks idd ideaal voor de vrijmibo - andere eerder begeleiding voor de net uitgemaakte verkering van het mupu-meisje.

avatar van overmars89
Van alle nieuwe mannetjes die met een hoge stem zingen op electronische beats weet SOHN mij toch het meest te raken. Beter dan een Thomas Azier en bijvoorbeeld een How To Dress Well. In aanraking gekomen door zijn live performance bij North Sea Jazz en raakte meteen betoverd door zijn stem die begeleid wordt door de hypnotiserende beats. De akoestiek was naar mijn smaak fijner bij NSJ dan bij zijn optreden op Lowlands. Desalniettemin bij beide shows erg genoten.

avatar van sj0n88
SOHN is live naar mijn mening echt een fenomeen: prachtig hoe hij zijn muziek live weet te vertolken. Dankzij zijn tweede album ben ik ook dit album meer gaan waarderen. Wat is Tremors een parel van een afsluiter zeg.

avatar van Jordipordie
Mctijn schreef:

Beter late reactie dan nooit

Dat zoete is juist precies wat lekker is aan deze plaat. Voor elke stemming bestaat er een artiest Dit album kan juist mijn stemming verbeteren maar echt spannend is het niet nee. Daar heb je een punt maar dit hoeft ook niet altijd.